Militaire muziek uit WOII

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Militaire muziek uit WOII

Bericht door Daan S. »

Misschien leuk om is te luisteren, muziek uit de Tweede Wereldoorlog:

military music
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Mooie muziek, zeker die Russische.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ik heb net "its a long way to tipparary" gedownload. Word ie gezongen door één of andere opera zanger. Niet echt realistisch. De Colonel Bogey mars daarentegen is wel leuk!

ow, nu komen de meervoudige stemmen. maar die zanger is wel een soortement afknapper...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ja die Russische is wel leuk, had ik nog niet echt naar geluisterd. Ik luisterde vooral de Amerikaanse/Engelse muziek, denk aan; A Bridge Too Far March, Longest Day March, It's A Long Way To Tipperary, enz.
Laatst gewijzigd door Daan S. op 05 jul 2004, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Goede site weer ff mijn collectie aangevuld
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Stravers schreef:Ja die Russische is wel leuk, had ik nog niet echt naar geluisterd. Ik luisterde vooral de Amerikaanse muziek, denk aan; A Bridge Too Far March, Longest Day March, It's A Long Way To Tipperary, enz.
"A bridge to far march" is van de UK-airborne...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wehrmacht
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2004, 19:45
Locatie: Ochten
Contacteer:

Bericht door Wehrmacht »

Bij mij werken de liedjes niet waarom weet ik ook niet :?
Gebruikersavatar
Mathieu
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2004, 21:12

Bericht door Mathieu »

Dit is ook een bijzonder goeie site voor militaire liedjes + teksten, sommige kun je downloaden. Veel luistergenot :wink:

http://ingeb.org/WWII.html
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Nog een goede site voor de 'duitsers'onder ons.

http://www.retrotroops.com
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Wehrmacht schreef:Bij mij werken de liedjes niet waarom weet ik ook niet :?
misschien ondersteunt je audioplayer de bestandstypes niet?
War is something human...
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Blood on the Risers vind ik toch wel waardeloos gezongen op die site, zelfde met It's a Long Way to Tipperary <_<
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Lucille
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 sep 2004, 17:41
Locatie: Limburg (NL)
Contacteer:

Bericht door Lucille »

Is de Duitse militaire muziek echt allemaal uit WO II, specifiek gemaakt in opdracht van Hitler, of zijn er ook 'algemene stukjes' in die niet uit het Nazi-tijdperk stammen (maar van ervoor). :?
"De weerelt is een speeltoneel: elck speelt zyn rol en kryght zyn deel." ~ Joost van den Vondel
mies
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2005, 21:12

Bericht door mies »

Ja de muziek uit wo 2 is inderdaad zeer mooi.

Ik vind de heilige oorlog (sacred war) van de Alexandrov (rode leger koor) een prachtig stuk.

Verder vind ik ook de liedjes van de Opstand van Warschau ook zeer mooi.

zie de link: http://www.warsawuprising.com/songs.htm

Warszawskie Dzieci (kinderen van Warschau) en PaŁacyk Michla zijn de twee bekendste liedjes.

Ook het nummer in the mood vind ik mooi.

groet,

mies
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Lucille schreef:Is de Duitse militaire muziek echt allemaal uit WO II, specifiek gemaakt in opdracht van Hitler, of zijn er ook 'algemene stukjes' in die niet uit het Nazi-tijdperk stammen (maar van ervoor). :?
Er zijn soldatenliederen die uit WOI stammen (zoals bvb Over There en A Long Way... bij de Britten) en enkele die nog ouder zijn. Ich hat einen Kameraden is ouder, tekst dateert van geloof ik begin 1800.
En zo zijn er nog wel enkele.
Sommige zijn ontstaan al naar gelang het Derde Rijk ingang vond in alles: liederen voor de NSKK, de SA, de Partei zelf,... Die Fahne Hoch (Horst Wessel lied) bestond reeds vòòr de jaren 20. De tekst is later wat aangepast voor de gelegenheid. Ook de industrie hadden lijfliederen, "Mit Mercedes Benz Voran en zo. Junkers had ook zoiets als ik me niet vergis.
Maar om nou te denken dat Hitler opdracht gaf om liedjes te schrijven... kon die überhaupt wel een noot muziek lezen :P
Ik veronderstel dat die dingen meestal spontaan ontstaan, en het is prima propaganda en versterkt de korpsgeest en van die dingen. En in die tijd werd er nog iets meer gezongen en muziek gemaakt dan nu. Zal er wel een beetje ingezeten hebben...
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

ik wil niet stom overkomen ofzo maar ik vind de duitse marsmuziek soms ook wel tof om naar te luisteren. horstwessel ofzo vink wel leuk om naar te luisteren en nach kreta im regen.
Plaats reactie