Bekendheid?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bekendheid?

Bericht door Lord_Vetinari »

Ik zat zo eens na te denken (dat doe ik soms) en toen vroeg ik me af, wat er wordt gedaan om wo2.nl bekend te maken bij scholen (of wat er gedaan gaat worden om dat te doen als de site verder af is).

E-mailings? Flyers? Er zijn vast wel verenigingen van scholen (vroeger had je de VOO, de Vereniging van Openbaar Onderwijs), die aangeschreven kunnen worden om hen te wijzen op de site. Misschien zijn er vakbladen voor het onderwijs die er een artikel aan willen wijden?

Ideetje als we wat verder zijn? Persberichtje uitsturen tegen die tijd?
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

misschien iets in samenwerking met kennisnet?

of anders kijken of er een soort vereniging van geschiedenis leraren bestaat? (zal wel niet).

verder banners maken en proberen om die op andere kindersites en forums te krijgen?

zal vast nog wel wat dingen weten te bedenken, alleen nu niet :(
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Van die organisatie ben ik niet op de hoogte. We hebben een nieuwsbrief, maar die gaat uit van mensen die zichzelf hebben aangemeld en echt veel nieuwsbrieven heb ik tot nu toe nog niet verstuurd. Het is de kunst om in een nieuwsbrief relevante en liefst actuele informatie te stoppen.

Op het moment krijgen we de meeste hits via google binnen, alwaar we bovenin de lijst staan op bepaalde zoektermen. Daarnaast is de site opgenomen in een aantal drukbezochte portals, waaronder ook portals voor onderwijs en pabo-studenten.

Ook een speciale zoekmachine voor basisscholen heeft de link opgenomen in haar database.

Helaas heb ik niet de financiën voor een echte goede organisatie van WO2.nl. De mogelijkheden zouden eindeloos zijn wanneer we bijvoorbeeld gratis leskisten -of althans informatie hoe met de site om te gaan- verspreid kan worden. Echter, zolang WO2.nl geen stichting is en/of financiën heeft is dat allemaal fantasie.

Weet je misschien meer van VOO of hoe je een persbericht uit moet sturen? Waar stuur je zoiets naartoe? (het is nog niet aan de orde, maar oriënteren kan geen kwaad).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Proos, je hoeft echt geen geld te hebben voor dat soort zaken. Op elke printer kun je tegenwoordig schitterende brochures maken en die paar postzegels kunnen er ook nog wel af (subsidie aanvragen is misschien niet zo'n goed idee op het moment :P ).

Verder kun je Internet afstruinen op zoek naar verenigingen van Onderwijs (Er is in ieder geval een overkoepelende organisatie voor PC Onderwijs en VOO weet ik niet van of het nog bestaat, maar mijn vader was daar vroeger actief) en die verenigingen kun je mailen met een linkje naar de site.

Persberichten naar het jeugdjournaal, bijvoorbeeld. Als je ernaar streeft de site up and running te hebben rond mei volgend jaar zit je precies in een goeie tijd voor dit soort onderwerpen.

Je kunt simpel beginnen met een ingezonden artikeltje in dingen als je lokale krant. Prijs jezelf aan.

'Plaatselijke onderwijzer zet WO2 site op voor basisonderwijs'

Leskisten is onzin. Daar is deze site niet groot genoeg voor en daar heb je de organisatie en de 'after sales' (om het zo maar te noemen) niet voor. Je moet het kalm aanpakken. Er zijn vast wel organisaties voor geschiedenisleraren en anders pak je het verenigingsblad van de Onderwijsvakbond. Ook altijd goed. Gewoon met jezelf leuren bij zoveel mogelijk instanties en publicaties die met onderwijs te maken hebben.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

_The_General_ schreef:misschien iets in samenwerking met kennisnet?
Kennisnet vind ik persoonlijk een vreselijke organisatie. Het is een heel mooi idee, maar het staat nog steeds in de kinderschoenen. Enthousiast heb ik mij ooit aangemeld voor de digitale bus ofzoiets. Het duurde een half jaar voor ik reactie kreeg en het werkte voor geen meter. Uiteindelijk stopte het project automatisch en heb ik er nooit meer wat van vernomen.
_The_General_ schreef:verder banners maken en proberen om die op andere kindersites en forums te krijgen?
Heb een banner gehad, maar op een of andere manier is dat toch niets, tenzij je echt actief mensen over gaat halen om die banner te gebruiken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

probeer in iedergeval eens de grootste kindersites te bereiken, die van het jeugdjournaal bv. en ik zal eens gaan kijken op de site van kennisnet, jullie kennen kennisnet wel ofnie?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

aan je reply afte lezen ken je kennisnet, weet er iemand nog meer grote kindersites?
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Startpagina zal toch wel een kinder-dochter hebben?
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

misschien kun je al proberen op de .pagina.nl's te komen, zoals

http://oorlog.pagina.nl/
http://tweedewereldoorlog.pagina.nl/
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

we kunnen altijd de mensen van fok om ideeen vragen, soms vind je daar goeie dingen :lol:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

_The_General_ schreef:misschien kun je al proberen op de .pagina.nl's te komen, zoals

http://oorlog.pagina.nl/
http://tweedewereldoorlog.pagina.nl/
Ik sta op beiden :mrgreen: *)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Lord_Vetinari schreef:Als je ernaar streeft de site up and running te hebben rond mei volgend jaar zit je precies in een goeie tijd voor dit soort onderwerpen.
Goede tips Lord_Vetinari, maar zoals je al schrijft, we zullen ons sowieso eerst bezig moeten houden met content op de site zetten. Misschien dat we echter via wat publiciteit ook extra hulp kunnen krijgen bij het maken ervan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

coole ideeën hoor; proos en ik hebben het hier wel eens eerder over gehad, maar wij wisten maar half zoveel als jullie en eigenlijk is het een fiasko geworden toen.
maar we hebben wel her en der wat gemeld over "ons"forum toen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Kun je gelijk die skippy site van je promoten Gijs. Of is die nog niet af?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Proos schreef:
Lord_Vetinari schreef:Als je ernaar streeft de site up and running te hebben rond mei volgend jaar zit je precies in een goeie tijd voor dit soort onderwerpen.
Goede tips Lord_Vetinari, maar zoals je al schrijft, we zullen ons sowieso eerst bezig moeten houden met content op de site zetten. Misschien dat we echter via wat publiciteit ook extra hulp kunnen krijgen bij het maken ervan.
Content hoeft niet zo'n probleem te zijn. Bronnen en data genoeg, zowel in hardcopy als op Internet.

Het zal even een weekje beunen zijn, maar dan is ie af :-P
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie