Hoe licht ik mensen op met Ebay...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Hoe licht ik mensen op met Ebay...

Bericht door johan willaert »

Eerst koop ik met één of ander username een repro helm.....

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 6522052647

Afbeelding

Enkele weken erna, biedt ik deze opnieuw aan, maar nu in twee delen en als origineel en ik gebruik een andere username.........

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 6527449762


Afbeelding

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW

Afbeelding

Vergelijk de krassen en plekken op beide helmen.... 100% identiek....

Ik zorg ervoor dat mijn feedback private is en dat degenen die bieden niet gewaarschuwd kunnen worden door een private bidder auction.....


Tip: Bied NOOIT op een auction met privat bieders!!!! en nooit op auctions van een verkoper met private feedback.....

En onthoud, als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook!!!

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik snap ook eigenlijk niet waarom Ebay het toestaat dat mensen hun feedback niet tonen?

Maar is idd erg waardeloos de mensen die dit doen, dit neemt ook alleen maar toe heb ik het idee.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ebay leeft van verkopers!!!!

Dus,......


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Wat een klootzak zeg niet normaal gewoon...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

sjah zo gebeurd dat
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Je moet wel toegeven dat het een slimme zakenman(lees oplichter) is. Hij heeft alles goed afgeschermd. En nu? Ebay gewaarschuwd?
CAN DO
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Neen, het is een dwaas.... Hij had 90 dagen moeten wachten tot de foto's van de veiling van Easy Green verdwenen waren.. 8)

Ik heb de verkoper een vraag gestuurd en 'm gezegd dat de helm op 04 april verkocht werd op ebay als replica door Easy Green...
Voor de rest moei ik me er niet meer mee....

Het enige dat je kan doen is bv 10.000 Euro bieden en daarna niets meer van je laten horen....
Maar soms vraag ik me af of dit wel de moeite loont.... Sommige verzamelaars willen gewoon opgelicht worden..... :lol:

Johan
29th Let's Go!!!!!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Mijn feedback staat ook op Privat. Rede: een of ander triest figuur geeft mij 2x negatief omdat ik niet betaald zou hebben. Het geld is overduidelijk gepost. De drogist (waar het postkantoor ligt) is hier mijn bewijs!!!
Een ander heb ik wel zeker 10x gemaild en nog geen reactie ervan gehad. Nou, dan hoeft het van mij ook niet meer maar dan krijg je wel negatief. En tsjah, ik verkoop nooit op ebay dus zoveel feedback heb ik ook niet maar wel al 3x negatief waar gelijk over word gedaan als: bedrieger!
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Maar wat maakt jou dan die negatieve feedback uit? Je kan toch simpelweg bij die feedback jou eigen visie op het verhaal kwijt?
Tevens kan je met bewijzen (bij geld sturen doe je dat toch zeker aangetekend?) bij Ebay eisen dat de negatieve feedback wordt verwijderd.
Ik handel heel veel via Ebay en lees altijd indien er negatieve feedback is afgegeven met een daardoor naar beneden kelderend percentage, wat de reactie erop is geweest.
Het is nu eenmaal een feit dat iemand die zijn feedback op private zet, iets te verbergen heeft, positief of negatief maakt dan niet uit, je beht iets te verbergen en dat wekt bij mij per definitie geen vertrouwen. Een handelaar die gewoon alle feedback, ook de negatieve, zichbaar laat wekt bij mij meer vertrouwen. Deze komt nl. ook voor zijn/haar foutjes uit, die iedereen wel eens kan maken.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Das wel waar maarja, zo ben jij (positief bedoelt) maar de helft van eBay wil niet verkopen aan iemand met 3 negatief en 27 goede.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

OK, maar das allemaal naast de kwestie.....
Zelfs van iemand met Privat Feedback kan je zien hoeveel + en - hij heeft....

vb http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.d ... d=xavier.m


Johan
29th Let's Go!!!!!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ja, maar dan kan je niet het zinnetje lezen met 'prive' wat de verkoper heeft gegeven wat altijd enorm word opgeblaze. Overigens is het altijd 'een niet betaald object melden' als er ''niet betaald is'' en geen negatief feedback geven.

Maar ik hoop dat eBay in de toekomst wat meer op de feedbacks
gaat letten en dat men alleen enkele keuzes krijgt zoals bijv:

Optie 1: Negatief - Positief - Neutraal
Optie 2: Niet betaald - Afgezegd - Niks meer van gehoord enz.

Trouwens er is al zoiets van als het kopie is en staat niet bij de advertentie dan moet de verkoper het verplicht terug nemen. Of je moet 'prive aktie' duidelijk erbij zetten.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

k98s schreef:Trouwens er is al zoiets van als het kopie is en staat niet bij de advertentie dan moet de verkoper het verplicht terug nemen. Of je moet 'prive aktie' duidelijk erbij zetten.
Waar haal je dat nu???

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

k98s schreef:maar de helft van eBay wil niet verkopen aan iemand met 3 negatief en 27 goede.
Maar als jij op een item bied,dan heeft die VERkoper toch niks te zeggen. Jij hebt het item toch gewonnen?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

johan willaert schreef:
k98s schreef:Trouwens er is al zoiets van als het kopie is en staat niet bij de advertentie dan moet de verkoper het verplicht terug nemen. Of je moet 'prive aktie' duidelijk erbij zetten.
Waar haal je dat nu???

Johan

Dat wou ik even gewoon mede delen. Klopt toch of niet?
Plaats reactie