EK

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

EK

Bericht door Operation Overlord »

Hey allemaal,

vanmiddag hebben de lotingen voor de EK-poules plaatsgevonden, en Nederland zit in de moeilijkste poule, met Frankrijk, Roemenië en Italië.

Nou is dit voor mij als half- Italiaan natuurlijk perfect :) (win-win, tenzij ze allebei niet doorgaan, maar dat zal wel niet...)

Maar nou is mijn vraag: Zou het geen leuk idee zijn om een soort EK- schema in Powerpoint te maken, net zoals 2 jaar geleden met het WK?

Dan moet iedereen zijn voorspellingen invullen en aan de hand van wie de meeste punten heeft, wordt een winnaar getrokken, die dan bijv. een bekertje naast zijn naam krijgt ofzo....

Ik weet niet meer wie het 2 jaar geleden heeft bedacht en gemaakt, en wie nog de precieze spelregels weet?

MVG
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Zhukov was dat toch ;)? maar lijkt me leuk, ik ging goed mee een tijdje maar daarna was ik poep :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Haha, ik ook inderdaad :D

Maar ik zal Zhukov even een PB sturen, aangezien ik geen flauw idee heb hoe je zoiets moet maken, de regels, etc.
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik weet al wel waar ik op gok. NL drie keer verlies en dus 1e ronde eruit.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Martijn schreef:Ik weet al wel waar ik op gok. NL drie keer verlies en dus 1e ronde eruit.
Optimisme aan de top (L).
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik wil best nog een keer zoiets maken als dat op prijs gesteld wordt. Ik weet alleen niet hoeveel animo er voor is.

Ook twijfel ik nog een beetje over wat dan de beste aanpak is m.b.t. de knock-out-fase. De vorige keer heeft iedereen vooraf zijn eigen WK-schema ingevuld, wat inhield dat als je in de poulefase slecht had gegokt, je daarna nog maar weinig punten kon verdienen in de knock-out-fase. Hierdoor waren een aantal mensen al na de poulefase vrijwel uitgeschakeld, wat misschien jammer is.

Een andere mogelijkheid is dat iedereen z'n eigen EK-schema invult en dat iedereen vervolgens tijdens het EK de mogelijkheid krijgt om - onafhankelijk van zijn oorspronkelijke voorspelling - de wedstrijden in de knock-out-fase te voorspellen nadat deze bekend zijn geworden. Lastig hierbij is dan weer dat iedereen dan kort nadat bekend is welke landen doorgaan naar een volgende wedstrijd de voorspelde uitslagen door moeten sturen. Dit heeft als risiso dat iemand misschien niet naar z'n mail kijkt en daardoor niet de kans heeft om een uitslag te voorspellen...

Ik denk er nog even over na, als iemand al een slimme oplossing hiervoor weet hoor ik die natuurlijk graag!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Gewoon doen Zhukov !

Ik vond het de vorige keer wel geinig....ging in het begin best goed volgens mij.

Ik heb 'de ballen' verstand (om maar in het voetbalwereldje te blijven) van dat soort zaken maken...dus een slimme oplossing kun je van mij niet verwachten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Zou het anders niet een idee zijn om twéé wedstrijden te organiseren?

Dus dat er eerst wordt gespeeld om de groepsfase, en daarna (als er bekend is wie er doorgaat en wie er tegen wie zal spelen) dat er wordt gespeel om de eliminatierondes?

Dan wordt het totaal aantal punten van beide "rondes" opgeteld, en dan maakt het niet uit of je laag scoort in de eerste ronde, aangezien je niet uigeschakeld kan worden?

Ik zal in ieder geval een peiling doen in een nieuw topic om te kijken hoeveel mensen er daadwerkelijk willen meedoen.

MVG
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Hey jongens, voor wie het nog niet heeft gezien, stem alsjebleift even in de poll:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=19500

MVG
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Plaats reactie