Al eens aangezien voor neo?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Al eens aangezien voor neo?

Bericht door smaug »

Steeds vaker erger ik me aan de vooroordelen van sommige mensen,
Het grootse nadeel van mijn intresse in Krijgsgeschiedenis en met name Duitse en dan nog waffen ss, dan heb je het soms slecht.
het schijnt dat als dit je intresse is ,er dan ook wel wat politiek moet hangen in je.
Bij mij is dat dus absoluut niet, geen enkele intresse, simpel toch zou je zeggen. nee dus.
Omdat ik de laatsetijd steeds meer naar buiten kom voor mijn intresse,
stoot je op veel onbegrip.
Het eerste voorbeeld, Boek uitverkoop, supergoedkoop boekje over Hitlerjugend, niet geweldig maar toch.
Zie mijn zoon een boekje liggen over Runetekens, (sinds kort is het ventje gek van een online game nl "runescape", is schijnbaar razend populair.
Dan sta je bij de kassa met deze twee boekjes, en dan zie je zo'n verkoper denken.....
Het liefs zou ik dan uit willen roepen dat ik geen Neonazi ben !!!!!!
Dan de rede voor dit stukje ,
Een uitgever uit Duitsland kondigt hier op dit forum (onderdeel boeken)
aan van het uitkomen van een titel, etc etc.
Er onstaat een woordspeling en de topic wordt gesloten???
Waarom?, als deze uitgever niet fris is volgens sommige, dan lul je daar toch over. hoe en waarom.
Met name deze uitgever heeft boeken over mijn intresse, die ik zeer waardeer, maar heeft ook boeken met een Nationale inslag :(
Daar gaat het mij niet om, het intereseerst me niet, wil je dan uitleggen,nee hoor topic closed,
De reden was reclame, ondanks dat er wel vaker reclame wordt gemaakt voor een boek.
Ik heb best ook principes, maar die gaan niet zo ver als andere.
Als ik een goed en goedkoop boek zie, dan wil ik het , van wie boeit me niet.
waarom moet je altijd zoveel uitleggen, het hoe en waarom, als mensen bij mij in de boekenkast kijken en zien dan Wss,Wss,Wss,
Soms wordt ik zo moe van het veronschuldigen.

Groetjes Henk
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

De topic is niet gesloten om de discussie uit de weg te gaan. Als je de uitleg van Yppy goed leest is de topic gesloten, omdat het de topic-opener het puur om reclame maken te doen was. Er mag gewoon over de boeken gediscussieerd worden als iemand een recensie van het boek heeft of er bijvoorbeeld om vraagt.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6285
ook puur om de reclame te doen , of ligt dit weer net iets anders,
als een vast forumbezoeker reclame maakt.

Let wel
Na de "reclameboodschap" onstaat de discussie pas.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

vind dit toch wat anders. Ik denk al iemand van het forum mee heeft geholpen aan een boek dan mag je dat best posten
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Als je als uitgever enkelmalig een bericht plaatst over je boeken dan is dat reclame. Als een forumlid ons een goed boek wil aanraden, is dat een nuttige tip en veroedelijk zeker niet als reclame bedoeld.

Verder ben ik nog nooit als neo-nazi aangezien ook al koop ik regelmatig boeken over het Derde Rijk. Mochten mensen dit wel denken dan kan ik ze dat binnen enkele tellen uit hun hoofd praten.

Juist doordat ik tracht de waarheid te vertellen over het Derde Rijk denk ik dat mensen zich snel beseffen dat mijn interesse in deze periode niks van doen heeft met neo-nazisme.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Dus er is geen standaard, wat betreft reclame, iemand oordeelt dus naar zijn/haar eigen smaak.?,
zoals bovenstaande reacties bewijzen.

Wat omschrijven de forumregels ? b.v
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De kenmerking van reclame is wel gestandaardiseerd, goed onderzocht en gedocumenteerd. Het gaat er echter om hoe we deze op het forum toepassen en welke keuze moderators maken bij elk individueel geval.

Dit forum is een online-community, dat wil zeggen dat we met een groep gebruikers interacteren. Het spreekt voor zich dat mensen binnen die gemeenschap (als participant) meer kunnen en mogen dan degene die van buiten alleen maar even langskomen (en weer vertrekken) om een link naar een commercieel product te plaatsen.

Het was anders geweest wanneer een gebruiker lid wordt, meedoet en de link in zijn onderschrift of profiel plaatst. Ook is het prima wanneer er bij de diverse onderwerpen ontopic verwezen wordt naar een eigen site. KevinP omschreef dit al heel treffend in zijn post.

Je vraagt wat erover is vastgelegd. In de forumregelsis hierover opgenomen:
Het is niet de bedoeling een topic te openen om je website te promoten, of om op enige andere wijze iets te promoten. Op deze regel kan een uitzondering worden gemaakt. Dit echter enkel in overleg met de moderator van het betreffende forum of met de administrators. Indien van tevoren geen overleg wordt gepleegd wordt een topic verwijderd.
Voor de goede orde, dit staat aldaar omschreven om in geval van een storende post in te kunnen grijpen met deze forumregel als geldig precedent. In de forumregels staat overigens ook vermeld dat moderators de bevoegdheid hebben om regels flexibel toe te passen, dat staat daar aangezien niet altijd alles te classificeren is en we hier te maken hebben met een groep vrijwilligers, die geen agentje willen spelen, maar het forum leefbaar willen houden. Onze bedoeling is niet de reclamemaker tegen te gaan, maar de integriteit van het forum te behouden, in het belang van de leefbaarheid, kwaliteit en de gebruikers.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat voor boeken die uitgever verkoopt, daar heb ik niet eens goed naar gekeken. Ik weet daar te weinig van af om te kunnen zeggen of het iets met neo-nazis te maken zou kunnen hebben.

Het topic heb ik gesloten omdat de topicstarter al een paar dagen niet reageerde. Ik heb het topic een paar dagen geleden ook voorbij zien komen maar het toen open gelaten. Wanneer een gebruiker die hier vaker post zo'n topic opent, zie ik het als een tip voor anderen. Nu was het iemand die geld verdient door dit boek te verkopen. Reageert nergens anders op het forum en de enige andere post ging over precies hetzelfde. Dat was voor mij de reden het als reclame te zien. De postieve reacties waren voor mij wel de reden om niet de hele post (inclusief url) te verwijderen.

Nogmaals: als je het boek gelezen hebt en je wilt er wat over zeggen, open gerust een topic. Ook als je de mening van anderen erover wilt horen, mag dat.

Nu ga ik een paar dagen op cursus, dus mijn volgende reactie laat even op zich wachten.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik ben wel eens voor een neo-nazi aangezien maar dit is vrij zeldzaam. Familie en vrienden kennen het hoe en waarom van mijn interesse, bevriende onderzoekers kennen mijn werk en ik heb genoeg vijanden gemaakt onder mensen die wel extreem rechts zijn om niet over één kam te worden geschoren. Volgens die mensen (op dit forum maar vooral op de internationale fora) ben ik zelfs een communist, bolsjewist of zelfs stalinist. Wat ook grote lariekoek is natuurlijk.

Nog wat losse opmerkingen: ik berichtte idd. over over dat nieuwe boek omdat ik er zelf een bijdrage aan leverde. Zoals ook uit de betreffende thread blijkt, ben ik als forumlid gewoon aanwezig om op vragen en opmerkingen te reageren. De betreffende dame van Nation & Europa heeft dit soort berichten over de afgelopen jaren op allerlei WO2 gerelateerde fora gepost en uit ervaring weet ik dat ze reacties op haar berichten niet leest.

Naar mijn mening is het onder de aandacht brengen van een kleinschalig in eigen beheer uitgebracht boek bovendien iets anders dan reklame door een en voor een grote uitgeverij.

En wat betreft mijn eerdere commentaar op de politieke uitingen van betreffende uigeverij. Als je in de politieke sectie van hun website boeken aantreft over hoe in Duitsland de machtslijntjes lopen in politiek, bedrijfsleven en belangenorganisaties vanuit de joodse gemeenschap, dan weet ik weer waarom ik die uitgeverij negeer.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Ik wil er enkel aan toevoegen dat jullie nog van geluk mogen spreken dat jullie in Nederland wonen en niet in Vlaanderen. :shock:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Om op de topic titel terug te komen

Ja, zo vaak. Ja, ik verzamel WO2 items.... oh, das een neo. Ja ik koop een boek over het adlarsnest. Aaargh, zo erg. Ook als je op rommelmarkten sneupt naar leger spul "Militarist" "Neo" "Gek" Je word echt van alles uitgemaakt als je lager wil bieden.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik heb er nog nooit last van gehad....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ik ook nog nooit
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Kilroy schreef:Ik wil er enkel aan toevoegen dat jullie nog van geluk mogen spreken dat jullie in Nederland wonen en niet in Vlaanderen. :shock:
Waarom dat als ik vragen mag?
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

verellen schreef: Waarom dat als ik vragen mag?
Dat mag je zeker vragen.
De reden van mijn reactie is dat je in Vlaanderen niet alleen verzamelaar hoeft te zijn van militaria om voor nazist, rechts-extremist, fascist enz. beschuldigd te worden.
Het woord "nationalist" gebruiken bvb. is hier al genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel... :roll:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gesloten