Amnestie Vlaamse Oostfronters

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Rafke
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2004, 22:51
Locatie: Herentals (Vlaanderen)

Amnestie Vlaamse Oostfronters

Bericht door Rafke »

Ik ben een voorstander voor alle vlamingen die aan het oost front gevochten hebben amnestie te geven.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

niet alle Belgen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

hmmm, nou er waren ook heel wat walen die aan de oostfront zowel aan de westfront, gestreden dus waarom alleen vlamingen??? :?
-Hi im high-
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Zou je je mening ook eens willen onderbouwen ipv slechts poneren ?
Ben benieuwd hoe je tot deze mening gekomen bent.
En inderdaad, waarom alleen Vlamingen ?

PS:
Titel aangepast ter verduidelijking

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

kijk eronder:

http://www.n-va.org
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

ja, ik heb net de site bekeken en ik 'snap' nog steeds niet waarom alleen vlamingen gratie of amnestie mogen krijgen,het is toch hopelijk niet een anti-franstalige mening dat je hebt... of wel??? :shock:
-Hi im high-
Rafke
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2004, 22:51
Locatie: Herentals (Vlaanderen)

Bericht door Rafke »

Van mij mag dat bij de walen ook maar hoe zij dat regelen is hun zaak. Ik erken Beligië trouwens niet als staat (land).
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

PPL schreef:Zou je je mening ook eens willen onderbouwen ipv slechts poneren ?
Ben benieuwd hoe je tot deze mening gekomen bent.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Rafke schreef:Van mij mag dat bij de walen ook maar hoe zij dat regelen is hun zaak. Ik erken Beligië trouwens niet als staat (land).
Groot gelijk Rafke, zo denk ik er ook over, Vlaanderen is ons land.

ff on-topic nu, de Oostfronters zijn voor mij helden, niet omwille van het feit dat ze met de Duitsers meevochten maar omdat ze streden tegen het communisme en dus voor onze vrijheid. De Duitsers hebben de oorlog oa verloren door het Oostfront dus het feit dat ze met de bezetter meestreden mag geen argument zijn om deze te veroordelen daar ze niet tegen ons (het Westen) vochten. Aanvankelijk konden ze ook niet veroordeeld worden maar daar is door een aantal wetswijzigingen verandering in gekomen. Sommigen vochten tegen het facisme (tegen de asmogendheden dus) anderen tegen het communisme (aan het Oostfront dus). Hen veroordelen is dus enkel een laffe zet van links belgië.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

tssss

loop jij ook al met je rechter arm in de lucht?
Starting up again
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Lees mijn bericht eens goed voor je zulke reacties plaatst en onderbouw je reactie even. Misschien (is maar een veronderstelling) ben jij communistisch ingesteld maar het overgrote deel van de Vlamingen denkt er anders over dus dat ze tegen het communisme vochten is goed voor het overgrote deel van Vlaanderen.

oh ja, nog dit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=2797
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ik ben geen communist maar ik weet wel dat fasisme mintens even slecht is als communisme
Starting up again
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Ik zeg toch nix over het facisme, ik zeg alleen dat die mensen OOK voor onze vrijheid streden, en na de oorlog maakten ze een hel mee en werden ze nog vervolgd ook. Dat was dus de dankbaarheid van de (s)linksen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Veteraan, probeer voor de verandering eens een logische, goed onderbouwde mening te geven zonder rechtse politieke kleuring.

Je bewering dat ze "OOK voor onze vrijheid streden". Dat is een kortzichtige kijk op de zaken die enkel populair is bij rechts. Elk weldenkend mens ziet in dat er iets fout zit in het argument dat ze erger voorkwamen door de zijde van de nazis te kiezen. Hun doelstelling t.o.v. "het rode gevaar" mag dan nog zo begrijpelijk zijn vanuit de indoctrinatie door kerk en propaganda, het blijft een feit dat ze door de Duitse zijde te kiezen de zijde kozen van een agressor die hun vaderland dmv. een gewapende overval had bezet. Alsof het verdedigen van nazisme tegen stalinisme iets temaken heeft met het verdedigen van vrijheid. Hoe groot de communistische dreiging ook geweest mag zijn (en ik ben van mening dat die veel kleiner was dan kerk, staat en later bezetter wilde doen geloven), dat ze na de oorlog het stempel landverraders kregen is logisch en gaat echt niet enkel uit van "de linksen". Dat stempel kregen ze namelijk van iedereen die geleden had onder de terreur van de nazis.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die andere Timo schreef: het blijft een feit dat ze door de Duitse zijde te kiezen de zijde kozen van een agressor die hun vaderland dmv. een gewapende overval had bezet.
Pas daar mee op. De reden van velen om te gaan was juist het verwerven van vrijheden en zo de agressor een beetje minder tegenwoordig laten zijn in het vaderland. Zoals jij het zegt lijkt het eerder of ze de schade wilden verergeren, terwijl het (voor een deel an toch) eerder draaide om de schade te beperken.

Er waren teveel redenen vertegenwoordigd om een algemeen oordeel te vellen, toch ben ik voorstander van amnestie. De ene verdient amnestie wat meer dan de andere, maar daar zal ik niet verder over uitwijden :)
Plaats reactie