Poteau

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het was geen vraag maar het bericht was wel specifiek gericht aan jou. Het is onzin om te stellen dat "als iedereen gaat reageren".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Yess Boss, Sorry Boss !!
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Grappig dat je heel veel misbaar maakt maar ondertussen niet gewoon even reageert op mijn post
De meeste foto's zijn na de slag in scene gezet, maar er zijn enkele die tijdens of direct na de slag zijn gemaakt. De markante 'vierkante' Duitser en de wijzende soldaat zijn duidelijk geposeerd, maar die van die twee die langs de brandende Halftrack gebogen gaan, let eens op het angstige gezicht van de jonge soldaat in zijn veel te ruime uniform. Niet bepaald een propaganda foto.
Wat opvalt op alle foto's is dat er geen Amerikaanse GI's te zien zijn, geen gewonden, geen doden en geen krijgsgevangenen. Het bewijs dat de Amerikanen snel een goed heenkomen hebben gezocht om de strijd voort te kunnen zetten vanuit een betere positie.
Bovenstaande quotes van de website zijn op z'n zachts gezegt grote onzin. Alle foto's werden na de eigenlijke gevechten gemaakt. Ik zou graag weten van welke foto's jullie denken van niet en waarom. Bovendien snap ik niet waarom het ontbreken van lijken en gevangenen "bewijst" dat de Amerikanen snel een goed heenkomen zochten. Voor mij is dit namelijk enkel het gevolg van het gegeven dat alle foto's pas na de eigenlijke gevechten werden gemaakt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Beste Harro,

Daar ik niet alle dagen op dit buitengewone forum zit moet zelfs u begrijpen dat ik ook niet direct en overal op kan antwoorden
Uw irritante manier van reageren op verschillende posts doet mijn maag echter ronddraaien en daarom moet ik ook toegeven dat ik liever niet antwoord op uw al of niet correcte vragen en opmerkingen.
Het valt me op dat dit niet enkel op mijn posts is maar algemeen bij iedereen, daarom neem ik het niet persoonlijk en laat ik u met uw waarheden.
Gelieve me dan ook te verontschuldigen dat niet antwoord op uw posts en deze ook niet meer lees

Prettig weekend.
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat een gelul. Ik wijs je op een aantal fouten en je draait je in allelei bochten om niet te hoeven reageren.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Dat bedoel ik dus
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat wil je nou eigenlijk?

Er staan een paar fouten op die website. In een heel normale, informatieve post wijs ik jou op die fouten. Wat is er in hemelsnaam mis met de manier waarop ik je dit vertelde...
Harro schreef:Aha, er zitten namelijk wat schoonheidsfoutjes in. Zoals de conclusie die hij trekt over het ontbreken van doden, gewonden en gevangenen. De foto's zijn in scene gezet na de werkelijke gevechten en met troepen die later de weg passeerden en niet aan de feitelijke schermutseling met de Amerikanen hadden deelgenomen. Slachtoffers waren er bijna niet, gewonden en gevangenen al afgevoerd achter de Duitse linies en de de Duitse troepen al verder opgetrokken naar het westen waarmee het front al verder naar het westen lag. Dit heeft dus niets temaken met een snelle Amerikaanse reactie of hun snel in dekking gaan.

Ook is het interessant dat nergens vermeld staat dat de gevechtsfoto's in scene gezet zijn en dat dit op de foto's zelfs zelfs duidelijk zichtbaar is.
Een post waarop je vervolgens helemaal niet reageert. En als ik vraag waarom je niet reageert ga je lullig lopen doen zonder verder maar een moment in te gaan op de specifiek voor jou bestemde post.

Wie is er dan bot en irritant? Ik probeer je te helpen en krijg stank voor dank terwijl je niet het fatsoen hebt om mij normaal te woord te staan.

En dan vervolgens net doen alsof ik raar doe als ik vervolgens geïrriteert reageer.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

misschien raar dat ik deze topic omhoog haal maar ze maken nu zelfs speelgoed van "de soldaat" :| http://img216.exs.cx/img216/2335/poteau018ei.jpg

1623
SS-SCHUTZ
(KAMPFGRUPPE HANSEN 1944)
http://www.dragonmodelsltd.com/catalog/dml/1623.jpg
Ik heb er geen kracht meer voor
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Afbeelding

Afbeelding
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie