Der Untergang: nieuwe film over laatste dagen Hitler

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

seabee schreef:Ik heb de film vandaag in de bios gezien. Het is een zeer indrukwekkende film en raad dan ook iedereen aan om deze te gaan bekijken. Het is echt waanzinnig dat iedereen tot de laatste seconde trouw was aan de furher en velen zelfmoord pleegde.
Welke bios ben je geweest ?
Want hier in Almere draait ie niet :x
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

als je in de krant kijkt zie je vaak een heel schema met de verschillende bioscopen kan je zo ff kijken waar die nou draait
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik ben in Rotterdam geweest. kijk even op http://www.bioscoop.nl dan kan je de bios zoeken bij jou in de buurt.
CAN DO
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Ik ben in Groningen geweest(moest ook even met de trein:S)

Was een zeer indrukwekkende film, en die kerol speelde Hitler erg "echt" na, je krijgt er bijna rillingen van.

Ook vond ik Himmler erg goed lijken. Je kan goed de wanhoop en vernedering 'voelen' in de film, iedereen in/om de bunker zit te wachten tot het einde komt.

Erg indrukwekkende film.

Jurrie
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Nu word ik helemaal nieuwschierig naar de film
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

johan willaert schreef:
seabee schreef:Ik heb de film vandaag in de bios gezien.

In welke zalen draait ie al????

Johan
Amsterdam
Rotterdam
Arnhem
Ede
Den haag
Maastricht
Heerlen
Utrecht
Eindhoven
Groningen
Haarlem

voor de exacte bioscoop kijk op http://www.bioscoop.nl
CAN DO
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

ik ga 17 november, ben benieuwd wat ik ervan kan verwachten
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik heb twee berichten verwijderd. Mijn verontschuldigingen aan de schrijvers ervan, maar op het forum mag helaas niet over het downloaden van films en dergelijke gepraat worden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

<offtopic>
Daar hoef je je volgens mij niet voor te verontschuldigen, maar ok :| :)
</offtopic>

Jurrie
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Ik ben gisteren (11 november) gaan kijken.
Een erg goede film. Heeft veel indruk op me gemaakt.
Vooral die Goebbels was eng.

Ik had de indruk dat veel mensen in en rondom die bunker de waanzin wel inzagen, maar gewoon niet durfden of wisten hoe ze met die man om moesten gaan. De trouw aan " Der Fuhrer" belette ze om zelfstandig te handelen.

Die hele sfeer is erg indrukwekkend neergezet.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Vooral een cool moment is als Generaal Weidling (dacht ik?) te horen krijgt dat-ie ter dood veroordeeld is wegens terugtrekken, terwijl de Russen bijna bij hem naar binnen rennen. Vooral wanneer hij zich dan bij de Führer wil melden en de portier vraagt; "Was machen Sie?" en Weidling antwoord met; "Ich werde jetzt erschossen werden"!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

cool moment??? vertel mij eens wat er nou precies cool aan is, ik zie het niet helemaal?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

Goebbels

Bericht door backtracer »

De film heeft wel een dramatisch einde he. Vreemd eigenlijk, dat de hoofdrolspelers met voorkennis leken te handelen. Een waar gebeurt verhaal eindigt vaak zoals het echt gebeurd is, zonder te kijken naar wat het mooist zou zijn voor de verhaallijn. Nu echter, bepaalden de acteurs zelf hun einde.
Enkele maanden geleden las ik een boek: "De memoires van Goebbels" Inderdaad komt hij nogal eng over en wat mij ook de creeps gaf is het volgende:

Wat betreft Goebbels.

In 1947 gaf DR. Rudolf Semmler zijn memoires uit. In Nederland is dit boekwerkje uitgegeven door Bigot & V. Rossum N.V. onder de titel Goebbels, de man achter Hitler. Op bladzijde 220 beschrijft men een van zijn laatste toespraken, uitgesproken op 16 april 1945.

Goebbels:
Voor een van de vergaderingen in een ondergrondse bunker roept Goebbels zijn medewerkers en belangrijkste personen uit het Reich bijeen. Goebbels maakte een onzekere indruk en begon over de kleurenfilm "Kolberg",

Kolberg was to be the most inspirational film yet produced by Goebbels Propaganda Ministry. It was based on the rousing story of the 1807 siege of Kolberg by Napoleon's army. The Prussians held on for over two months against the greatest war machine of its time. (Military Trivia)

Indertijd was de film een groot succes en hot item. Zijn letterlijke woorden tijdens zijn laatste toespraak waren als volgt:

"Mijne heren, over honderd jaar zal men weer een prachtige kleurenfilm vertonen, die de moeilijke dagen, die wij nu, min of meer bevend, doormaken, tot onderwerp zal hebben. Wilt U in deze film ook een rol spelen en zo aan de vergetelheid ontrukt worden? Iedereen heeft nu de kans een eervolle rol uit te zoeken, waarin hij over honderd jaar op het witte doek zal verschijnen. Ik verzeker U, dat deze film een prachtig, aangrijpend kunstwerk zal zijn. Alleen al om der wille van deze film is het de moeite waard stand te houden. Staat nu pal, zodat U over honderd jaar niet door het publiek uitgejouwd en uitgefloten zult worden".

Met deze woorden stond Goebbels op en verliet bleek en met flikkerende ogen de zaal. De ruim vijftig aanwezigen staarden elkaar aan en wisten niet of ze lachen of vloeken moesten.

100 Jaar bleek dus 60 jaar...
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Goebbels

Bericht door mario »

backtracer schreef: Enkele maanden geleden las ik een boek: "De memoires van Goebbels" Inderdaad komt hij nogal eng over en wat mij ook de creeps gaf is het volgende:

Wat betreft Goebbels.

In 1947 gaf DR. Rudolf Semmler zijn memoires uit. In Nederland is dit boekwerkje uitgegeven door Bigot & V. Rossum N.V. onder de titel Goebbels, de man achter Hitler. Op bladzijde 220 beschrijft men een van zijn laatste toespraken, uitgesproken op 16 april 1945.

Goebbels:
Voor een van de vergaderingen in een ondergrondse bunker roept Goebbels zijn medewerkers en belangrijkste personen uit het Reich bijeen. Goebbels maakte een onzekere indruk en begon over de kleurenfilm "Kolberg",

Kolberg was to be the most inspirational film yet produced by Goebbels Propaganda Ministry. It was based on the rousing story of the 1807 siege of Kolberg by Napoleon's army. The Prussians held on for over two months against the greatest war machine of its time. (Military Trivia)

Indertijd was de film een groot succes en hot item. Zijn letterlijke woorden tijdens zijn laatste toespraak waren als volgt:

"Mijne heren, over honderd jaar zal men weer een prachtige kleurenfilm vertonen, die de moeilijke dagen, die wij nu, min of meer bevend, doormaken, tot onderwerp zal hebben. Wilt U in deze film ook een rol spelen en zo aan de vergetelheid ontrukt worden? Iedereen heeft nu de kans een eervolle rol uit te zoeken, waarin hij over honderd jaar op het witte doek zal verschijnen. Ik verzeker U, dat deze film een prachtig, aangrijpend kunstwerk zal zijn. Alleen al om der wille van deze film is het de moeite waard stand te houden. Staat nu pal, zodat U over honderd jaar niet door het publiek uitgejouwd en uitgefloten zult worden".

Met deze woorden stond Goebbels op en verliet bleek en met flikkerende ogen de zaal. De ruim vijftig aanwezigen staarden elkaar aan en wisten niet of ze lachen of vloeken moesten.

100 Jaar bleek dus 60 jaar...
Dat is inderdaad creepy.
Heb je toevallig het ISBN nummer van dat boek? Ik zal eens kijken of ik dat kan bestellen.
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

ISBN

Bericht door backtracer »

Nee, sorry. In het boek staat geen ISBN nummer. Ik weet niet of dat toen al ingevoerd was maar ik kan er geen vinden. Ik heb het boek via marktplaats gekocht. Ik heb net gekeken en er staan er nu nog 2 of 3. Als er veel interesse voor is kan ik de betreffende passage op foto zetten en hier plaatsen. Had laatst een discussie met een vriend in het buitenland die het niet geloofde, hij wilde hard bewijs, moet het fotootje dus toch naar hem mailen.

Nu weet ik niet of het puur toeval was dat Goebbels min of meer de toekomst voorspelde maar naar ik begrepen had waren de nazi's vrij fanatiek bezig met occulte zaken. Ze trachtten de toekomst te voorspellen en waren met paranormale zaken bezig (ondermeer de opgraving naar de Heilige Graal e.d.). Naar het schijnt waren zij zelfs in het bezit van de Lans. De heilige lans die bij de kruisiging van Christus zijn zij doorboord zou hebben. Weet iemand waar die dan gebleven is?
Ook vind men bepaalde strategische bewegingen en overwinningen zeer onwaarschijnlijk, zeker als men wist dat de geallieerden allang de Enigma code gekraakt hadden. Eigenlijk had de oorlog een makkie moeten zijn en binnen korte tijd afgelopen moeten zijn. Maar men diende alle zeilen bij te zetten om alsnog de oorlog in hun voordeel te beeindigen.

Maargoed, zelf geloof ik er eigenlijk allemaal niet zo in, maar het is leuk eens wat weg te fantaseren.
Plaats reactie