nazi propaganda

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
fabolouS

nazi propaganda

Bericht door fabolouS »

Hoe succesvol was de nazi propaganda
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Behoorlijk succesvol. Goebbels was 't grote brein achter de Duitse propaganda. Veel van de technieken worden nog steeds gebruikt in reklames bijvoorbeeld. Overigens hebben niet alleen de nazi's propaganda gebruikt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

De Nazi-Propaganda heeft er voor gezorgd dat Hitler 'zijn' oorlog kon voeren zonder tegenstand van binnenuit. Verder heeft de propaganda het dagelijkse leven zo in zijn greep gehad, dat het volk bijna letterlijk alles geloofde wat er verteld werd. Niet voor niets geloofde er nog zovelen tot het bittere einde in de 'endsieg', de eind-overwinning. Niet voor niets heeft Duitsland het zo lang volgehouden en niet voor niets waren er miljoenen kinderen in de Hitler Jugend, meisjes in de BDM en Mannen in de (waffen)-SS.

Elk land dat een grote rol speelde in de oorlog gebruikte propaganda, maar het enige land dat het eigen volk op gelijke schaal voorloog en verleidde was de Sovjet-Unie.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Jonge geesten zijn makkelijk te beïnvloeden...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie