Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Dagje uit in Westerbork

Bericht door Dodo »

We slaan je op je bek!
Een leraar geschiedenis op een VMBO in Amsterdam slaat Anne Frank het liefst over. Het mag inmiddels nagenoeg bekend zijn dat een deel van de Marokkaantjes weinig boodschap heeft aan de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Op 4 mei voetballen met de kransen die bij gedenkstenen zijn gelegd, behoort bij dit soort figuren inmiddels tot de jaarlijkse folklore. Evenals het scootertje starten morgenavond om precies 20.00 uur. Om hier iets aan te doen reisde Mzin van de knuffelstichting Divirsity Affairs gisteren met 350 Marokkaanse jongeren naar Kamp Westerbork. Hier werden de dames en heren toegesproken door drie overlevenden van dit Drentse voorportaal naar de vernietigingskampen. Minimaal 300 jongeren luisterden ademloos naar de verhalen over jodenvervolging, maar voor 50 anderen, jawel een groepje probleemjongeren uit Amsterdam West, was het een gezellig dagje uit. Aan de hand van de wijkagent. Met de capuchon demonstratief over het hoofd werd er nauwelijks geluisterd. Fotografen werden bedreigd. "We slaan je op je bek". Door de vaak emotionele verhalen heen werd gelachen en geschreeuwd. "Totaal respectloos," aldus een aanwezige. Een gratis advies: stoppen met knuffelen! En wie ons nu weer opruiing verwijt: hierrr een paar foto's van de schatjes uit Amsterdam West...
Afbeelding
Afbeelding

bron: geenstijl.nl

Inderdaad, totaal respectloos.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ffffff wat een ************ ....
verschrikkelijk die houding, dat is echt het laatste wat ik zou doen lachen met overlevenden hun verhalen!!!!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Wat een apen,.....

Je zou ze zelf eens in een kamp moeten zetten
Starting up again
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Kun je verwachten...
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Trieste figuren! Hier maak ik me zo kwaad om altijd! volgende keer eentje met een knuppel bij zetten en als ze nie stil zijn... veel plezier! En dan afvrage waarom er zo veel nederlanders zijn die hun niet moete!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

k98s schreef: volgende keer eentje met een knuppel bij zetten en als ze nie stil zijn... veel plezier!
Maar wel buiten het kamp dan neem ik aan?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Nederlandse paspoort afpakken en een enkeltje naar marokko!!!!!!!!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

ironmarc schreef:Nederlandse paspoort afpakken en een enkeltje naar marokko!!!!!!!!
Wou al niks zeggen anders ben ik dalijk nog een naaaaaaaaaazi. Vind hetzelfde
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

KevinP schreef:
k98s schreef: volgende keer eentje met een knuppel bij zetten en als ze nie stil zijn... veel plezier!
Maar wel buiten het kamp dan neem ik aan?
Met die knuppel is geen oplossing, want daar geven hun toch niks om (anders wel buiten kamp ja). Zet ze maar eruit als die zo doen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach, waar maak je je druk om.. morgen zeggen ze weer dat ze zich zo vernederd voelen binnen deze samenleving.. moeten ze weer iemand gaan vermoorden omdat ze zich zo depressief voelen... Ik heb zo medelijden met deze mensen... ik denk dat ze dit gedrag gingen vertonen omdat ze het helemaal niet begrepen wat er verteld wordt.. En het zinnetje "iek gaje dood schgieteh" kwam niet vaak voor natuurlijk!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Dagje uit in Westerbork

Bericht door Harro »

En wie ons nu weer opruiing verwijt: hierrr een paar foto's van de schatjes uit Amsterdam West...
En wat bewijzen deze foto's dan. Wat doen ze op de foto verkeerd? Ik zie gewoon een gemiddelde groep scholieren die zitten te luisteren naar de spreker. Het zou zo mijn klas kunnen zijn.

350 Marokkaanse jongeren waarvan 50 zich niet wisten te gedragen? Dat is een mooi gemiddelde. Ik denk niet dat een gemiddelde blanke VMBO-klas het beter had gedaan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

k98s schreef:
ironmarc schreef:Nederlandse paspoort afpakken en een enkeltje naar marokko!!!!!!!!
Wou al niks zeggen anders ben ik dalijk nog een naaaaaaaaaazi. Vind hetzelfde
Wat zijn jullie triest. Die jongeren zijn hier geboren. Zet je Lonsdale jongeren ook enkele reis naar Marokko? Die zijn hier ook geboren en vallen onder hetzelfde strafrecht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Dagje uit in Westerbork

Bericht door 779 »

Harro schreef:
En wie ons nu weer opruiing verwijt: hierrr een paar foto's van de schatjes uit Amsterdam West...
En wat bewijzen deze foto's dan. Wat doen ze op de foto verkeerd? Ik zie gewoon een gemiddelde groep scholieren die zitten te luisteren naar de spreker. Het zou zo mijn klas kunnen zijn.

350 Marokkaanse jongeren waarvan 50 zich niet wisten te gedragen? Dat is een mooi gemiddelde. Ik denk niet dat een gemiddelde blanke VMBO-klas het beter had gedaan.
Ja, maar Marokkannen lopen wel 24/7 te zeiken te kankeren dat ze niet gewaardeerd worden door de autochtonen.. nu kan je discussieren wat je wil, maar dit is wéér een voorbeeld waarbij zij het verzieken voor de anderen!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Re: Dagje uit in Westerbork

Bericht door Boroskov »

Harro schreef:350 Marokkaanse jongeren waarvan 50 zich niet wisten te gedragen? Dat is een mooi gemiddelde. Ik denk niet dat een gemiddelde blanke VMBO-klas het beter had gedaan.
Ik ben het helemaal met je eens Harro. Ik zat me gisteren al te ergeren aan de voorpagina van het AD, waar stond vermeld dat handvol Marrokaanse jongeren het bezoek aan Westerbork verpesten. Er zijn altijd wel een paar etterbakken, ook blanke scholieren. Het AD was, naar mijn mening, weer lekker stigmatiserend bezig.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Uit het AD van gisteren:

"Joop Waterman doet ondanks de onrust bij een deel van zijn publiek onverstoorbaar zijn verhaal. Hij verhaalt over zijn terugkeer naar Amsterdam, na de oorlog. 'In mijn eigen stad werd ik door mensen met de nek aangekeken. Ik vertrouwde niemand meer, ik was erg, erg argwanend. Dat zal jullie bekend in de oren klinken"

Dat vind ik nou ongelofelijk knap!
Hic manebimus optime
Plaats reactie