De partizanen

Films, series en documentaires over WOII
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: De partizanen

Bericht door coco »

Vandaag in Helden(limburg) geweest, een kerel daar vertelde me dat daar ook de bospartizanen zaten.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Windtalker
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2006, 00:07

Re: De partizanen

Bericht door Windtalker »

De driedelige serie "De Partizanen" is te koop bij Media markt, als extra "Het verborgen front" een driedeleige documentairserie over het Limburgs verzet.
totaal 319', daar ik toen 4 dVD bij me had herinner ik me de prijs niet maar duur was hij niet
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: De partizanen

Bericht door Rednas »

Ook bij bol.com te koop.

!!!AANRADER!!!

KRO herhaalt De Partizanen
Vanaf zondag 18 mei is de driedelige dramaserie ´De Partizanen´ te zien bij de KRO. In 1995 ontving deze co-productie van Trust Media en KRO en door Theu Boermans geregisseerde serie, een Gouden Kalf in de categorie beste TV-drama. Huub Stapel ontving voor zijn rol als Hendrik in datzelfde jaar een Gouden Kalf voor beste acteerprestatie in tv-drama. (Uitzending zondag 18, 25 mei en 1 juni rond 23.15 uur, KRO, Nederland 2).

De serie volgt een groepje Nederlandse verzetslieden in Noord-Limburg. Zij krijgen in september 1944 de opdracht na te gaan of de brug over de Maas bij Venlo ongeschonden in geallieerde handen kan vallen. Het tij lijkt gunstig: overal zijn de Duitsers op de terugtocht en iedereen is ervan overtuigd dat de bevrijding van de Nederlandse provincie Limburg een kwestie van dagen of hoogstens weken zal zijn. De verovering van de brug mislukt, maar van de kortstondige verwarring in de Duitse gelederen maken de vindingrijke verzetsmensen gebruik om eerst een paar, dan tien, tenslotte meer dan dertig vijandelijke soldaten en officieren te ontwapenen en gevangen te houden op de boerderij die als hun hoofdkwartier dient. Het risico nemen ze voor lief: de oorlog zal immers snel afgelopen zijn?

Maar de oorlog is niet afgelopen. Als na de Engelse nederlaag bij Arnhem – de operatie ‘Market Garden’ – de illegalen-boerderij door de Duitsers wordt ontdekt, vlucht het handjevol ‘partizanen’ met de buit aan krijgsgevangenen. In een zelfgegraven hol wachten zij meer twee maanden op de Amerikaanse bevrijders. Bij honger en kou overgeleverd aan zichzelf en aan hun vijanden, die allengs hun lotgenoten worden.
wo2film
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2008, 13:21

Re: De partizanen

Bericht door wo2film »

Hopelijk heeft deze tv uitzending vanavond een beter kwaliteit als die van op de dvd.

Is echt een goede serie, jammer dat er zo weinig van op internet te vinden is... Misschien ga ik er wel een website over maken....
wo2film
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2008, 13:21

Re: De partizanen

Bericht door wo2film »

Bekijk ook eens het Partizanen forum: http://www.partizanen.nl.tp
Ralph_84
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008, 12:01

Re: De partizanen

Bericht door Ralph_84 »

Blokker kost die 20 euro de serie...met huub stapel..
tesoro
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 dec 2005, 21:54
Locatie: venlo

Re: De partizanen

Bericht door tesoro »

hoi,
:) ik heb wel nog het boekje liggen " de bospartizanen van baarlo " geschreven door derix.
op zoek naar fliegerhorst venlo
tesoro
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 dec 2005, 21:54
Locatie: venlo

Re: De partizanen

Bericht door tesoro »

hoi , jullie hebben het over de film , maar er is ook een boekje over de bospartizanen van baarlo. geschreven door derix :)
op zoek naar fliegerhorst venlo
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: De partizanen

Bericht door anti repro »

Ik heb niet echt veel respect voor hun acties, wel voor de geleden ontberingen die ze hadden.

Ik vind het maar een stelletje "egoisten" die de hele bevolking van Baarlo gevaar hadden kunnen doen lopen met hun "cowboytje-spelen" :frownno:

Alsof de Duitsers ze niet hadden te pakken gekregen als dit echt gewild hadden.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: De partizanen

Bericht door Jim »

anti repro schreef:Ik heb niet echt veel respect voor hun acties, wel voor de geleden ontberingen die ze hadden.
Je hebt het of je hebt het niet. Je respect voor hun ontberingen? Lijkt me sterk. Het een (hun acties) zitten onlosmakelijk verbonden aan hun ontberingen.
Hadden ze die acties niet gedaan hadden ze ook geen ontberingen hoeven te lijden.

Zij waren echt niet de enigste die dit was overkomen. Wel met die aantallen gevangenen. Er waren meerdere verzetsgroepen die gevangenen hadden gemaakt met het idee dat de gealieerden zo zouden arriveren. Denk je dat ze dat allemaal gedaan zouden hebben als ze geweten hadden dat ze met krijgsgevangenen lange tijd in bezet gebied zouden verblijven?
Als ze die gevangenen over hadden kunnen dragen, zonder dat ze hadden hoeven onder te duiken, dan waren ze geweldig geweest. Maar doordat ze de pech hebben gehad dat de opmars stopte zijn ze egoisten.
anti repro schreef:Alsof de Duitsers ze niet hadden te pakken gekregen als dit echt gewild hadden.
Je gaat ervanuit dat de Duitsers dit gewoon geaccepteerd hebben en hun mannen gewoon in gevangenschap hebben laten zitten! :lol:
Ik zou geen goede reden kunnen bedenken waarom de Duitsers hier niets tegen zouden doen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: De partizanen

Bericht door Pvt. Mike »

Ik ben ondertussen al een maandje geleden naar de Music Store in mijn dorp (Heythuysen) gegaan en heb hem daar voor maar 20 euries geloof ik gekocht!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: De partizanen

Bericht door killingspree »

coco schreef:Vandaag in Helden(limburg) geweest, een kerel daar vertelde me dat daar ook de bospartizanen zaten.

mvg,
Hey,

De bos-partizanen zaten als "basis" in baarlo maar waren actief tussen helden en Roggel ( waar ik zelf van af kom ) Haelen, Kessel etc...
Er zijn ooit op NED3 diverse documantaires uit gezonden geweest mbt tot dit onderwerp.
Ik ken toevallig 1 van de verzets strijders die daar destijds bij aanwezig was, hij heeft me een aantal zeer aangrijpende verhalen over verteld.

btw, Pvt Mike ( Eine van Heytse ??? Deh, )
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: De partizanen

Bericht door Pvt. Mike »

Jazekers ich bin eine echte:P enne woa kumtj killingspree vanaaf?
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: De partizanen

Bericht door killingspree »

Roggel en noe Meijel :D
kin ich dich waal of neet, wie oad bus doe denne... wellicht hubbe we os hie of dao waal uns getroffe.

groete van Niels

( sorry was heel effe off-topic)
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: De partizanen

Bericht door Pvt. Mike »

Mwa.. zou ich neet weite kin good... ich bin 14:P

(zo ongeveer word er ook gepraat in de partizanen met ondertiteling)
Mvgr.
Mike
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Plaats reactie