Goed Referentieboek

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gast

Goed Referentieboek

Bericht door Gast »

Ik zoek een referentieboek. Weet iemand welk boek goed is en wat kost het ongeveer? :? :)
dank je _/-\o_
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

over wat?
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Inderdaad over wat?

Dat lijkt me handig om te weten willen we je kunnen helpen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

ik spring gelijk even in aangezien ik er ook nog eentje zoek:

wat ik vooral wil gaan verzamelen is Canadees spul.
"Arnhem bridge. And hold it!"
Deze Topic-starter

Bericht door Deze Topic-starter »

Nederlands zou ik wel willen, maar daar is geloof ik niet echt wat van te vinden. Ik zou wel een engelse helm willen, en een (natuurlijk onklaar gemaakte) karabijn of iets . Maar dat lijkt me duur en ik zou
beter kunnen beginnen met medailles of zo. Ter duidelijkheid: een referentieboek over medailles, foto's enz., dus met niet te dure dingen.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Engels, Duits etc

Er zijn goede site's over deze onderwerpen, met veel navragen heb je niet perse boeken nodig om "simpele"wo2 medailles en dergelijke te kopen!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Niet nodig, maar wel aan te raden Roel, je wilt toch wel duidelijk weten wat je koopt ;) . En simpele medailles worden ook zoveel nagemaakt dat ze verkocht worden.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Deze topic-starter

Bericht door Deze topic-starter »

Ik zag in een ander topic, namelijk: HelmenDat een Engelse helm rond de 15 tot 25 euro kost. Dat lijkt me toch redelijk. Een boek daar over misschien?
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Deze maar even verplaatst...
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Een mooi boek voor iemand die wil gaan verzamelen maar nog niet zozeer weet wat er zoal is te vinden en van welke organisaties dit dan wel niet is......is "Nazi Regalia" van Fowler (Nederlandse titel "Nazi-Emblemen")

Dit boek laat heel foto's zien van items die de oorlog hebben overleefd en in verzamelingen zijn terug te vinden. Ook veel goed fotomateriaal.

PS. dit boek natuurlijk enkel voor diegene die Duits interessant vind
Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ernst-H , heb je misschien ook een auteur, uitgever en ISBN ?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Een interessant boek Ernst, heb hem zelf ook in de kast staan maar een echt goed resarch boek is het niet daar er niet echt in wordt gegaan op de materie.
Zelf heb ik een voorkeur voor de boeken van John R Angolia en Adolf Schlicht of bvb David Littlejohn.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Misschien meer mensen met tips over goede referentieboeken?.
hanzel
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 dec 2003, 13:47

Bericht door hanzel »

Hallo allemaal, dit is ook wel een aandig boek met veel mooie kleurenopnamen, ook weer niet al te volledig maar het geeft toch wel een indruk van de insignes van de diverse organisaties.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Hanzl,

Heb dit boek zelf nog nier eerder gezien maar lijkt me zeer interessant.
Heb zelf ook een aantal boeken van Brian L.Davis, waarvan Detecting The Fakes wel de bekendste is.
Een boek wat min of meer achterhaald is daar er wel heel slechte repro's ter vergelijking dienen, daarbij komt dat de heren vervalsers een dergelijk boek als eerste aan schaffen om daar hun vervalsingen op aan te passen.
Plaats reactie