Valkyrie

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Valkyrie

Bericht door okke »

Tom Cruise speelt kolonel Claus von Stauffenberg in de film over de aanslag op Hitler in 1944.
Een foto van Tom Cruise in uniform tijdens de opname is te zien op de website van geenstijl:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/im ... cruis.html
Laatst gewijzigd door okke op 15 aug 2007, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

En ik moet eerlijk zeggen dat het me niets tegenval, het showbiss cruise achtige is er gelukkig vanaf in die outfit
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Maar hoe kan je van dat ukkie dat Cruise is een 1.90 lange vent maken? Je kan een hoop tegenwoordig, maar om Carice nou de hele tijd op haar knieën te laten lopen? ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

(ij wekt hier een serieuse indruk, maar zodra Tom Cruise gaat (glim)lachen is alles verknalt..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Afbeelding

Het lijkt in iedergeval wel...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Alleen tien jaar ouder.

Op andere foto's vind ik de gelijkenis niet zo duidelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Claus_Sche ... auffenberg .

Ik ben benieuwd wat de boodschap van de film wordt. Die ene goede man tegen de overmacht van het kwade nazisme. Of een psychologisch drama waarin de innerlijke strijd tussen trouw, loyaliteit en angst de hoofdrol spelen...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik vond bij deze foto von Stauf. wel aardig op Tom Cruise lijken:

Afbeelding
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Of Cruise uiterlijk op Von Stauffenberg lijkt, interesseert me maar weinig. Zoveel lijkt Ganz ook weer niet op Hitler. Die acteur die Göbbels vertolkte, lijkt al helemaal niet. Maar voor de lange duur van Der Untergang waren ze beide zeer overtuigend.
Waar ik me zorgen om maak, is overtrokken sentimentaliteit. Dat ergerde me in The Last Samurai. Eigenlijk speelt Cruise altijd dezelfde rol: die van de All-American Hero. En in een film over de 20-juli aanslag is dat volkomen misplaatst. Misschien kan iemand Cruise een Engelse vertaling geven van het briljante boek van Kirst over 20 juli 1944 ?
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

het beroemde duitse roddelblad 'bild' vergeleek tom al met goebbels. en ik moet zeggen ze waren niet mild voor tom.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

In de gesloten topics Tom Cruise start opnames 'Valkyrie' in Berlijn en Tom cruise krijgt geen vergunning staan ook berichten over deze film.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ook Halina Reijn in Tom Cruise-film

AMSTERDAM - Actrice Halina Reijn speelt ook een rol in de film Valkyrie. Ze is te zien naast haar Nederlandse collega Carice van Houten en de Amerikaanse acteur Tom Cruise.

Dat liet haar management maandag weten. De opnames voor de speelfilm van Bryan Singer (X-Men, The Usual Suspects) zijn onlangs begonnen in Berlijn. De film vertelt het waargebeurde verhaal van een moordaanslag op Adolf Hitler tijdens de Tweede Wereldoorlog. Valkyrie moet augustus volgend jaar in de bioscoop gaan draaien.
Reijn is dit najaar nog te zien in de film Nadine en in de tv-serie De Prins En Het Meisje.

Bron: http://www.ad.nl
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Dan heeft Zwartboek toch nog iets goed gedaan, de beide hoofdrolspeelsters hebben nu dus in een rol in Valkyrie.
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Naar't schijnt is er nu toch een slachtoffer gevonden die Hitler wil spelen...David Bamber (de fans van "Rome" zullen hem kennen als Cicero) zal den snoodaard spelen en het moustachen opplakken of au naturel laten groeien!
it's not how many you write but what you write in the books of history
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Vette foto bij dat artikel :shock:

Maar wel vervelend van dat ongeluk.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Plaats reactie