Paul Tibbets overleden.....

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Zorg er dan toch a.u.b. voor dat je geen verzinsels vertelt... Dit vertelt men aan kinderen uit het basisonderderwijs. Of probeert men ze althans wijs te maken.
De gevolgen van de inundaties waren compleet anders dat hetgeen je hier pretendeert. Geen enkele bron van accademisch niveau zo zelfs stellig durven beweren dat ze 100 doden hebben veroorzaakt. Hetgeen je vertelt is een eigen interpretatie vermengd met beelden uit de film van Mozes en de Dode Zee, waarbij Egyptenaren werden verzwolgen door het water of de grote Tsunami
Zelfs tot aan 1940 werd het gebruik van inundaties onderwezen aan de Koninklijke Militaire School. Het was gewoon een manier om grote stroken terrein aan een vijand te ontzeggen en militair onbruikbaar te maken. Niet om ze allemaal door een "vloedgolf" te laten verzuipen.

Gerd V
sniper snoop schreef:net zoals de Sluisbeheerder die tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn sluis poorten open zette en gewoon velden onder water liet lopen enzo duizenden doden heeft gezorgt. Dit was ook zij plicht, dit was ook een manier van vechten.
Laatst gewijzigd door willysproject op 05 nov 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Ik yheb het altijd zo geleerd omdat ik in die streek woon! laten we ook houden bij Tibbets. Jammer dat deze topic zo ver moet gaan, zeer jammer. Hele veel werdt er gevraagt om te stoppen maar kinderen luisteren niet (wordt altijd gezegt). Ik ben eruit, veel plezier in deze topic die jammer genoeg mislukt is. :x
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie