Je nieuwste aankoop - boeken en films

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gesloten
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb eindelijk de film Das Boot in bezit.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

robin.h schreef:Ik heb eindelijk de film Das Boot in bezit.
die had ik nogwel voor je....ouwe dubbel videoband :wink:
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Ik heb net een 4 deelige DVD over de eerste wereldoorlog gekocht
ik kan er nog niets van zeggen want ik moet hem nog kijken :wink:
Gebruikersavatar
AlexJJ
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mei 2004, 14:36
Locatie: Hoogwoud

Bericht door AlexJJ »

Ik zag toevallig een klein boek winkeltje in canada gelijk maar even naar binnnen gelopen, zou eerst het boek 'hitler secret weapons' kopen maar toen zag ik de 60th anniversary liggen dus denk die neem ik mooi mee, was wel erg groot maar had genoeg ruimte in mijn koffer :)
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

laat je even weten of ie goed is Brodie?

DeadKnight, je bedoeld die van D-day?
Gebruikersavatar
AlexJJ
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mei 2004, 14:36
Locatie: Hoogwoud

Bericht door AlexJJ »

Yups, kon hem hier niet vinden in nederland dus tja nu ik hem daar toch zag liggen gelijk meenemen..

Is erg leuk zit een audio-cd bij en heleboel (fake)-documenten bij :)
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

was laatst op een veiling met m'n vriendin en daar stonden 3 dozen met boeken over WO2, de eerste doos heb ik helaas niet kunnen kopen omdat daar ook nog oude donald ducks bij zaten waar een of andere freak vet hoog op zat te bieden!

de overige 2 dozen (bij de laatste bleken nog 2 dozen vol andere boeken te horen :P) zijn nu in mijn bezit:

-doos 1: Onderdrukking en Verzet, 4 delige boeken set over Nederland in oorlogstijd: men kon zich hier vroeger op abonneren en de boeken in 44 afleveringen kopen of ze verdeeld over 4 boeken kopen, de eerste uitgave komt uit 1947! prijs: 8 Euro

-doos2: Bericht van de Tweede Wereldoorlog, 5 banden, nr.1 tot nr.75 *mist dus nog de laatste 25 nrs.* (plus nog 2 dozen vol met andere boeken los van WO2) prijs: 12 Euro


weet iemand de precieze waarde van deze 2 verzamelwerken?
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Encyclopedie van het derde rijk

Slegte boekhandel

8,99 (dacht ik zo)
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Pas geleden twee leuke boeken gekregen.

Een stem uit het Veld, Herinneringen van de Ritmeester-Adjudant van Generaal S.H. Spoor
Auteur; R.M. Smulders
1988, De Bataafsche Leeuw, Amsterdam

Leuk boek over Indonesië tijdens WOII en de Politionele Acties. Geschreven door Rob Smulders, die de Adjudant van Generaal Spoor in Indonesië tijdens de oorlog was. Leest makkelijk weg, een beetje als een soort dagboek.

Marx-Engels-Marxisme
Auteur; V.I. Lenin
19(?), Uitgeverij voor Literatuur in Vreemde Talen, Moskou

Boek van Lenin over (het leven van) Karl Marx, Friedrich Engels en het Marxisme. Lenin geeft zijn visie op Marxisme en hoe dit in de praktijk toegepast zou moeten worden.
Mooi boek met een harde kaft, weet alleen niet uit welk jaar het boek is, achterin staan 2 stempels, 51 en 53, verder is er niks over een jaar van uitgave te vinden. Wel staat er op blz. 2;
De inhoud van deze uitgave komt overeen met die van de Russische (Gospolitizdat, Moskou 1946). De Nederlandse vertaling volgt de tekst in de Verzamelde Werken van W.I. Lenin (4e druk), uitgegeven onder toezicht van het Instituut voor Marxisme-Leninisme te Moskou.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

DVD van K-19..

Niet WO2, maar wel Koude Oorlog..Dat telt toch ook een beetje:D

Als je nog eens een coole onderzeebootmovie wil zien, kan je deze echt niet missen!

Jurrie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb een stuk of 10 catalogussen en boeken over militaria, medailles, zwaarden etc gekocht.

Ik zal de titels posten als ik ze binnenkrijg,
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

tussen de vele onbelangrijke/saaie/niet leuke/niet waardevolle boeken die bij de overige 2 dozen van mijn aanwinsten bij de veiling zaten vond ik:

het boekenweek geschenk van 1941!
NOVELLEN EN GEDICHTEN

is dit btw waardevol?
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Yorick schreef:tussen de vele onbelangrijke/saaie/niet leuke/niet waardevolle boeken die bij de overige 2 dozen van mijn aanwinsten bij de veiling zaten vond ik:

het boekenweek geschenk van 1941!
NOVELLEN EN GEDICHTEN

is dit btw waardevol?
Variert een beetje, heb je hard of soft cover en wat is de toestand van het boek. Even gekeken op google, de verkoopprijs van het boek variert tussen € 15 en € 50 afhankelijk van de staat en type cover.

Trouwens wel een leuke geschiedenis achter deze uitgave, is een groot deel van terug genomen in opdracht van de Sicherheitspolizei, omdat een van de schrijvers niet-Arisch was en een van de gedichten tegen de bezetter waren gericht.

bron
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

al is het niet veel waard... toch een leuk bezit, het boekenweek geschenk van 1941.

Zelf net gekocht, maar niet uitsluitend WO2:

Geschoten. Oorlog in beeld. Verslagen en foto's van het front.

Essays van Philip Knightley
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Zhukov schreef:
Yorick schreef:tussen de vele onbelangrijke/saaie/niet leuke/niet waardevolle boeken die bij de overige 2 dozen van mijn aanwinsten bij de veiling zaten vond ik:

het boekenweek geschenk van 1941!
NOVELLEN EN GEDICHTEN

is dit btw waardevol?
Variert een beetje, heb je hard of soft cover en wat is de toestand van het boek. Even gekeken op google, de verkoopprijs van het boek variert tussen € 15 en € 50 afhankelijk van de staat en type cover.

Trouwens wel een leuke geschiedenis achter deze uitgave, is een groot deel van terug genomen in opdracht van de Sicherheitspolizei, omdat een van de schrijvers niet-Arisch was en een van de gedichten tegen de bezetter waren gericht.

bron
hard cover, en in redelijke staat.

wou het gewoon even weten :) erg leuk om te hebben :)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gesloten