Je nieuwste aankoop - boeken en films

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gesloten
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Yorick schreef:hard cover, en in redelijke staat.

wou het gewoon even weten :) erg leuk om te hebben :)
Zeker leuk om te hebben, ik heb ook een boek uit 1939 met artikelen die het tijdschrift 'Op den Uitkijk' allemaal heeft gepubliceerd in dat jaar. Erg grappig ook om te lezen, geeft een beetje inzicht in de stemming en heersende opinies van toen :)
Вместе мы непобедимы
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Zhukov schreef:
Yorick schreef:hard cover, en in redelijke staat.

wou het gewoon even weten :) erg leuk om te hebben :)
Zeker leuk om te hebben, ik heb ook een boek uit 1939 met artikelen die het tijdschrift 'Op den Uitkijk' allemaal heeft gepubliceerd in dat jaar. Erg grappig ook om te lezen, geeft een beetje inzicht in de stemming en heersende opinies van toen :)
inderdaad, ik ga nog is kijken of ik het zogenaamde 'anti-nazi' gedicht kan vinden, dit gedicht zou een van de redenen zijn geweest waarom het boek door de Nazi's teruggehaald werd zo las ik op de site van een paar reply's terug...
"Arnhem bridge. And hold it!"
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Dodo schreef:niet echt een aankoop, maar ik heb gekregen. (al een tijdje terug)

"Bericht van de 2e wereldoorlog"

Alle mappen, met alle bladen. Is al vrij oud, zaten boekenleggers tussen met enkele stripfiguren van 30 jaar geleden.
Met deze serie is destijds mijn interesse in de WO2 ontstaan. Links en rechts wat gedateerd (maar is ook 30 jaar terug) maar ik gebruik hem nog steeds.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Dodo schreef:niet echt een aankoop, maar ik heb gekregen. (al een tijdje terug)

"Bericht van de 2e wereldoorlog"

Alle mappen, met alle bladen. Is al vrij oud, zaten boekenleggers tussen met enkele stripfiguren van 30 jaar geleden.
ik moet de laatste 25 nog, dus de laatste map + de extra map voor de achterkanten ....
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

'Het Geheim Leger 1940-1944'

Geschiedenis van het geheim leger, samengesteld door de Unie der verbroedering van het geheim leger, 1986
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

'Antwerpen onder de V-bommen 1944-1945' van Koen Palinckx. Opmerkelijk veel foto's van duitse camouflageuniformen in het boek.......zou het een familietrekje zijn? (zie: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=3879 )
Prijs: 12EUR

'Antwerpen Bevrijd', door de Gazet van Antwerpen gebupliceerd, bestaande uit 250 foto's, waarvan het gros nog nooit eerder is gepubliceerd (veelal privé foto's).
Prijs: 7EUR (normaal gezien het dubbele, maar dankzij een bon in de krant veel goedkoper)

Laatsgenoemde was pas sinds vandaag beschikbaar voor het grote publiek.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zojuist besteld:

The WW2 GI in color photographs. Van de schrijvers Richard Windrow en Tim Hawkins.

Ik kan niet wachten totdat ie er is :P

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

kijk ik net me e-mail in:
My apologies - this was sold - thanks.

Julian
stomme aars :(:(
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Gekregen van een vriend van een collega van m'n vader:

B-Company Arrived
Geschreven door David G. van Buggenum en vertelt het verhaal van B-Compagnie van het 2e Parachutistenbataljon tijdens de Slag om Arnhem.

Red Berets and Red Crosses
Geschreven door N. Cherry en gaat over de hospiks, medici en ander medisch personeel die waren ingedeeld bij de 1e Britse Airborne Divisie.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Mijn allerlaatste aanwinst is het dagboek van Lt Mehmed Fasif, Turks officier in Gallipoli. Maar dat boek is nog onderweg.

Wat wel een aardig boek is het boek "Voices from the great war" van Peter Vansittart. Ik heb het in Ierland gekocht voor Eur 12,75

Het boek beschrijft niet echt de oorlog maar citeert stukjes uit dagboeken van bekende en minder bekende mensen. Wel in relatie tot de tijd, dus het begint in 1914 en stopt in 1918. Zo zie je bijvoorbeeld stukken van brieven van Keizer Wilhelm naar Tsaar Nicolaas, die elkaar Willy en Nicky noemen. Op zich een aardig boek
turbo
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2004, 13:57

Bericht door turbo »

Mijn nieuwste boeken zijn:

Hitlers gewillige Beulen - Daniel Jonah Goldhagen

Hitlers Moordenaars - De geschiedenis van de SS

De berghof en Hitlers handlangers - allebei van DR. H Van Capelle DR. H van de bovenkamp

Heeft iemand een van deze boeken reeds gelezen? Zo ja, graag een reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik heb: "Hitlers moordenaars- De geschiedenis van de SS" gelezen. Ik vind het een goed boek, leest gemakkelijk. Informatief kwam er in ieder geval 1 foutje voor. Dat was helemaal aan het begin over de geschiedenis van de doodskop van de SS. Verder ken ik er geen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Arnhem, 60 jarige herdenkingsuitgave, oogegtuigeverslagen van de Slag om Arnhem. - Martin Middlebrooks


hierna zal ik nog enkele andere nieuwe boeken over de Slag kopen, maar dit was de dikste en aangezien ik nu nog geen boeken voor school hoef te lezen leek het mij handiger te beginnen met de dikste zodat ik later in het jaar de dunnere nieuwe boeken over de Slag beter kan combineren met boeken die ik voor school moet lezen..
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

3 jaarboeken van de "Haagsche Courant". de Wie, Wat, Waar.

1940, 1941 en 1943. (de rest was er niet meer) (ook in deze tijd uitgegeven)

Staat veel in. Hoe lang leeft een eendagsvlieg, rangonderscheidingstekens van de land, lucht en zeemacht. Leiders van alle landen. (incl "Führer Hitler" en "Dictator Stalin" (staat er echt!)). Kopstukken van de NSB partij, gehele beschrijving van de ministers uit die tijd. Gerbrandy etc.

Allemaal erg leuk! :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

* Mei 40 van Peter Taghon, de 18-daagse veldtocht in +500 foto's : pràchtig boek
* D.DAY NORMANDY - Weapons, Uniforms, Military Equipment. Door Francois Bertin. Heel mooie gedetailleerde foto's van uniformen en uitrusting uit de beste Normandische museums. Engelstalig en gekocht in Normandië, vlot en met plezier gelezen !
* GI Collectors Guide, Engelstalig en gekocht in Normandie. Erg compleet en onmisbaar voor wie Amerikaans WO2 verzamelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

turbo schreef:Mijn nieuwste boeken zijn:

Hitlers gewillige Beulen - Daniel Jonah Goldhagen

Hitlers Moordenaars - De geschiedenis van de SS

De berghof en Hitlers handlangers - allebei van DR. H Van Capelle DR. H van de bovenkamp

Heeft iemand een van deze boeken reeds gelezen? Zo ja, graag een reactie
Ja, ik heb de laatste twee gelezen. Beide best interessante en goed geschreven boeken maar niet enorm diepgaand. Zie: http://www.go2war2.nl/artikel/952 en http://www.go2war2.nl/artikel/984

Hitlers gewillige beulen is een nogal omstreden boek. Ik heb het echter nog niet gelezen dus ik kan je mijn mening niet geven.
Gesloten