hitler's dood

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

hitler's dood

Bericht door koen »

hoe heeft hitler eigenlijk zelf moord geplaagd.
via de kogel?
vergif?
opgehangen
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Op 30 april 1945 pleegde hij, waarschijnlijk door het innemen van gif en een kogel door het hoofd, zelfmoord in zijn ondergrondse bunker in Berlijn, samen met Eva Braun, met wie hij uren tevoren gehuwd was. Ook een aantal van zijn medewerkers benam zich daarna het leven waaronder zijn beruchte minister van propaganda Joseph Goebbels.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitler
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Klopt, Hitler heeft een cyanide capsule ingenomen en daarna zichzelf met een luger door het hoofd geschoten.
Daarna is hij door SS mannen met brandstof overgoten en verbrand (zoals hitler hen vantevoren opgelegd had).

Ik heb zo even geen links naar bronnen, maar zover ik weet is dit het enige door getuigen bevestigde verhaal dat er bestaat.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gast

Bericht door Gast »

luger?

In Der Untergang gebruikte hij een Walther PP :?
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Niet dat je een film moet gebruiken als bron van waarheid, maar zover ik weet was de Walther PP of PPK toch zijn favoriet.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Hitler had toch alleen zichzelf door het hoofd geschoten, want gif was toch laf om de gebruiken?
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

hij heeft cyancali genomen
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Hij deed beiden:
Vlak voordat hij het pistool afdrukte beet hij een gifcapsule door.

Daarna werd inderdaad zijn lichaam en dat van Eva Braun verbrand.

Goebbels schoot eerst zijn vrouw dood en daarna zichzelf, ook zijn lichaam en van zijn vrouw werden verbrand. Hun kinderen waren daarvoor al door zijn vrouw vergiftigd.

zie ook: http://www.nieuwsdossier.nl/details.php?id=385
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Wat een sick f#cks ook.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Hitler wilde absoluut niet in handen van de russen vallen, om taferelen zoals met Mussolini te voorkomen. Mussolini werd gelynched en uiteindelijk ondersteboven publiekelijk opgehangen schijnt. Hitler wist hiervan en wilde de regie in eigen handen houden.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mijn leerkracht Nederlands vertelde dat alle generaals en de meeste mensen die rond Hitler waren, ministers (zoals Goebels enzo) generaals enzo dat die allemaal aan de binnekant van hun Mouw een capsule met cyancali aan de binnekant van hun jas hadden. zodat ze direkt konden ingrijpen als er een plotse aanval was van geallieerden, zdat ze niet levend in handen van de geallieerden zouden vallen.

is dit waar? als dat zo is heeft er dan iemand bronnen van?

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten.
saimen schreef:Mijn leerkracht Nederlands vertelde dat alle generaals en de meeste mensen die rond Hitler waren, ministers (zoals Goebels enzo) generaals enzo dat die allemaal aan de binnekant van hun Mouw een capsule met cyancali aan de binnekant van hun jas hadden. zodat ze direkt konden ingrijpen als er een plotse aanval was van geallieerden, zdat ze niet levend in handen van de geallieerden zouden vallen.

is dit waar? als dat zo is heeft er dan iemand bronnen van?

mvg
simon
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

jr. schreef:Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten
Dan ben ik heel benieuwd waar daar iets serieus' over geschreven is. Heb veel over de oorlog gehoord/gelezen maar dit is voor het eerst dat ik dat hoor. Het lijkt me ook vrij sterk want als je dus bewust dat ding plotseling kan doorbijten kan het ook per ongeluk gaan.
Gebruikersavatar
mamartijn
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 okt 2004, 21:22
Locatie: nijverdal

Bericht door mamartijn »

dat lijkt mij ook vrij sterk een capsule in een holle tand.... nog nooit eerder van gehoord of van gelezen, terwijl ik er toch vrij veel van gelezen heb....
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik heb zo'n capsule gezien een weekje terug in het Imperial War Museum (Londen) en die dingen zijn echt te groot om in een holle tand te verstoppen. Naar mijn idee echt onzin dus.

Het verhaal over capsules in mouwen heb ik wel regelmatig gehoord en dat kan ik me dan ook best voorstellen.

Maar is er iemand die naar aanleiding van duidelijke bronnen meer kan vertellen? (Ook over welk pistool gebruikt is, ik hoor namenlijk hier altijd iedereen roepen dat ze de 'luger waarmee hitler zelfmoord gepleegd heeft' willen hebben :P)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie