Kinderen naar Denemarken om aan te sterken na WO 2, info?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
monique
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2003, 13:40

Kinderen naar Denemarken om aan te sterken na WO 2, info?

Bericht door monique »

Mijn moeder is na WO 2 Vanuit de gemeente Amersfoort naar Denemarken gestuurd om aan te sterken. Nu weet zij hier niet veel meer van. Is er iemand die deze ervaringen deelt, er wat meer over kan vertellen? Ik weet dat er laatst een boek over uit is gekomen, ( gelezen in een tijdschrift ) maar weet de titel en uitgeverij helaas niet meer.

Kan iemand mij wellicht helpen aan deze informatie.??

Alvast bedankt!
Monique :?:
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik ben zelf te jong om het te hebben meegemaakt, dus wat dat betreft kan ik je niet verder helpen.
Je geeft echter aan dat je moeder toendertijd in de gemeente Amersfoort woonde.
Heb je het weleens geprobeerd via het gemeentearchief van Amersfoort?
Ik neem aan dat een programma zoals beschreven een gedegen administratie noodzakelijk maakte.
Wellicht dat je op die wijze zelfs precies te weten kan komen waar je moeder heeft gezeten en bij wie...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
monique
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2003, 13:40

Bericht door monique »

Dank voor je antwoord.
Ik heb inderdaad via het internet deze site al bezocht maar kan geen info over dit onderwerp vinden wellicht helpt een bezoek aan het gemeentehuis ons inderdaad verder..

Monique
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Graag gedaan.
Ik wist hier zelf weinig van, dus vandaar dat ik niet een specifieker antwoord lan geven.
Wel schoot mij nog te binnen dat je wellicht nog het Rijksinstituut voor Oorlogsdocumentatie kan proberen.
Misschien hebben zij er nog files van...
Succes in ieder geval.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Plaats reactie