Wat is er mis met de 101st airborne division??

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Airborne101 »

en jongens,, geef bob niet alleen de schuld he,, vergeet SPR ook niet!
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door johan willaert »

Airborne101 schreef:en jongens,, geef bob niet alleen de schuld he,, vergeet SPR ook niet!
SPR heeft eerder een Rangerhype veroorzaakt en een masse mensen overtuigd dat de GI's van de 29ID lafbekken waren.....
29th Let's Go!!!!!
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Airborne101 »

johan willaert schreef:
Airborne101 schreef:en jongens,, geef bob niet alleen de schuld he,, vergeet SPR ook niet!
SPR heeft eerder een Rangerhype veroorzaakt en een masse mensen overtuigd dat de GI's van de 29ID lafbekken waren.....
ja helemaal gelijk,, kijk is wie er deze tijd allemaal ranger wil re-enacten :?
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Frontovik »

Zo gek veel heb ik er nog niet gezien ... meer poerah 's
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Airborne101 »

wtf zijn poerah's dan:????
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Frontovik »

Airborners.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Airborne101 »

Frontovik schreef:Airborners.
ok thx.. maar je zegt meer poerah's,, we hebben het toch over 101 airborne enz...

of zit ik nu helemaal verkeerd?
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Frontovik »

Mijn mijn reactie probeer ik te zeggen dat er meer 101st groepen zijn dan ranger groepen ( of zit ik verkeerd? ) .
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Nuts44 »

Ten eerste, Het is porrah!!! Ten 2e.. Lees even mijn verhaaltje.
Uit de ogen van een ervaren re-enacter :P



Parapoeper,

Welkom bij de eerste cursus parapsychologie.

Enchidos para adultos!

We hebben het hier over de paradepaardjes van het Amerikaanse leger.
met een paradepas paraderen de paratroopers in geparalyseerde houding door re-enactment nederland.

En als je dan denkt dat je de meest paranoide para's hebt gezien, komt er een of andere paranomaal begaafde para het veld op rennen die weigert dood te gaan.
Zou deze voor de battle een handjevol paracetamols hebben genuttigd of zou deze bang zijn tot het paradijs te moeten toetreden?

Parallel handelen schijnt voor sommige para's erg moeilijk te zijn.
Sommige groepen zou je bijna aanmelden voor de paralympics. Is het nou zo moeilijk om een aantal paragrafen door te nemen uit het Soldiers Handbook?
Kan iemand mij hier een parafrase van geven?

Dan heb je ook nog van die paragnostische para's, deze zuigen letterlijk alles uit hun duim om maar te kunnen verklaren waarom ze zich zelf zo hebben volgehangen met onverklaarbare webbing. Ze kleven zich hier vervolgens als parasieten op vast. Waar ze deze informatie vandaan halen is iedereen een raadsel, waarschijnlijk staan deze para's rechtstreeks in contact met het paracentrum waar deze informatie inmiddels verder is uitgewerkt. Hun Para-sympathisch zenuwstelsel functioneert niet volledig naar behoren. Laat staan dat ze ooit ABL-Paracommando zullen worden.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de gele strandstoelen en parasols. Deze zijn waarschijnlijk via de parallelmarkt gekocht, want ik ben deze nog nooit tegengekomen in 1 van de TM's. Of zouden dit weer van die zeldzame paraversies zijn?

Ik word er een beetje para van. :S

Roy

©©©©©©©©©©©©Roy©©©©©©©©©©©©©©©©©©Roy©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©Roy©©©©©©©©©©©©©
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Erik S. »

Airborne101 schreef:hey,,

ik ben zelf 15 jaar..
mijn vader heeft 8 jaar gediend in het leger, mijn oom re-enact britse para's en is nu bezig met us para's 502.

als klein jochie vond ik het super gaaf, beetje oorlogje spelen enzo! ik keek harstikke veel oorlog films! en nadat ik met mijn oom BoB heb gezien (1 aflevering) heb ik de film gekocht en heb hem nu 45+ x gezien! (zonder gein) ik vind hem nog steeds vet!

ik ben nu ook een Re-enactor, ik vond WWII altijd al gaaf zoals ik dat heb gezegd, maar BOB heeft dat zeg maar een beetje verheerlijkt:P

ik loop zelf ook met zo'n petje met 101 Airborne logo erop! maar ik weet ook de geschiedenis erachter enz.
ik heb er niks op tegen dat jonge mensen 101 airborne willen re-enacten, maar zoals jullie zeggen ze moeten wel weten waar het over gaat!
ik heb eerst paar boeken gekocht, dat raadde mijn oom mij ook aan!
daarna heb ik zo'n repro en originele starters pakketje gekocht (zeg maar) helm, m43 suit, en jumpboots + gloves dat was repro,,
suspenders en heel wat webbing was ori,, inmiddels heb ik mijn collectie uitgebreid!

ik ben het eens met jullie dat sommige mensen zomaar iets kopen enzovoort! vind ik ook dom!
maar ik vind niet dat jullie over een kam moeten scheren! er zijn ook wat jonge lui bij die wel hun best doen om erachter te komen hoe alles in mekaar steekt!

Gr dion;)

Dat je een pakje met wat webbing hebt betekent niet dat je een re-enactor bent.

Re-enacten is wat meer als in een Easy Company uniform lopen. En daar bovenop komt nog dat ze allemaal ubertoll wapengeil en easy company geil zijn.

Bestudeer voor de gein eens welke eenheid je dorp bevrijd heeft, en ga dat AUB uitbeelden. Maar zoek aub eerst uit welk uniform op welke manier en op welke gelegenheid gedragen werd. Zoek iets wat niemand anders doet misschien?

Het is nogal stom al kom je een gebouw binnen en je zet je pet niet af. Of je loopt buiten rond zonder hoofddeksel. Misschien dat ik er nu te ver ga, maar dit zijn ook een aantal dingen waar ik op let bij re-enactment.


Je hoeft dit niet te doen, je kunt natuurlijk altijd bij de eerste beste Porra Vereniging aansluiten en gezellig bierdrinken op een strandstoel op een evenement _/-\o-
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Airborne101 »

Erik S. schreef:
Airborne101 schreef:hey,,

ik ben zelf 15 jaar..
mijn vader heeft 8 jaar gediend in het leger, mijn oom re-enact britse para's en is nu bezig met us para's 502.

als klein jochie vond ik het super gaaf, beetje oorlogje spelen enzo! ik keek harstikke veel oorlog films! en nadat ik met mijn oom BoB heb gezien (1 aflevering) heb ik de film gekocht en heb hem nu 45+ x gezien! (zonder gein) ik vind hem nog steeds vet!

ik ben nu ook een Re-enactor, ik vond WWII altijd al gaaf zoals ik dat heb gezegd, maar BOB heeft dat zeg maar een beetje verheerlijkt:P

ik loop zelf ook met zo'n petje met 101 Airborne logo erop! maar ik weet ook de geschiedenis erachter enz.
ik heb er niks op tegen dat jonge mensen 101 airborne willen re-enacten, maar zoals jullie zeggen ze moeten wel weten waar het over gaat!
ik heb eerst paar boeken gekocht, dat raadde mijn oom mij ook aan!
daarna heb ik zo'n repro en originele starters pakketje gekocht (zeg maar) helm, m43 suit, en jumpboots + gloves dat was repro,,
suspenders en heel wat webbing was ori,, inmiddels heb ik mijn collectie uitgebreid!

ik ben het eens met jullie dat sommige mensen zomaar iets kopen enzovoort! vind ik ook dom!
maar ik vind niet dat jullie over een kam moeten scheren! er zijn ook wat jonge lui bij die wel hun best doen om erachter te komen hoe alles in mekaar steekt!

Gr dion;)

Dat je een pakje met wat webbing hebt betekent niet dat je een re-enactor bent.

Re-enacten is wat meer als in een Easy Company uniform lopen. En daar bovenop komt nog dat ze allemaal ubertoll wapengeil en easy company geil zijn.

Bestudeer voor de gein eens welke eenheid je dorp bevrijd heeft, en ga dat AUB uitbeelden. Maar zoek aub eerst uit welk uniform op welke manier en op welke gelegenheid gedragen werd. Zoek iets wat niemand anders doet misschien?

Het is nogal stom al kom je een gebouw binnen en je zet je pet niet af. Of je loopt buiten rond zonder hoofddeksel. Misschien dat ik er nu te ver ga, maar dit zijn ook een aantal dingen waar ik op let bij re-enactment.


Je hoeft dit niet te doen, je kunt natuurlijk altijd bij de eerste beste Porra Vereniging aansluiten en gezellig bierdrinken op een strandstoel op een evenement _/-\o-

tering,, nu ga je wel ff heel ver... lees mijn verhaal nog is...

ik wil een re-enactor worden, ik probeer elke dag meer te weten te komen.
als ik van jou moet re-enacten wat ons hier heeft bevrijd moet ik de canadezen re-enacten...
en dat lijkt me dus 3x niks. En ik heb altijd iets met Amerika gehad. daarom probeer ik de US para's goed uit te beelden. Dat lukt nu nog niet omdat ik nog niet genoeg weet. En ik heb niet alle webbing, en heb geen vervoer om naar een verening te gaan ofzo...
ik ga morgen met me pa naar duiven, ik probeer dus weer info op te doen. en hoop op een mooie originele US holster colt .45

en over easy compagnie,, lees mijn verhaal nog is! toen ik hoorde als klein jochie dat mijn oom aan het re-enacten was, en wat dat precies inhield wou ik dat ook (leuk oorlogje spelen, zo gaat dat als klein kind), maar ik ga proberen ze goed uit te beelden, niet dom in een webbing lopen en denken dat je E compagnie bent.

en nog een x BoB heeft het het re-enacten alleen verheerlijkt, ik ga niet meteen een pak kopen, en denken dat je een re-enactor bent.
ik heb eerst info opgedaan,, boeken gekocht en toen een special deal bij clements gekocht voor een beetje basis!!!!

dus denk niet dat iedereen die para's uitbeeld fout is!!!

gr dion _/-\o_
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door ammo »

Ik hoop, dat wel weet hoe een origineel holster eruit ziet :wink:
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Nuts44 »

Je blijft een porrah..

Als je iets met amerika hebt kan je ook een Infantry uitbeelding neerzetten, Of een ranger uitbeelding, of een armored uitbeelding, Of calvary, Of MP. Of of of of ...

Stuur me anders via de PB je msn adres, dan zal ik je presies uitleggen wat ik ermee bedoel.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Erik S. »

Airborne101 schreef:
Erik S. schreef:
Airborne101 schreef:hey,,

ik ben zelf 15 jaar..
mijn vader heeft 8 jaar gediend in het leger, mijn oom re-enact britse para's en is nu bezig met us para's 502.

als klein jochie vond ik het super gaaf, beetje oorlogje spelen enzo! ik keek harstikke veel oorlog films! en nadat ik met mijn oom BoB heb gezien (1 aflevering) heb ik de film gekocht en heb hem nu 45+ x gezien! (zonder gein) ik vind hem nog steeds vet!

ik ben nu ook een Re-enactor, ik vond WWII altijd al gaaf zoals ik dat heb gezegd, maar BOB heeft dat zeg maar een beetje verheerlijkt:P

ik loop zelf ook met zo'n petje met 101 Airborne logo erop! maar ik weet ook de geschiedenis erachter enz.
ik heb er niks op tegen dat jonge mensen 101 airborne willen re-enacten, maar zoals jullie zeggen ze moeten wel weten waar het over gaat!
ik heb eerst paar boeken gekocht, dat raadde mijn oom mij ook aan!
daarna heb ik zo'n repro en originele starters pakketje gekocht (zeg maar) helm, m43 suit, en jumpboots + gloves dat was repro,,
suspenders en heel wat webbing was ori,, inmiddels heb ik mijn collectie uitgebreid!

ik ben het eens met jullie dat sommige mensen zomaar iets kopen enzovoort! vind ik ook dom!
maar ik vind niet dat jullie over een kam moeten scheren! er zijn ook wat jonge lui bij die wel hun best doen om erachter te komen hoe alles in mekaar steekt!

Gr dion;)

Dat je een pakje met wat webbing hebt betekent niet dat je een re-enactor bent.

Re-enacten is wat meer als in een Easy Company uniform lopen. En daar bovenop komt nog dat ze allemaal ubertoll wapengeil en easy company geil zijn.

Bestudeer voor de gein eens welke eenheid je dorp bevrijd heeft, en ga dat AUB uitbeelden. Maar zoek aub eerst uit welk uniform op welke manier en op welke gelegenheid gedragen werd. Zoek iets wat niemand anders doet misschien?

Het is nogal stom al kom je een gebouw binnen en je zet je pet niet af. Of je loopt buiten rond zonder hoofddeksel. Misschien dat ik er nu te ver ga, maar dit zijn ook een aantal dingen waar ik op let bij re-enactment.


Je hoeft dit niet te doen, je kunt natuurlijk altijd bij de eerste beste Porra Vereniging aansluiten en gezellig bierdrinken op een strandstoel op een evenement _/-\o-

tering,, nu ga je wel ff heel ver... lees mijn verhaal nog is...

ik wil een re-enactor worden, ik probeer elke dag meer te weten te komen.
als ik van jou moet re-enacten wat ons hier heeft bevrijd moet ik de canadezen re-enacten...
en dat lijkt me dus 3x niks. En ik heb altijd iets met Amerika gehad. daarom probeer ik de US para's goed uit te beelden. Dat lukt nu nog niet omdat ik nog niet genoeg weet. En ik heb niet alle webbing, en heb geen vervoer om naar een verening te gaan ofzo...
ik ga morgen met me pa naar duiven, ik probeer dus weer info op te doen. en hoop op een mooie originele US holster colt .45

en over easy compagnie,, lees mijn verhaal nog is! toen ik hoorde als klein jochie dat mijn oom aan het re-enacten was, en wat dat precies inhield wou ik dat ook (leuk oorlogje spelen, zo gaat dat als klein kind), maar ik ga proberen ze goed uit te beelden, niet dom in een webbing lopen en denken dat je E compagnie bent.

en nog een x BoB heeft het het re-enacten alleen verheerlijkt, ik ga niet meteen een pak kopen, en denken dat je een re-enactor bent.
ik heb eerst info opgedaan,, boeken gekocht en toen een special deal bij clements gekocht voor een beetje basis!!!!

dus denk niet dat iedereen die para's uitbeeld fout is!!!

gr dion _/-\o_
Je kunt het niet goed uitbeelden omdat je VEELste jong bent om ingezet te worden bij de "Airborne".

Ik Re-enact ook Canadees, ben ik nu lomp? _/-\o-

Ik heb goed mijn best gedaan en daarom werd ik door de "Black Watch" Gevraagd om in Uniform een Krans te leggen in Woensdrecht, bij de "Black Friday" memorial. Dat vind ik nou veel mooier dan een heel jaar als "wild Bill Guarnere" rond te lopen, of met 100 sterren op mijn pak.

Ik denk dat jij het hele Re-enactment meer doet om het "gaaf doen" en opscheppen tegen je vrienden, ik doe canadees omdat ik het niet wil vergeten, dat er 150 man in eenn uur tijd gesneuveld is, omdat ze over een veld van 1200 yards moesten oversteken. 3 Companies in een uur tijd gesneuveld. Doordat men toen die heuvelrug niet heeft kunnen veroveren, zijn er over de spoorlijn die er overheen liep 88.000 duitsers ontsnapt vanuit walcheren. Deze zijn nog op allerlei fronten ingezet.

Natuurlijk heeft de 101st airborne veel verliezen geleden, maar waarom zouden deze soldaten dan "bijzonderder" zijn dan de Canadezen?

Als je gaat re-enacten, zoek iets wat bij je past. En niet zomaar de eenheid uit de eerste beste film.

Als mijn Oom nu Ferrari rijd, en ik een Ferrari niet kan betalen, dan plak ik toch ook geen ferrari stickers op mijn Fiat Panda?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: Wat is er mis met de 101st airborne division??

Bericht door Pvt. Mike »

Erik S. schreef: Natuurlijk heeft de 101st airborne veel verliezen geleden, maar waarom zouden deze soldaten dan "bijzonderder" zijn dan de Canadezen?

Als je gaat re-enacten, zoek iets wat bij je past. En niet zomaar de eenheid uit de eerste beste film.

Als mijn Oom nu Ferrari rijd, en ik een Ferrari niet kan betalen, dan plak ik toch ook geen ferrari stickers op mijn Fiat Panda?
Hier heb je helemaal gelijk in!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Plaats reactie