Het Belgisch leger

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

En wat gaan wij doen met een groot leger en zwaar materieel? Waarschijnlijk zoals andere landen doen: uit verveling meevechten in nutteloze conflicten.....

Neen, niets mis met het Belgisch leger (gezien de vernieuwingen die ons te wachten staan)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

inderdaad
waarom zouden we zwaar maeriaal nodig hebben?

en nu ja brian, jullie zitten in irak (waarom?) maar ze rijden daar blijkbaar ook rond in niet gepantserde jeeps he

en waarom jullie in irak zitten vraag ik mij af?
wss omdat amerika het niet aankan
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Nee, omdat 'wij' graag onze grote vrienden de Amerikanen (kuche... kuche) graag helpen om hun reet af te vegen, nadat zij er zelf een zooi van hebben gemaakt!!

Maar ff wat minder anti-Amerikaans: de Nederlandse aanwezigheid is opzich goed voor de plaatselijke bevolking (over het algemeen), maar mijn mening is dat het er gewoon te gevaarlijk is voor 'onze jongens'.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja maar waarom hebben we dan een reeteduur leger! En waarom hebben we dan beroepmilitairen, als het erom gaat spannen, gaan we ons terugtrekken. Typisch NEDERLANDS!!!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Het belgische leger.....valt best wel mee MAAR de leiding niet.

Moest je eens weten wat flahaut uitsteekt....maar dat is top-secret materiaal dat alleen ik weet :P :P :P :P :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

antwerpx schreef:En wat gaan wij doen met een groot leger en zwaar materieel? Waarschijnlijk zoals andere landen doen: uit verveling meevechten in nutteloze conflicten.....
jeroen1944 schreef:Ja maar waarom hebben we dan een reeteduur leger!
QED :)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Om deze discussie tot een goed einde te brengen stel ik voor in wat minder radicaal te doen (zoals bv. Saimen in zijn laatse post), het gaat hier immers over het Belgisch leger.
Jr.

edit: Moderator WtH is hier helemaal mee eens.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

eum ik weet niet of je het weet
maar brian had het ook over het nederlandse leger :?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Het bv in het bericht er voor staat voor bijvoorbeeld. Je bent dus als een voorbeeld gebruikt.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

waarom ik?
persoonlijk ofzo?

zeg dan gewoon het gaat hier over het belgische leger.....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dat stond in het eerste bericht al. Verder niks persoonlijks. Je bericht was het laatst. Er is een topic geopent over het Nederlandse leger.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Ik heb ooit eens gelezen in een prachtig boek ( ben wel vergeten welk), kan ook n documentaire zijn

The only way to keep the world in peace, is to threaten each other with weapons.

(het moeten dan wel gelijke wapens zijn anders gaat het ook weer niet)
War is something human...
WWIbruno
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2004, 10:23

Bericht door WWIbruno »

Het Belgisch leger is heus niet verouderd en onze luchtmacht behoort tot de beste ter wereld. Het is niet voor niets dat onze tigers al 7 keer op rij de prijs voor het beste squadron van europa gewonnen hebben.
Het Nederlandse leger is in Iraq, om bij de amerikanen te slijmen, blijkbaar zijn ze niet zo dapper om neen te zeggen gelijk duitsland, frankrijk en Belgie!!!
Zware tanks zijn verleden tijd!
En je kan langs geen kanten een agusta met een apache vergelijken, ze worden gebruikt voor diverse doeleinden!!!!!
Verdiep je eerst wat in de luchtvaart alvoren je post!!!
En de Belgische luchtmacht staat tenminste in voor hun eigen opleiding (alfajets) terwsijl het nederlandse naar amerika moet gaan. Niet moeilijk dat wij de beste piloten hebben!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

WWIbruno schreef:Het Belgisch leger is heus niet verouderd en onze luchtmacht behoort tot de beste ter wereld.
:D :W

Wil niet vervelend zijn, maar het Nederlandse leger, hoewel klein in getal, is kwalitatief van het hoogste niveau. De Nederlandse commando's worden gezien als het neusje van de zalm op dat gebied. Ook de Nederlandse luchtmacht heeft de voorkeur van bijvoorbeeld de Amerikanen in operaties, omdat ze weten dat ze het aan die jongens over kunnen laten. Daarnaast heeft de Nederlandse marine in verhouding het grootst aantal ondersteunende personeel en heeft al vaker de show gestolen met grote oefeningen op zee.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

heel goed proos zo mag ik het horen :D
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie