Valkyrie

Films, series en documentaires over WOII
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

viny schreef:Weet je toevallig wie die man links onder is, met die kale kop?
Christian Berkel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

http://www.nu.nl/news/1246091/62/Minuut ... ruise.html


Geweldig nieuws! Een erg goede actie van Tom Cruise en zijn crew, laat zien dat het niet alleen maar hollywoodbobo´s zijn die enkel aan geld denken! respect!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

sobel schreef:http://www.nu.nl/news/1246091/62/Minuut ... ruise.html


Geweldig nieuws! Een erg goede actie van Tom Cruise en zijn crew, laat zien dat het niet alleen maar hollywoodbobo´s zijn die enkel aan geld denken! respect!
Zo speciaal vind ik die actie nu ook weer niet... Ik vind het juist vanzelfsprekend dat men zo'n herdenking houdt..
Plus door deze "actie" hebben ze ook weer meteen terug media-aandacht.
En het is zeer doordacht van Tom Cruise om ze te houden op een plaats waar hij eerst niet mocht filmen vanwegen Scientology...
Mooi en respectvol om dit te houden natuurlijk, maar ik denk toch dat er meer achter zit...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ach komop, doet hij eindelijk iets goeds is het weer niet goed... Volgens mij begin ik het nu wel een beetje te begrijpen, alles wat met tom cruise temaken heeft schijnt niet goed te zijn ofzo...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

sobel schreef:Ach komop, doet hij eindelijk iets goeds is het weer niet goed... Volgens mij begin ik het nu wel een beetje te begrijpen, alles wat met tom cruise temaken heeft schijnt niet goed te zijn ofzo...
Ik denk eerlijk gezegd dat je me niet goed begrijpt...
Juist omdat er steeds slechte dingen verschijnen over het hele project, dat het overkomt dat dit juist bedoeld is om positief nieuws te brengen.
Ze zullen ongetwijfeld echt wel respect hebben willen getuigen aan de verzetsleden, daar twijfel ik niet aan... Maar er zit wel méér achter denk ik, en niet persé omwille van Tom Cruise.
Als het één of andere acteur was geweest, had ik zogoed als net hetzelfde geschreven (buiten het Scientology-gedeelte dan).
Bijna elke dag worden er soortgelijke herdenkingen gehouden, maar daar hoor je niet veel over, terwijl ze toch even mooi bedoeld zijn als de deze.
Deze krijgt aandacht omwille van de film en Tom Cruise... Propaganda voor het hele film-circus dus... en zo kunnen ze alle slechte berichten naar de achtergrond verschuiven...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

sobel schreef:alles wat met tom cruise te maken heeft schijnt niet goed te zijn ofzo...
Goed gezien. Misschien dat een paar acteerlessen helpen.
Even serieus, herdenkingsacties van Cruise interesseren mij niet. Het enige waar het om draait, is of er een goede film van komt. Juist bij Cruise geloof ik daar geen ene m van.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

In de film Magnolia zette hij een mooie acteerprestatie neer. Hij kán het dus wel. Hopen dat hij zich in deze film overtreft.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
winters
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2006, 15:23

Bericht door winters »

Ik heb de film pas gezien. Ik vond het een zeer goede film.
Het is trouwens munster ( uit zwart boek) die von Staufenberg speeld.

mvg gerben
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Je haalt Stauffenberg (2004) en Valkyrie (2008) door elkaar. In de eerste speelt Sebastian Koch (uit Zwartboek) inderdaad Von Stauffenberg. In de laatste wordt de rol door Tom Cruise gespeeld.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Is Cruise' project dan niet een tikkeltje overbodig?
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Waren Starwars 5, 6, 1, 2 en 3 niet een beetje overbodig na deel 4?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Ja en deel 4 zelf ook. :wink:
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Moengoman schreef:Is Cruise' project dan niet een tikkeltje overbodig?
Amerikanen kunnen geen ondertitelingen lezen en moeten dus wel of een re-make of een overgesproken versie hebben.

Ik zag trouwens laatst nog een stukje van een filkm met de beste man, en om hem Von Stauffenburg te zien spelen... Ik denk dat het een aanfluiting wordt. Misschien dat Carice het nog een beetje kan redden, maar ik denk dat het een typische Hollywood film zal worden (veel actie, overdramatisch, teveel patriotisme/heldendom en nog een liefdesverhaal.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Rednas schreef: Amerikanen kunnen geen ondertitelingen lezen en moeten dus wel of een re-make of een overgesproken versie hebben.
Valt tegenwoordig erg mee. Er zijn er nog wel een paar - vergeet de Duitsers en Italianen trouwens ook niet - maar sinds het succes van bv Das Boot doen veel Amerikanen wel de nodige moeite. Een andere vraag is natuurlijk, of die Duitse film over Von Stauffenberg wel in de VSA gedraaid heeft.
Rednas schreef: Ik zag trouwens laatst nog een stukje van een film met de beste man, en om hem Von Stauffenburg te zien spelen... Ik denk dat het een aanfluiting wordt. Misschien dat Carice het nog een beetje kan redden, maar ik denk dat het een typische Hollywood film zal worden (veel actie, overdramatisch, teveel patriotisme/heldendom en nog een liefdesverhaal.
Ik deel je angst op grond van de Cruise films die ik ken.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

http://www.dailymotion.com/video/x3fgdd ... ie-trailer

De officiele trailer van de film.
Ik heb er nog steeds mijn twijfels bij, maar dat komt dan vooral omdat het mij stoort dat Duitsers Engels praten.
Maarja ik had dan ook niet echt verwacht dat Tom Cruise Duits ging spreken...
Voor de rest is het afwachten en zien wat de critici van de film vinden...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Plaats reactie