Zomertijd/Wintertijd

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Zomertijd/Wintertijd

Bericht door Proos »

Beste allemaal,

Mensen met een scherp oog hebben 't al gezien, sinds 1 oktober staat de servertijd fout. Het scheelt een uur. Dat heeft te maken met de zomer- en wintertijd omschakeling. De originele versie van de forumsoftware kan niet overweg met deze verandering en vandaar dat een zg. "hack" is geïnstalleerd. Deze hack past de tijden op het forum aan om rekening te houden met de zomer- en wintertijd. Dat heeft de laatste maanden goed gewerkt.

Echter, de "hack" kijkt niet op een dag, maar naar de maand. Dat wil dus zeggen dat hij vanaf 1 oktober de wintertijd telt en daardoor is de forumtijd nu wat anders dan 't echt is.

Hier een stukje van de code:

function daytime()
<knip>
if($n >= 3 && $n <= 9)
<knip>
else if ( $n >= 10 || $n < 3 )
<knip>

Zoals je ziet legt het script de grens lekker ongecompliceerd bij het nummer van de maand :)

Nu weten we dus in ieder geval waar het door komt, het ligt niet aan uw toestel!

Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

function daytime()
<knip>
if($n >= 3 && $n <= 9)
<knip>
else if ( $n >= 10 || $n < 3 )
<knip> :?
Ik moet helaas melden dat ik er de ballen van versta :? :lol:
En ik kijk eigelijk nooit naar die tijd.
War is something human...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Die <knip> is om aan te geven dat ik een stukje van de code die daar stond heb weggehaald om de aandacht niet af te leiden van de code die betrekking heeft op het "euvel".

:)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Dat voorbeeld hierboven is inderdaad wel erg klungelig.

Er zijn wel oplossingen te bedenken, maar je bent ook afhankelijk van hoe timestamps in de database worden geregistreerd.

Op PHPfreakz staat wel een goede oplossing, maar het kan zijn dat je meer moet aanpassen dan het script alleen.

De link:

http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=15230

Aan de andere kant. Welke tijd geldt er nu op de server? En als die gesynchroniseerd wordt via NTP (Network Time Protocol) , dan is er misschien nog wel een heel andere oplossing mogelijk.

De vraag is echter of dit " gehack" wel de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ehm, de huidige hack vind ik de beste oplossing, die paar dagen een andere tijd is geen probleem, maar liet het even weten hier.

Aangezien de verschuiving van tijd in het laatste weekend valt van de maand (dus geen vaste dag) heb ik geen zin om dat heel gecompliceerd in te programmeren en vind ik de maand goed genoeg.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie