Je nieuwste aankoop - deel 4

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Dat boek is geschreven door mij alleen mij achternaam was toen anders :D
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Wat voor een vlag is dat?

greetz
gilles
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Hier allereerst wat meer info, dit is de andere vlag die ik heb van Kill em All let God sort em out. http://www.meierfrank.com/DF_260_USA_Ki ... _Flags.htm

Uitleg:
"Kill'em all, and let God sort'em out"
(I have received several mails from you, asking about "Kill'em all, let God sort'em out".
This is what I have found out. Please mail me if you know more)
"Kill'em all, and let God sort'em out" is adopted by the Marines and the Green Berets.I think it derives from "Neca eos omnes. Deus suos agnoset", or "Kill them all. God will know His own.". This was a misunderstood reference to 2 Tim. 2:19 which in part reads, "The Lord knoweth them that are his". I think this comes from around 1210AD, when Pope Innocent III unleashed "orders of fire and sword" against heretics throughout Europe. In this process there was a terrible massacre at the city Beziers, where it was thought that over 100,000 people were killed. After that city where taken, they had captured over 450 "heretics", but many of them claimed to be good Catholics. The quote is believed to be first used here, when they killed all the "heretics". It did not matter if they killed good people, because if one led a godly life, God would know of it, and the reward would be eternal paradise anyway.
als iemand meer info heeft, graag, zo wordt ik er nog niet echt wijzer van.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

net binnen
ja ja nummer 12 in de rij :P
Afbeelding
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Mooie helm Anzac. :)

Adrian.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Alweer een mooi stuk anzac!

Een uurtje rommelmarkt voetenslepend slenteren:

Afbeelding
M1910 Canteen, 1944 Volrath; 'Land aan den Don', Roskam Amsterdam 1943; 'Wildzang', August Bossaerts Antwerpen. Voor dat boek links, zie hieronder:
Afbeelding
HET BEROEMDE BLOEDGROEP O!!!!!!!!!! :cheer: van Raf van Hulse, dit is een van de vroege uitgaven (misschien wel de eerste uit 1960? In het boek staat helaas geen datum in). Domien van rietvelde is trouwens zijn pseudoniem, op de meest recente uitgaven van het boek staat alemaal Raf van Hulse.

Hoeveel was dit alles? De volle 2,50EUR :P
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

eindelijk binnen, luftschutz en feuerwehr medailles
Afbeelding
Afbeelding
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Prachtige aankopen heren,
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Kokstok, ik heb nog nooit een feuerwehr ehrezeichen gezien met zoveel emaille nog aanwezig!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Zeer mooi !!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

LKP schreef:Hier twee van mijn aankopen. De eerste is een vlag met Kill em all, let God sort em out. Jaren terug had ik er al één gekocht en zag dat er nu een andere versie van uit was (misschien zijn er wel nog meer, dat weet ik niet) Dus ik vond het leuk om twee verschillende van dezelfde soort te hebben. Daarnaast heb ik een boek gekocht over uniformen en insignia van het Derde Rijk tussen 1933 en 1945:
Hmm laat me raden die heb je op Vliegbasis Volkel gehaalt? :lol: die dingen had ik daar ook gezien, maar dat is wel een mooi boek.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

w00w ik denk dat de feuerwehr medaille nu al een van mijn Favorieten is die ziet er echt mooi uit !
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

De laatste tijd best veel nieuwe aanwinsten. Gisteren lag bij mij een Bronze Star in de brievenbus en ook weer ontdekt dat ik 2 US munitietasjes en een Brits riempje heb uit WO II waarvan ik altijd dacht dat ze naoorlogs zouden zijn. En nou bleek ook dat ik een M1 Garand/Carbine munitieclip heb gevonden van de 101st Airborne Division. Helaas kan ik het niet meer terugvinden die clip :|
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Prachtige aankopen Anzac, Antwerpx en Kokstok..!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Lhek, hoe is het mogelijk om een divisie te koppelen aan een munitieclip?
Gesloten