Ciney 2005

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Waarom is Ciney alweer in Juni,normaal zou deze toch rond Oktober/November komen?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

robin.h schreef:Waarom is Ciney alweer in Juni,normaal zou deze toch rond Oktober/November komen?
Dit jaar drie maal.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Skylighter schreef:
robin.h schreef:Waarom is Ciney alweer in Juni,normaal zou deze toch rond Oktober/November komen?
Dit jaar drie maal.
Ahh zo,dus het word Ciney en La Gleize in juni :P
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Wanneer is de eerstkomende Ciney-beurs? In juni??? Wanneer precies?
Laatst gewijzigd door posse op 25 apr 2005, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Waarom dit jaar 3 maal?

Niet dat het erg is ofzo :P
Infanterie: Königin aller Waffen!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

posse schreef:Wanneer is de eerstkomende Ciney-beurs? In juni??? Wanneer precies?
12 Juni
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Ik heb gekocht,

Een garand bajo
Puty's (hoe schrijf je dat?)
First aid pouch
Repro beenie cap
En nog wat na-oorlogs.


Bij deze Seabee en zijn maat en Skylighter nog even bedanken voor de gezellige dag! We hadden een mini forummeet. :lol: .
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Frankie schreef:
Puty's (hoe schrijf je dat?)



Bij deze Seabee en zijn maat en Skylighter nog even bedanken voor de gezellige dag! We hadden een mini forummeet. :lol: .
Leggings!!

De 12e juni weer?
CAN DO
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

seabee schreef:
Leggings!!

De 12e juni weer?
Als ik mee mag wel, en dan trakteer ik op taart :D
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Moet je ff aan de chauffeur vragen. :lol:
CAN DO
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Skylighter schreef:
seabee schreef:
Leggings!!

De 12e juni weer?
Als ik mee mag wel, en dan trakteer ik op taart :D
Leggings dat zeg ik toch! :wink:

Ik denk dat je beter op chinees kan trakteren. :lol:
Wat mij betreft de 12de weer!
LEST WE FORGET !
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Hé jongens, ik en giel hebben even een babbeltje gedaan met Pieter Verbrugge en het is zo dat de Ciney in juni nie al te vet zal zijn, er zit maar 6weken tussen dus das veel te kort voor een verkoper, als hij nu niets verkocht heeft zal er binnen 6weekjes ook nie veel verkocht worden, ik wou dit even kwijt :D
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

sander vw schreef:Hé jongens, ik en giel hebben even een babbeltje gedaan met Pieter Verbrugge en het is zo dat de Ciney in juni nie al te vet zal zijn, er zit maar 6weken tussen dus das veel te kort voor een verkoper, als hij nu niets verkocht heeft zal er binnen 6weekjes ook nie veel verkocht worden, ik wou dit even kwijt :D
Een verkoper staat elk weekend ergens met zijn handel. Ik denk dat ze heel erg blij zijn met een extra Ciney beurs.
CAN DO
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Numb schreef:Ciney was redelijk, maar wel pijnlijk voor de portefeuille :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M1 Carbine, gedateerd 1943 serienummer 215289 - gedemilitariseerd volgens de Belgische wapenwet


Afbeelding
100st Infantry Division Patch en 3x Colt .45 ammopouches


Afbeelding
Herringbone Twill Vest met rankings

En gisteren op eBay nog een M41 vest :)


:cheer:
Leuke M1! Best kans dat ik die ook nog in mijn handen heb gehad. Ik moest een vriend helpen bij het samenstellen van een complete outfit, en ik heb hem geholpen met de aankoop van een behoorlijk originele Inland M1 Carbine (ge-deactiveerd uiteraard). Hij lag wat verloren ergens in een hoekje van een tafel en bllek net zo duur te zijn als een aantal toch wel wat minder originele carbines, dus de keuze was snel gemaakt.

Het grappigste was nog dat toen ik die Carbine goed aan het bekijken was er meteen iemand achter me ging staan en over m'n schouder meekeek, klaar om dat ding weg te grissen op het moment dat ik hem zou neerleggen. Ik heb dus met mijn vriend staan overleggen met dat ding constant in m'n handen, en toen die kerel zag dat er geld werd uitgeteld liep hij met een pissig gezicht weg (hij had meer dan 5 minuten vlak achter me gestaan). Het gebeurt mij ook zo vaak dus ik vond het wel amusant dat ik een keertje degene was die het lekkers in handen had. We hadden dezelfde situatie met een mooie 1944 gedateerde US water jerrycan; mijn vriend wou hem even neerzetten om iets anders te bekijken, waarop ik hem meteen uit zijn handen pakte waarop iemand die wederom de hele tijd om ons heen draaide mij een beetje boos aankeek. Ik had hem wel gezien maar mijn vriend niet. :P

Voor mezelf heb ik alleen een moderne M43 5-button sweater in mijn maat gekocht. Ik heb de knoopjes even bruin geverfd, en nu zullen maar weinig mensen het verschil zien met een originele. Omdat die vriend overal heenrende waar hij spullen wou kopen en ik hem daarbij voor alles moet adviseren had ik helaas minder tijd voor mezelf om alles goed te bekijken dan ik zou willen hebben. Volgende beurs beter, en (veel van) andermans geld uitgeven is ook wel eens leuk voor een keertje. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
lt. Tim
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jan 2005, 21:25
Locatie: kerkrade

Bericht door lt. Tim »

12 juni ga ik ook eens naar ciney, nog nooit geweest, is het wat daar?Hoe laat moet je ongeveer daar zijn om nog wat fatsoenlijks te vinden?
-A man is not dead, until he is forgotten-
Plaats reactie