Duits verzamelen leuk! toch?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Duits verzamelen leuk! toch?

Bericht door Luc J. »

Beste Forum-Leden,

Ik verzamel nu meer dan 2 maanden, ik verzamel Duits.
Simpelweg omdat ik vind dat hun de mooiste dingen hadden, uniformen, wapens, onderscheidingen enz.

Maar toch merk ik dat veel mensen op een bepaalde negatieve manier kijken naar Duits verzamelaars, volgens mij zien veel mensen niet in dat de meeste verzamelaars dit doen omdat ze het zeer intressant en mooi vinden.
Zeer vervelend als mensen denken dat je Racistische gedachtes hebt als je Duitse militaria verzamelt.

Voor degene die Duits verzamelen, hebben jullie dit idee ook vaker?

Mvg Luc
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Jah, Juist hetzelfde zoals ik al eerder zei dat als ze je horen Duits verzamelen of lezen dat ze direkt kijken naar de holocaust etc.. En dat je dan meestal als racistisch word beschouwd. Ik verkies ook de Duitsers vanwege uniformen/voertuigen enz. Maar ik heb ook wel wat geallieerd liggen.

offtopic: Verkoop jij wat spul? Want ik verzamel ook duits :D
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Luc, ik denk dat je doelt op je nieuw vlag ( over je topic)?
Ik kan hier over mee praten als verzamelaar van Duitse militairia. En ik denk dat Loek D. meer doelde dat je hem niet voor je raam moet hangen of iets dergelijks. Dit omdat het buitenstaande kan kwetsen.
SE Airborne NL schreef: Maar toch merk ik dat veel mensen op een bepaalde negatieve manier kijken naar Duits verzamelaars
En maak jij je er nou echt druk om hoe andere mensen naar JOU verzameling kijken? Ik niet hoor ik verzamel niet voor hun maar voor me eigen. Maar natuurlijk kan je wel rekening houden met andere mensen. Maar dat is een ander verhaal. Daar doel ik op dat je niet buiten je huis of voor je ramen allemaal vlagen met swastika’s gaat hangen.
SE Airborne NL schreef:
Zeer vervelend als mensen denken dat je Racistische gedachtes hebt als je Duitse militaria verzamelt.
Het feit dat er mensen zijn die snel van een racistische gedachten over gaan is omdat het helaas ook wel eens het geval is. Er zullen genoeg mensen zijn die dit verzamelen met bepaalde hmm hoe zeg ik dat, andere gevoelens er bij hebben zoals jij en ik.


Overigens is deze discussie ook al meerderenmalen gevoerd als ik het niet fout heb. En het blijft ieder zijn eigen mening.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik verzamel ook voor mezelf maar vind het ook wel belangrijk zoals je net al zegt dat je rekening moet houden met andere mensen.
En tuurlijk ga ik de vlag niet voor mijn raam hangen ofzo, zulke dingen scherm ik toch wel af zodat ze buiten niet gezien kunnen worden.

En die mensen die verzamelen met Racistische gedachten verpesten het dan wel aardig voor de rest, hetzelfde effect als Lonsdale dus.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mensen die origineel Duits verzamelen kan ik begrijpen...

Degenen die repro hakenkruisen, fake uniformen met kiekens en andere vlaggen in huis halen; daar heb ik mijn vragen bij....

Johan
29th Let's Go!!!!!
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Maar ja mensen die iets verzieken voor anderen heb je overal.

Heb je nooit na moeten blijven op school omdat iemand anders iets had gedaan?
( De goede lijden onder de slechte.)

Mooi gezegd Johan, zo denk ik er ook over.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Zo denk ik er ook gedeeltelijk over, bijvoorbeeld dingen die nauwelijk te betalen zijn gaat mijn voorkeur toch wel uit naar reproductie materiaal maar dat is vrij logisch.

Maar Johan heeft wel een punt hiermee! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Sommige mensen vinden het nou eenmaal kwestend als ze een hakenkruis oid. zien. Ik kan het ze ook niet kwalijk nemen als familie, vrienden, kennisen etc onder het nazisme heeft geleden.
Ik sta ook niet gek te kijken als mensen die de oorlog mee hebben gemaakt raar op staan te kijken als je militaria verzameld van 'het derde rijk'. Als verzamelaar moet je dan ook goed uit kunnen leggen tegen die mensen waarom je het verzameld. Omdat je de uniformen mooi vindt zal wel een raar antwoordt zijn in hun ogen, maar neem het ze is kwalijk?
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

SE Airborne NL schreef:Zo denk ik er ook gedeeltelijk over, bijvoorbeeld dingen die nauwelijk te betalen zijn gaat mijn voorkeur toch wel uit naar reproductie materiaal maar dat is vrij logisch.
Als je iets "niet kunt betalen" en je koopt daar repro voor in de plaats dan ben je in mijn ogen geen echte 'WWII verzamelaar'. Met een beetje fantasie is een "onbetaalbaar voorwerp" altijd wel te vervangen voor een goedkoper item totdat je dat ene ding gevonden hebt wat het net ietsjes mooier maakt. Dus zo logisch is het niet. :wink:

Om even terug te komen op het duits verzamelen. Ik vind opzich dat het moet kunnen, het ligt echter ook veel aan de persoon zelf, diegene die het verzamelt en hoe die ermee omgaat. Dit verhaal heeft 2 kanten en één kant is al goed door Eric omschreven.
Laatst gewijzigd door Daan S. op 16 apr 2007, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik las vandaag op een ander forum een hele mooie omschrijving:

"Als ik sigarenbandjes verzamel hoef ik toch niet te roken?"
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Rednas schreef:Ik las vandaag op een ander forum een hele mooie omschrijving:

"Als ik sigarenbandjes verzamel hoef ik toch ook niet te roken?"
Hahahaha kom op zeg!

Sigaren bandjes en de Nazi's is toch wel net ietsjes anders he! hahaha

Tering man, de Nazi's hebben de meest gruwelijke dingen gedaan, en ik weet zeker dat 90% nog niet eens weet welke dingen dat allemaal zijn geweest.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Stravers schreef:
Rednas schreef:Ik las vandaag op een ander forum een hele mooie omschrijving:

"Als ik sigarenbandjes verzamel hoef ik toch ook niet te roken?"
Hahahaha kom op zeg!

Sigaren bandjes en de Nazi's is toch wel net ietsjes anders he! hahaha

Tering man, de Nazi's hebben de meest gruwelijke dingen gedaan, en ik weet zeker dat 90% nog niet eens weet welke dingen dat allemaal zijn geweest.
Gaan we weer zo beginnen... Ik heb geen zin om een hele discussie hierover aan te spannen, jouw kortzichtigheid siert je, maar niet elke Duitse soldaat wou die gruwelijke dingen of is daar verantwoordelijk voor.
En als ik Russisch ga sparen kraait er geen haan naar.


btw 101th :roll:
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Stravers schreef: Tering man, de Nazi's hebben de meest gruwelijke dingen gedaan,
en ik weet zeker dat 90% nog niet eens weet welke dingen dat allemaal zijn geweest.
En daar ben jij er zo te lezen één van. Niet om foute dingen goed te praten maar weet je zelf wel waar je het over heb?
Hebben de Amerikanen niets ergs gedaan? Hebben de russen niets ergs gedaan? Als ik me goed kan herinneren is Amerika het enigste land ter wereld die de atoombom ooit heeft gebruikt om menselijke doelen.
Natuurlijk werd dit door de Duitsers of die dan ook gedaan maar verkrachtingen, plunderingen, en moorden.

Dresden soms vergeten?
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Rednas schreef:btw 101th :roll:
Wat nou "btw 101st"?

Ik zie het al met jullie valt niet te praten, typisch weer van die gevalletjes van "er telt maar één mening en dat is die van mij!"
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Dresden is een minder bekend drama uit Wo2.
Dat bombardement had nooit mogen gebeuren. Het had geen enkel nut.
Britten hebben toen het leven ontnomen van 35.000 burgers.

Beide partijen hebben in de oorlog dingen gedaan die niet goed te praten zijn, zo zal oorlog altijd blijven.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Plaats reactie