Gebruik hoofdletters, leestekens en taalgebruik.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

gvdbor schreef:Naar mijn mening dient wel onderscheid gemaakt te worden tussen onkunde en onwil.
Er zijn genoeg mensen die het taaltechnisch erg moeilijk hebben en het zou jammer zijn als die vanwege hun "handicap" dus niet deel kunnen nemen aan discussies. Of ze houden zich op de achtergrond want ze weten niet of een woord nou met een D, een T of DT moet.

Persoonlijk heb ik dan ook meer moeite met mensen die een behoorlijke opleiding hebben genoten maar vooral schrijven in turbotaal/chattaal, zoals "thx, cker, w8 ff" enzovoorts.
De Staff gaat ook echt geen ban uitdelen aan iedereen die een D of een T of een DT schrijft waar dat niet hoort. :wink:
Zelf maak ik ook zat fouten in de spelling van het Nederlands.
Je mag, volgens mij, echter wel van mensen verwachten dat ze normale zinnen maken, en deze dan ook markeren met een hoofdletter aan het begin, en een punt aan het einde van een zin.
Hiermee toon je ook aan dat je aandacht aan je post hebt besteed, en dat leest vaak een stuk prettiger.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooyman schreef:Inderdaad, wil me zelf ook nog wel eens vergissen in een d of een t, maar vooral dergelijk "turbotaal/chattaal" is vaak niet te begrijpen.
Wat mij ook steeds vaker opvalt is het vrij vanzelfsprekend geworden gebruik van schuttingstaal. Ik pas af en toe berichten aan met deze reden, maar kan dat moeilijk in elk geval doen.

Bij deze een verzoek hier wat meer op te gaan letten bij het plaatsen van berichten, blijf AUB een deftige taal hanteren!
Plaats reactie