DVD-Film: Escape from Sobibor

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gesloten
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

DVD-Film: Escape from Sobibor

Bericht door Bjorn »

Afbeelding

Escape from Sobibor

''Escape from Sobibor'' beschrijft het uitzonderlijke verhaal van de ontsnapping van bijna 300 joden uit een van de meeste beruchte vernietigingskampen van het derde Rijk.
Sobibor werd door de Nazi's gebouwd in Oost-Polen. Inn minder dan achttien maanden, zijn er in Sobibor ruim 250.000 joodse mannen, vrouwen en kinderen systematisch vergast.

Op 14 oktober 1943 kwamen de gevangenen in opstand en ontvouwde zich in een levensgevaarlijk en heldhaftig ontsnappingsplan, dat aan alle gevangenen de mogelijkheid bood te ontsnappen en te overleven. In een poging om de massale opstand en ontsnapping voor de rest van de wereld vebrorgen te houden, werd het kamp met de grond gelijk gemaakt en alle dosiers omtrent Sobibor vernietigd.

Meer dan veerig jaar lang zijn de gebeurtenissen in kamp Sobibor voor de wereld onbekend gebleven...



Bron: achterkant DVD.

Ik heb deze film een paar dagen geleden gekocht bij de Trekpleister, en heb hem nog niet gezien. Weet iemand of ie leuk is of niet?
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Zekers te weten een aanrader! :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Heb jij hem gezien? Is het wel realistisch en is het ook spannend?
Ik ga hem zaterdagavond even kijken :) .
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik heb hem wel gezien, of het echt superrealistisch is weet ik niet (Ik ben er zelf niet geweest in die tijd :P ), ik weet alleen dat het op feiten is gebasseerd. Het in ieder geval een leuke/mooie film om te zien.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

De film is erg goed, redelijk waarheidsgetrouw.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

We hebben al een topic over deze film: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1766
Ik zal de reacties uit dit topic daarnaartoe kopiëren en dan dit topic sluiten.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gesloten