Wat is dit voor helm?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

als ik mag even tussendoor :


kijk en huiver wat rommel aan heeft

http://img256.echo.cx/img256/8954/dcp684610is.jpg



maar ontopic! deze helm heb ik zeker vaker gezien, en dat ze bestaan hebben ben ik zo goed als zeker van!!! ik zal eens door d boeken gaan!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik ook inderdaad, maar waar :?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Guido schreef:als ik mag even tussendoor :


kijk en huiver wat rommel aan heeft

http://img256.echo.cx/img256/8954/dcp684610is.jpg



maar ontopic! deze helm heb ik zeker vaker gezien, en dat ze bestaan hebben ben ik zo goed als zeker van!!! ik zal eens door d boeken gaan!

Op een dag komt de foto misschien niet van mij maar die komt er SANDER!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Michael_Wittmann schreef:
SiNiStEr schreef:
sander vw schreef:nou geef toe, je gaat nooit een foto vinden, laten we deze topic gewoon sluiten en tot besluit komen dat jij een miskoop gedaan hebt :wink:
Ik heb de discussie maar deels gevolgd maar ik vind dit echt een K*T-opmerking. Wie weet hoeveel M_W hiervoor betaald heeft en omdat er nog geen foto van is of jij het met je ENORME verzamelervaring nog nooit zo'n helm hebt gezien is het volgens jou maar meteen een miskoop en een fake!!! Ik vind dit echt enorme onzin, zoals antwerpx al zei zijn er vele dingen dingen die wel wo2 zijn maar die niet op een foto staan en gewoon prive-aanmaak zijn. Dit lijkt mij ook zo'n geval.
En ik weet overigens best dat je het niet zo hard meent als dat ik het opvat maar toch. Het blijft een k*t-opmerking.
Gelukkig bestaan er ook nog 2 slimmen mensen op het forum ! Antwerpx en Sinister!
Even mijn woord hiertussen.

Michael, ik vind dit een enorm harde uitspraak, het slaat zelfs nergens op, dat betekend dat al de rest maar dommeriken zijn voor zover ik het versta.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Giel schreef:Even mijn woord hiertussen.

Michael, ik vind dit een enorm harde uitspraak, het slaat zelfs nergens op, dat betekend dat al de rest maar dommeriken zijn voor zover ik het versta.
Ach ik voel me gevleid en je weet best dat hij het niet zo bedoeld Giel. :P ;) Maargoed ik houd er gewoon niet van de spullen van andere mensen af te kraken tenzij ze er echt om vragen maar dat komt maar zelden voor(McReynolds ofzowiets :P :lol:).
En om ontopic te blijven, ik vind het een enorm mooie helm en heb het idee dat hij best wel eens orgineel zou kunnen zijn. Heb zoiets al wel eens ergens gezien. Weet niet of dat ook echt een Nederlandse helm met wolfsangel was maar wel iets wat daar erg in de buurt kwam. Maar waar was dat ook alweer... :?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Giel schreef:
Michael_Wittmann schreef:
SiNiStEr schreef: Ik heb de discussie maar deels gevolgd maar ik vind dit echt een K*T-opmerking. Wie weet hoeveel M_W hiervoor betaald heeft en omdat er nog geen foto van is of jij het met je ENORME verzamelervaring nog nooit zo'n helm hebt gezien is het volgens jou maar meteen een miskoop en een fake!!! Ik vind dit echt enorme onzin, zoals antwerpx al zei zijn er vele dingen dingen die wel wo2 zijn maar die niet op een foto staan en gewoon prive-aanmaak zijn. Dit lijkt mij ook zo'n geval.
En ik weet overigens best dat je het niet zo hard meent als dat ik het opvat maar toch. Het blijft een k*t-opmerking.
Kom het wel op neer ja.. sommige(velen) van het forum denken dat ze verstand van alles hebben en wat ze niet kennen(wat ze hier in deze topic ook al zeiden) is fake!
Neem bijv. de camo helm van k98s volgens iedereen was de verf er later op gezet en het binnenwerk was niet orgineel!
Maar ze hadden het allemaal mis.. was dus wel compleet orgineel!... :|
(Ik zeg niet dat jij bij die velen zit maar kan wel...)

Mvg Michael Wittmann

Gelukkig bestaan er ook nog 2 slimmen mensen op het forum ! Antwerpx en Sinister!
Even mijn woord hiertussen.

Michael, ik vind dit een enorm harde uitspraak, het slaat zelfs nergens op, dat betekend dat al de rest maar dommeriken zijn voor zover ik het versta.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Giel schreef:
Michael_Wittmann schreef:
SiNiStEr schreef: Ik heb de discussie maar deels gevolgd maar ik vind dit echt een K*T-opmerking. Wie weet hoeveel M_W hiervoor betaald heeft en omdat er nog geen foto van is of jij het met je ENORME verzamelervaring nog nooit zo'n helm hebt gezien is het volgens jou maar meteen een miskoop en een fake!!! Ik vind dit echt enorme onzin, zoals antwerpx al zei zijn er vele dingen dingen die wel wo2 zijn maar die niet op een foto staan en gewoon prive-aanmaak zijn. Dit lijkt mij ook zo'n geval.
En ik weet overigens best dat je het niet zo hard meent als dat ik het opvat maar toch. Het blijft een k*t-opmerking.
Gelukkig bestaan er ook nog 2 slimmen mensen op het forum ! Antwerpx en Sinister!
Even mijn woord hiertussen.

Michael, ik vind dit een enorm harde uitspraak, het slaat zelfs nergens op, dat betekend dat al de rest maar dommeriken zijn voor zover ik het versta.
Precies giel (bijna allemaal dan he..) als ze iets niet kennen is het fake!
Net als die camo helm van k98s toen die zeiden ze dat die fake was hier en daar.. maar was helemaal orgineel!Ik wil niet zeggen dat jij bij die velen hoort maar kan wel...)

Mvg Michael Wittmann
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Die helmen met wolfsangel hebben zeker bestaan, de Landwacht ( NSB/SS politie afdeling ) heeft ze gedragen, daar ben ik zeker van! Het is erg makkelijk om snel iets als fake te beschouwen zonder het goed te onderbouwen. Als iemand roept dat het fake is moet het met bewijzen/goede argumenten onderbouwd worden, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Hoe dan ook: de M34 met Wolfangel bestond wel degelijk, hoewel de Landwacht een allegaartje aan uniformen droeg ( voornamelijk van Duitse snit, dus ook helmen ) kwam deze helm ook voor. In gevecht zijn deze helmen nooit gedragen voor zover ik weet, maar alleen bij assistentie bij de politie, die dit soort helmen ook droeg. Er zijn naar mijn weten ook Schalkhaarders geweest die dit soort helmen droegen, met wolfsangel voorop en oranje-blanje-blue schild op de zijkant van de helm.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Oke peter bedankt voor alle info!!! :D
Mehr Sein Als Scheinen!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dit is een even eindeloze discussie als 'het wel of niet gebruikt zijn van swivelbale helmen op D-day'......

Ik prefereer toch ook nog altijd een foto als bewijs.....

Mijn 2 eurocent....

Johan
29th Let's Go!!!!!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik zou graag een foto zien als bewijs dan kan deze discussie afgelopen zijn, ik heb die foto, als hij er is, nog nooit gezien en zou hem graag zien. Ik geef geen enkel oordeel over de helm totdat ik die foto heb gezien.
@sdinister enkele posts terug: ik heb dit soort helmen ook al gezien bij repro-handelaar Balming in de beurs in Antwerpen...

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Guido schreef:als ik mag even tussendoor :


kijk en huiver wat rommel aan heeft

http://img256.echo.cx/img256/8954/dcp684610is.jpg



maar ontopic! deze helm heb ik zeker vaker gezien, en dat ze bestaan hebben ben ik zo goed als zeker van!!! ik zal eens door d boeken gaan!
Guido is aan het zoeken in zijn boeken er zal heus wel ergens die foto in staan... En ik ben het ook met jou eens junior.!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Tja, ik hoop dat relichunter hem snel zal vinden, want m'n geduld rond deze helm is na een week en half stilletjesaan aan het opgeraken hé...

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

junior schreef:Tja, ik hoop dat relichunter hem snel zal vinden, want m'n geduld rond deze helm is na een week en half stilletjesaan aan het opgeraken hé...

MvG,
Junior
Waarom ik :?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

junior schreef:Tja, ik hoop dat relichunter hem snel zal vinden, want m'n geduld rond deze helm is na een week en half stilletjesaan aan het opgeraken hé...

MvG,
Junior
Guido zal je bedoelen...

En waarom jou geduld de helm is toch niet van jou en je bent toch ook niet vanplan zon helm aan te schaffen of hoe heb ik het..

Mvg M_W
Plaats reactie