To buy Replica or not to buy replica, That's the question!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

johan willaert schreef:En je spreekt van het museum in Best.....
Ik ben er nooit geweest en afgaande op wat ik zie op hun site ben ik niet van plan er een bezoekje te brengen.....
Een Starfighter in WO2? Een Stalin-Orgel model dat nu nog in gebruik is????
De mensen gaan daar heen en worden voor ettelijke Euro's opgelicht. Ze zien niet wat ze denken te zien....
En dit dan
Afbeelding
Een na-oorlogse Jeep (als ze dan toch een na-oorlogse Jeep willen gebruiken, dat ze dan een Hotchkiss M201 nemen) met een aanhanger uit de jaren 60.....

Ik kan hier nog wel wat doorgaan over musea die de moeite niet zijn, maar ik denk dat mijn standpunt wel duidelijk is...

Johan
Ik ben iets beter te spreken over het museum in Best, ik ben er geweest en vond het zeker geen slecht museum. Dat stalinorgel was meer voor het idee en die starfighter was niet van het museum, maar van een man die hem daar alleen maar had staan omdat hij er zelf geen ruimte voor had.
De mensen die je er rondleiden zijn vaak mensen die het zelf nog meegemaakt hebben, doordat ze er toendertijd zelf in de buurt hebben gewoond. Daarnaas hebben ze erg veel goed spul en slechts een enkel nagebouwd of naoologs ding.

Helaas voor mij hadden ze er op het moment dat ik daar kwam nauwelijks wapens, omdat ze een paar weken daarvoor waren bestolen waarbij alleen zo goed als alle wapens van het museum mee zijn genomen en gelukkig enkele nog veel waardevollere spullen zijn blijven liggen. De dieven waren dus duidelijk geen experts... GELUKKIG!!! :wink:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

kben de topic niet aan het lezen maar ik vind dat moet ik een pilooten unifrom hebben (duits) en er zijn gatjes voor een duits/spaans kruis ga ik me geen echt gaan kopen angezien ik geen medailles verzamel, goedkopere medailles zoals een ek1 enz... dan wel
Plaats reactie