De Nazi's & Homosexualiteit?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
OutKast
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2004, 12:36
Locatie: Rotterdam, Holland

De Nazi's & Homosexualiteit?

Bericht door OutKast »

Na het zien van de film Hitler (The Rise of Evil) ging ik op zoek naar wat informatie over enkele personen in de film (o.a. Ernst Rohm). Waar ik op stuitte was het feit dat hij openlijk homosexueel was, en dat veel SA officieren en soldaten ook homosexueel waren. Ook was dit de reden dat ze uiteindelijk in 1934 vermoord zijn.

Tevens kwam ik een aantal sites tegen (waaronder deze http://www.leaderu.com/jhs/lively.html ) die dieper ingaan op de vermeende homosexualiteit van Hitler en de redenen van het vermoorden van homosexuelen en Rohm. Tevens werd er duidelijk gemaakt dat meerderen nazi topmannen homosexueel waren (waaronder Hess)

Bij mij rezen een aantal vragen:

1. Is het uberhaupt serieus te nemen of is het propagande om (toekomstige) Nazi's van gedachten te doen veranderen. Want ze zullen zich toch iets minder identificeren met homo's?

2. Is het al die tijd verborgen gehouden uit angst voor extreme homohaat, want als blijkt dat veel Nazi's inderdaad homo waren, kunnen homo's helemaal gezien worden als "duivels"?

3. Mocht het wel degelijk dicht bij de waarheid liggen, weet iemand waar ik er meer info over kan vinden?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De Nazi's & Homosexualiteit?

Bericht door KevinP »

OutKast schreef:Waar ik op stuitte was het feit dat hij openlijk homosexueel was, en dat veel SA officieren en soldaten ook homosexueel waren. Ook was dit de reden dat ze uiteindelijk in 1934 vermoord zijn.
De openlijke homosexualiteit van Röhm was niet de reden dat hij vermoord werd. De reden was dat Röhm en de SA teveel macht kregen in de ogen van Hitler. Röhm was in die tijd een enorm invloedrijk persoon, Röhm steunde Hitler maar was geen meeloper zoals bijvoorbeeld Himmler en Hitler had liever meelopers om zich heen.
Tevens kwam ik een aantal sites tegen die dieper ingaan op de vermeende homosexualiteit van Hitler en de redenen van het vermoorden van homosexuelen en Rohm. Tevens werd er duidelijk gemaakt dat meerderen nazi topmannen homosexueel waren (waaronder Hess)
Het valt niet te bewijzen of Hitler, Hess en andere topmannen homosexueel waren. Hess had een vrouw en kinderen, Hitler had een relatie met Eva Braun en eerder ook met zijn nichtje Geli Raubol. Er zijn echter wel meerdere karaktereigenschappen die aanleiding kunnen zijn voor vermoedens.
1. Is het uberhaupt serieus te nemen of is het propagande om (toekomstige) Nazi's van gedachten te doen veranderen. Want ze zullen zich toch iets minder identificeren met homo's?
Binnen het Derde Rijk waren vermoedelijk meerdere homosexuelen in hoge functies, ze zullen dit echter verborgen gehouden hebben. De vraag is hoe bewijs je dat iemand homosexueel is en welke historische waarde heeft dit?
2. Is het al die tijd verborgen gehouden uit angst voor extreme homohaat, want als blijkt dat veel Nazi's inderdaad homo waren, kunnen homo's helemaal gezien worden als "duivels"?
Ik denk het niet, er is vermoedelijk weinig aandacht aan besteed omdat deze vermeende homosexualiteit geen grote historische waarde heeft en erg moeilijk te bewijzen is. Vergeet ook niet hoeveel homosexuelen vermoord zijn in het Derde Rijk.
3. Mocht het wel degelijk dicht bij de waarheid liggen, weet iemand waar ik er meer info over kan vinden?
Er zijn wel boeken geschreven over Hitler's vermeende homosexualiteit, ik ken echter geent titels. Wat ik je wel kan zeggen is dat de karakters van vele Nazi topmannen enorm extreem, afwijkend en vreemd waren. O.a. Hess, Himmler, Hitler, Göring en Röhm waren vreemde persoonlijkheden waar erg veel over te lezen valt.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
OutKast
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2004, 12:36
Locatie: Rotterdam, Holland

Re: De Nazi's & Homosexualiteit?

Bericht door OutKast »

De openlijke homosexualiteit van Röhm was niet de reden dat hij vermoord werd. De reden was dat Röhm en de SA teveel macht kregen in de ogen van Hitler. Röhm was in die tijd een enorm invloedrijk persoon, Röhm steunde Hitler maar was geen meeloper zoals bijvoorbeeld Himmler en Hitler had liever meelopers om zich heen.
Da heb ik inderdaad gelezen. Dat hij te machtig en een gevaar voor de machtspositie van Hitler werd. Maar ook omdat hij van Hitler's (vermeende) homosexualiteit wist.
Binnen het Derde Rijk waren vermoedelijk meerdere homosexuelen in hoge functies, ze zullen dit echter verborgen gehouden hebben. De vraag is hoe bewijs je dat iemand homosexueel is en welke historische waarde heeft dit?
Of het nu nog te bewijzen is lijkt me vrijwel onmogelijk. De historische waarde is voor de algemene geschiedenis nihil (denk ik). Maar voor mij persoonlijk heeft het zeer veel waarde.
Ik denk het niet, er is vermoedelijk weinig aandacht aan besteed omdat deze vermeende homosexualiteit geen grote historische waarde heeft en erg moeilijk te bewijzen is. Vergeet ook niet hoeveel homosexuelen vermoord zijn in het Derde Rijk.
Mmm, hoeveel "werkelijke" homosexuelen er vermoord zijn is moeilijk te achterhalen. En dat is ook een reden waarom ik het graag zou willen weten. Er wordt gesuggereerd dat hij vijanden en mensen die een gevaar vormde voor zijn macht onder het mom van "homosexueel" in kampen werden gestopt. Dat het daadwerkelijk aantal homosexuelen bestond uit "fags" en niet "normale" homo's.....
Wat ik je wel kan zeggen is dat de karakters van vele Nazi topmannen enorm extreem, afwijkend en vreemd waren. O.a. Hess, Himmler, Hitler, Göring en Röhm waren vreemde persoonlijkheden waar erg veel over te lezen valt.
Dat moet ook wel anders kom je nooit tot zulke daden.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Da heb ik inderdaad gelezen. Dat hij te machtig en een gevaar voor de machtspositie van Hitler werd. Maar ook omdat hij van Hitler's (vermeende) homosexualiteit wist.
Dat laatste gedeelte is naar mijn mening niet bewezen en is slechts een gerucht. Het zou trouwens best mogelijk zijn hoor.

Over Hitler gaan nog veel meer niet bewezen geruchten, enkele daarvan zijn vrij geloofwaardig en gedeeltelijk bewezen. Hier een overzichtje:
- Hitler zou 1 testikel gehad hebben
- Hitler zou zeer vreemde sexuele spelletjes gespeeld hebben met zijn nichtje Geli Raubol
- Hitler zou een geslachtsziekte hebben gekregen na een bezoekje aan een prostituee en sindsdien geen sexueel contact meer gehad hebben
- Hitler zou parkinson gehad hebben
- Hitler zou in zijn jeugd mishandelt zijn door zijn vader
- Hitler zou gedeeltelijk van joodse komaf zijn
- Hitler zou joden haten omdat joodse doktoren zijn moeder vermoord zouden hebben
- Hitler zou zijn hondje mishandelt hebben, en dus helemaal niet zo'n grote dierenvriend zijn
En zo zijn er nog vele geruchten...

M.b.t. jouw vraag: misschien heb je wat aan het volgende artikel: http://users.pandora.be/amarcord/selys/index02.html
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

En niet te vergeten,
- Hitler zou, in mijn ogen teminste, niet alles helemaal op een rijtje gehad hebben :yes: :lol:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

ironmarc schreef:En niet te vergeten,
- Hitler zou, in mijn ogen teminste, niet alles helemaal op een rijtje gehad hebben :yes: :lol:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Hij wist volgens mij donders goed wat hij deed en dat maakte hem ook zo gevaarlijk. Verder was hij een briljant politicus.
Hij had natuurlijk zijn bizarre eigenschappen, maar ik denk niet dat je mag zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd was.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

KevinP schreef:
Da heb ik inderdaad gelezen. Dat hij te machtig en een gevaar voor de machtspositie van Hitler werd. Maar ook omdat hij van Hitler's (vermeende) homosexualiteit wist.
Dat laatste gedeelte is naar mijn mening niet bewezen en is slechts een gerucht. Het zou trouwens best mogelijk zijn hoor.

Over Hitler gaan nog veel meer niet bewezen geruchten, enkele daarvan zijn vrij geloofwaardig en gedeeltelijk bewezen. Hier een overzichtje:
- Hitler zou 1 testikel gehad hebben
Klopt
- Hitler zou zeer vreemde sexuele spelletjes gespeeld hebben met zijn nichtje Geli Raubol
RaubAl. Mogelijk. Niet te bewijzen.
- Hitler zou een geslachtsziekte hebben gekregen na een bezoekje aan een prostituee en sindsdien geen sexueel contact meer gehad hebben
Nee, onzin.
- Hitler zou parkinson gehad hebben
Zeer waarschijnlijk, aan het einde van de oorlog zeker.
- Hitler zou in zijn jeugd mishandelt zijn door zijn vader
Nee, nonsens. Sowieso onwaarschijnlijk gezien Hitler's moeder haar aard.
- Hitler zou gedeeltelijk van joodse komaf zijn
Totale klets en kolder.
- Hitler zou joden haten omdat joodse doktoren zijn moeder vermoord zouden hebben
Eveneens klets en kolder. Hitler's moeder werd verzorgd door de Joodse dokter Bloch. Hitler was deze man zeer dankbaar voor de verzorging en heeft hem zelfs nog tekeningen gestuurd.
Bloch is na de Anschluss ook met rust gelaten. Later is hij naar Amerika verhuisd en is daar in 1945 overleden.
- Hitler zou zijn hondje mishandelt hebben, en dus helemaal niet zo'n grote dierenvriend zijn
Ook niet waar. Hitler hield veel van zijn honden. De meeste bronnen hinten dat hij meer van zijn honden hield dan van mensen, zijn moeder uitgezonderd.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Lord_Vetinari bedankt voor je aanvulling. Aan de hand van deze geruchten kun je zien hoe gemakkelijk het is om diverse beweringen te doen over een bekend persoon en ze nog enigzins geloofwaardig te maken ook.

Het grote publiek houdt van zulk soort geruchten en de vermeende homosexualiteit van Hitler is ook zo'n soort gerucht.

Aan OutKast: heb je al eens een serieuze biografie over Hitler gelezen? De twee delige biografie van Ian Kershaw bijvoorbeeld.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
OutKast
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2004, 12:36
Locatie: Rotterdam, Holland

Bericht door OutKast »

KevinP schreef:Lord_Vetinari bedankt voor je aanvulling. Aan de hand van deze geruchten kun je zien hoe gemakkelijk het is om diverse beweringen te doen over een bekend persoon en ze nog enigzins geloofwaardig te maken ook.

Het grote publiek houdt van zulk soort geruchten en de vermeende homosexualiteit van Hitler is ook zo'n soort gerucht.

Aan OutKast: heb je al eens een serieuze biografie over Hitler gelezen? De twee delige biografie van Ian Kershaw bijvoorbeeld.
Nee, nog nooit. Ik ben opgevoed met het idee dat dit een hele nare man was. Vindt het natuurlijk nog steeds een nare man maar ben wel benieuwd naar zijn beweeg redenen en hoe hij tot zijn daden kwam. Het boek dat je noemt is gewoon te verkrijgen bij de beter boekhandel?

Toch is mijn twijfel over zijn sexualiteit nog niet geheel verdwenen. Er worden ook aannemelijke suggestie's gegeven. Lord_Vetinari was is jouw visie daarop, gezien jouw kennis?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Het boek dat je noemt is gewoon te verkrijgen bij de beter boekhandel?

Is te verkrijgen bij de betere boekhandel, maar ook via de bekende internetwinkels.

Ik heb het boek (nog) niet gelezen, en kan je dus niet vertellen of je hierin iets kunt lezen over Hitlers mogelijke homosexualiteit.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

OutKast schreef:Nee, nog nooit. Ik ben opgevoed met het idee dat dit een hele nare man was. Vindt het natuurlijk nog steeds een nare man maar ben wel benieuwd naar zijn beweeg redenen en hoe hij tot zijn daden kwam. Het boek dat je noemt is gewoon te verkrijgen bij de beter boekhandel?
Kershaw is te krijgen bij de meeste on-line boekhandels en is zeker te bestellen via elke boekhandel, als ze het al niet gewoon hebben staan. Ik adviseer je wel de originele, Engelstalige uitgave te lezen.
Toch is mijn twijfel over zijn sexualiteit nog niet geheel verdwenen. Er worden ook aannemelijke suggestie's gegeven. Lord_Vetinari was is jouw visie daarop, gezien jouw kennis?
Er is weinig twijfel over dat Hitler vreemde sexuele smaakjes had. Heel veel wijst daarop. Er is echter geen schilfer bewijs te vinden voor homosexualiteit, geslachtsziekte, impotentie of wat dan ook. Alles wat we weten over Hitler's sexualiteit is 'hearsay', geruchten, beschuldigingen etc.

Wat ik uit de bronnen (primair en secundair) opmaak, is dat hij een masochistische inslag had en geen normale sexuele verhouding met een vrouw kon onderhouden. Maar nogmaals: Het is allemaal geruchtenwerk.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Sjoerd schreef:
ironmarc schreef:En niet te vergeten,
- Hitler zou, in mijn ogen teminste, niet alles helemaal op een rijtje gehad hebben :yes: :lol:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Hij wist volgens mij donders goed wat hij deed en dat maakte hem ook zo gevaarlijk. Verder was hij een briljant politicus.
Hij had natuurlijk zijn bizarre eigenschappen, maar ik denk niet dat je mag zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd was.
In mijn ogen ben je echt niet goed bij je verstand als je ik weet niet hoevel mensen laat lijden, afslachen en een heel ras probeert uit te roeien!! Laat dat even duidelijk zijn.
Ik ben het absoluut met je een dat hij een goede politicus was.
Hij zal ook wel donders goed geweten hebben wat ie deed, dat maakt het juist nog erger!!
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

Hebben we het hier over het boek: "Hitler als psychopaat" van Waite?


Mvg,

Paul
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Paul Siemons schreef:Hallo,

Hebben we het hier over het boek: "Hitler als psychopaat" van Waite?


Mvg,

Paul
Nee, we hebben het over de film 'Hitler, Rise of Evil' en in het verlengde daarvan over de Hitler-biografie van Ian Kershaw.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
OutKast
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2004, 12:36
Locatie: Rotterdam, Holland

Bericht door OutKast »

Paul Siemons schreef:Hallo,

Hebben we het hier over het boek: "Hitler als psychopaat" van Waite?


Mvg,

Paul
Wat is dit voor boek, en is hij aan te bevelen?
Plaats reactie