Zwitserse Splittertarn

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Zwitserse Splittertarn

Bericht door Peter M »

Wat is het verschil tussen Zwitserse en Duitse Splittertarn?

Hier een duidelijke afbeelding van Zwitserse Splittertarn (Ik ben vergeten vanwaar ik de foto juist heb, ik verwijder het wel wanneer de eigenaar dat wenst)
Afbeelding
Op Zwitserse Splittertarn zitten groene streepjes op de bruine vlekken (hier rood omcirkeld) die niet gelijk lopen met de gewone splitters....Duitse Splittertarn heeft dat niet.
Op sommige Zwitserse splittertarnobjecten vind je ook kleine gele ovalen vlekjes (hier blauw omcirkeld)...Duitse splittertarn heeft dit niet (tenminste, zo goed als nooit en waar wel zeker niet zo uitgesproken).

Hier een typisch Zwitsers zakje voor tenstokken:
Afbeelding
Zakjes van dit model in Splittertarn zijn steeds Zwitsers....de Duitsers haden gelijkaardige zakjes, maar die waren grijsachtig.

Zwitserse Zeltbahnen zijn steeds vierkantig, terwijl de Duitse gecamoufleerde Zeltbahnen driehoekig van vorm waren.


Moest ik even kwijt, omdat ik regelmatig re-enacters zie die met Zwitsers materiaal rondlopen, een kanjer van een historische fout :)
Laatst gewijzigd door Peter M op 22 jun 2005, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ik dacht dat er gewoon 2 type zakjes waren, ik zelf heb het grijze type, maar nooit gedacht dat deze zweeds waren, bedankt Peter!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

het mysterie is opgelost :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

uit een ander topic:
Michael_Wittmann schreef:
Hoezo ik snap het nog niet...
Mogen er geen groene strepen over het bruine heen lopen?

Mvg M_W
De hier rood omcirkelde strepen mogen er niet zijn. De 'splitters' mogen natuurlijk wel over de bruine vlekken lopen.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

NOu zie ik het ..

Zag het eerst niet door de camoflage ;) :lol:
Mehr Sein Als Scheinen!
Plaats reactie