[Overzicht] Kijkerstips

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nu we toch over omgebouwde tanks bezig zijn:

One more comment about the Tigertanks. According to, as I understand, reliable sources I have found, the Tigers were built around Russian T34/85 tanks. The work was done by Plus Film Services in England under the direction of art director Alan Tomkins. The tanks, one of them damaged, are now at the National Tank Museum at Bovington, England. Furthermore, I myself have checked my video-copy of the movie thoroughly, and there is absolutely no doubt that the tracks and wheels are T-34 units, and that the upper hull and turret does not have the exact proportions of the real Tiger, but can very well accommodate a T-34 inside.

Bron: Een filmrecensie-site.

Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

Ik heb gisteren plotseling ontdekt dat je op één (teletekst P 109) dagelijks informatie krijgt over de bevrijding. Het duurt t.e.m. 9 mei. Zeker eens kijken.
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Vanavond op CANVAS: Hitlers vrouwen, afl. met Leni Riefenstahl. Van 22.40 tot 23.35.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Vanavond op Canvas: Histories

Fascisme en voetbal, om 21.00 u
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Zag zonet een aflevering van Voor Koningin en Vaderland (Soldaat van Oranje) en zag dat Serge Henri Valcke (Buitendam in Baantjer) hierin meespeelt...
Kan iemand me zeggen welke rol hij in SVO heeft???


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Vandaag van 12.15 tot 15.15 (op NL 2) de herdenking van Kamp Westerbork, vandaag 60 jaar geleden.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Zaterdag de 16de draait er The Pianist


Programma: The pianist
Zender: Nederland 3
Tijdstip: 16-4-2005 22:35-01:05
Omroep:VARA
Genre: Film
Kenmerken: Breedbeeld uitzending
Inhoud: Speelfilm

Tijdens de Tweede Wereldoorlog moet een briljant joods Poolse componist met lede ogen aanzien hoe zijn leven en dat van de andere joden in Warschau wordt beknot. Van de vele beperkingen tot het getto en uiteindelijk deportatie. Als zijn familie gedeporteerd wordt, weet hij te ontsnappen

Jaar van premiere: 2002
Rolverdeling: Adrien Brody, Thomas Kretschmann, Frank Finlay e.a
Regisseur: Roman Polanski

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

The Pianist, ik vond hem (ik weet niet of hij geheel waar is) een beregoede film. Het geeft een goed beeld van wat er in het gettho omging. Denk maar aan de gerolstoelde man.


ALs we dan toch bezig zijn. Vanavond op CANVAS om 20,40 dachtik een documentaire over Montgomery.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

En wederom een kijkerstip voor Canvas:

Woensdagavond 20 april belooft interessant te worden.

Van 21:00 tot 23:30 uur is wederom de film 'The Pianist' te zien. Persoonlijk vind ik dit een aanrader.

Interessanter echter lijkt mij het programma 'bewogen leven' dat aansluitend aan de fim wordt uitgezonden, van 23:30 tot 00:30 uur.

Hier een overzicht van de inhoud van deze week:
BEWOGEN LEVEN (4/3)
Documentair programma dat heel persoonlijke, meeslepende verhalen vertelt en waaraan de benadering van de maker vaak nog een boeiende meerwaarde geeft. Vandaag: "Door de hel voor Hitler"
(Origineel: 'Trough hell for Hitler')
Henry Metelmann is nu een bejaarde tuinman in één van de meest prestigieuze Engelse colleges. Maar zeventig jaar geleden was hij een enthousiast lid van de Hitlerjeugd. Hij vertelt het verhaal van zijn jeugd: hoe hij als Duitse jongen lid werd van de Hitlerjugend en bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog als vanzelf soldaat werd. Ingeleid door Hugo Schiltz
(Bron: http://www.canvas.be )

Voer voor de video dus!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Vanavond komt het eerste deel van 'Soldaat van Oranje' op nederland 2. Weet niet meer precies hoelaat...
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

robin.h schreef:Vanavond komt het eerste deel van 'Soldaat van Oranje' op nederland 2. Weet niet meer precies hoelaat...
Uhh? Eerste?
Vanavond is het derde deel. Morgenavond het vierde.
Het begint om 21.30.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Je hebt gelijk, ik zag het in de Veronica gids staan,maar ik had niet op de (3) gelet die erachter stond.

Weet iemand trouwens waar je deze film kunt kopen? Ben er al lang naar op zoek ,maar heb hem nog nergens zien staan.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Er is net 'n nieuwe DVD uit van Soldaat van Oranje.
Zie http://www.freerecordshop.nl/pages/prod ... tid=734392.
Kost € 14,99 bij Free Record Shop en bol.com.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Vanavond, wederom op Canvas, Histories over Zhukov. Begint om 21:00 uur.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Vanavond Nederland 3 20.50
Andere Tijden
Ze laten een stuk Duitse propagandafilm zien over de inname van Nederland.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten