Doe-het-zelf mannequin

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mensen, het gaat hier over de mannequin, niet over het uniform.....
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1760
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

SiNiStEr, dat ziet er goed uit! Je kunt de torso wat meer vorm geven door er wat van dat bubbeltjes plastic tegenaan te tapen waar dat nodig is, en vergeet niet er een oud T-shirt overheen te doen onder het uniform ter bescherming. :)

Grtn

David
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Mag ik een nieuwe topic openen?
antwerpx schreef:Mensen, het gaat hier over de mannequin, niet over het uniform.....
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Graag, liefst in '#verzamelaars'
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

gaan we weer
wel echt niet echt
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay even voor alle duidelijkheid, ten eerste, het gaat inderdaad om de pop niet om het uniform. Ten tweede het jasje is inderdaad niet echt maar erg knap nagemaakt door iemand waar ik via de mail contact mee heb, hij heeft het patroon van inderdaad een Zwitsersjasje en ik heb het precies zo ontvangen zoals het op de pop zit, incl. manschaftsadelaar, schouderstukken en kraagstukken, ik koop nog wel een orgineel jasje maar dit is voor tijdelijk een goed alternatief voor een onbetaalbaar orgineel jasje. Ten derde ik weet dat het een (orgineel) EK2 uit WO1 betreft en dat deze nogal logisch niet nog eens werden uitgereikt in WO2, dat wil echter niet zeggen dat een soldaat die in WO1 heeft gevochten en deze onderscheiding daar ontvangen heeft, deze niet doorgedragen kan hebben toen WW2 begon, daarnaast nogmaals is het maar even een snel tijdelijk uniform. Ten vierde voordat we daar gedoe over krijgen, het geweer is geen Mauser k-98(ook te zien aan de rechte grendel) maar een Spaanse k-98 en eigenlijk is dit het orginele model, de Duitsers hebben na aanleiding van dit geweer hun Mauser k-98 gemaakt. Hij komt uit 1929 en alle stempels zitten er nog superduidelijk op incl. het logo van de fabriek die het wapen geproduceerd heeft. En ten slotte als vijfde, bedankt earlymb voor de tip van het bubbeltjesfolie dat ga ik zeker gebruiken en ik had er al een vuilniszak overheen zitten ter bescherming van het uniform, daar komt binnenkort ook nog een grijs of zwart t-shirt bij.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

jr. schreef:SiniSter, ik heb mijn twijfels over het jasje, heb je wat meer foto's? En dit (off-topic voor de modjes) hoe kan jij badmeester zijn als je nog maar 16 bent? :?
Ten eerste ben ik geen 16 maar 17 en ten tweede kan dat heel goed aangezien er op camping Marveld waar ik badmeester ben allemaal jongens van mijn leeftijd werken waarvan weer een groot deel op het zwembad, en in het zwembad waar ik toezicht moet houden kunnen ik en alle andere collega badmeesters op alle plaatsen staan. :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Skylighter schreef:Hoeveel betaal je voor zo'n hoofd? Weet iemand ook toevallig waar je van die glazen hoofden kan kopen?


Rick
Die glazen hoofden vind je redelijk veel bij kringloop centra's en dergelijke en ik heb voor dat piepschuimen hoofd 10 EUR betaald, en ik vind dat niet belachelijk veel. Het is een heel goede kwaliteits hoofd en heel degelijk gemaakt. Het breekt zeker niet erg snel.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

jr. schreef:Jasje is niet goed denk ik, zitten daar nu gummi-laarzen uit de tuinbouwwinkel onder? :?
Jah srry, ik vond ze er zelf nog niet eens zo slecht onder staan :P ;). Maar krijg volgende week de orginele laarzen binnen. (P.S. ze komen niet uit een tuinbouwwinkel ;) :P)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Maar EK2's uit WO1 werden NOOIT in WO2 verder gedragen met kruis en al en dan hangt het nog op de verkeerde plaats, 't is mar dat je 't weet.
Jr.
SiNiStEr schreef:Owkay even voor alle duidelijkheid, ten eerste, het gaat inderdaad om de pop niet om het uniform. Ten tweede het jasje is inderdaad niet echt maar erg knap nagemaakt door iemand waar ik via de mail contact mee heb, hij heeft het patroon van inderdaad een Zwitsersjasje en ik heb het precies zo ontvangen zoals het op de pop zit, incl. manschaftsadelaar, schouderstukken en kraagstukken, ik koop nog wel een orgineel jasje maar dit is voor tijdelijk een goed alternatief voor een onbetaalbaar orgineel jasje. Ten derde ik weet dat het een (orgineel) EK2 uit WO1 betreft en dat deze nogal logisch niet nog eens werden uitgereikt in WO2, dat wil echter niet zeggen dat een soldaat die in WO1 heeft gevochten en deze onderscheiding daar ontvangen heeft, deze niet doorgedragen kan hebben toen WW2 begon, daarnaast nogmaals is het maar even een snel tijdelijk uniform. Ten vierde voordat we daar gedoe over krijgen, het geweer is geen Mauser k-98(ook te zien aan de rechte grendel) maar een Spaanse k-98 en eigenlijk is dit het orginele model, de Duitsers hebben na aanleiding van dit geweer hun Mauser k-98 gemaakt. Hij komt uit 1929 en alle stempels zitten er nog superduidelijk op incl. het logo van de fabriek die het wapen geproduceerd heeft. En ten slotte als vijfde, bedankt earlymb voor de tip van het bubbeltjesfolie dat ga ik zeker gebruiken en ik had er al een vuilniszak overheen zitten ter bescherming van het uniform, daar komt binnenkort ook nog een grijs of zwart t-shirt bij.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Werden ze niet op een spange gedragen?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Jongens toch,het gaat hier toch over Mannequins en niet over sinisters uniform :| :?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ja dat wel, maar zoals Sinister het doet niet.
gilles schreef:Werden ze niet op een spange gedragen?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

jr. schreef:Ja dat wel, maar zoals Sinister het doet niet.
gilles schreef:Werden ze niet op een spange gedragen?
Dan mag jij me vertellen hoe wel moet zijn, hoe off-topic het ook mag zijn
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

met de Ek2 werd toch (net als dat andere lintje) bij de knopen gehangen?
Plaats reactie