Gezocht: DEKO GEWEREN

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Albert
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:02
Locatie: Kampen

Gezocht: DEKO GEWEREN

Bericht door Albert »

Hallo,

Voor een grote amateurmusical productie in Kampen ben ik op zoek naar 20 identieke goedkope onklaar gemaakte geweren.
Weet iemand een adres, hier of in Duitsland, waar ik verder geholpen kan worden?
Ook als je iemand kent die me misschien verder kan helpen, wil je dan reageren?

Met vriendelijke groet,

Albert
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Veel lokale schutterijen hebben collecties deko geweren voor parade's. Misschien kun je daar iets mee ?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Goedkope wapens vinden valt tegen woordig niet mee. Je moet echt goedzoeken wil je een wapen vinden voor een goede prijs. En als men goedkope wapens weet te zitten dan duiken ze waarschijnlijk wel bij die persoon in de collectie. :)

Je betaald tegenwoordig ongeveer voor een Britse Lee Enfield rond de 250 a 300 euro en voor een Duitse k98 zo'n 350 euro. Om maar een kleine indruk te geven hoe duur dat spul wel niet is.

De wapens halen uit Duitsland is volgens mij ook geen optie. De wapens daar zijn namelijk op een andere manier onklaar gemaakt als dat hier moet in Nederland. Dus een wapen uit Duitsland zou hier dan weer verboden zijn.

Ook moet je er rekening mee houden dat je misschien wel een ontheffing nodig hebt om die wapens te mogen dragen in een openbaar gebouw. Ik doe zelf aan re-enactment en als wij bij openbare gelegenheden een wapen willen dragen hebben we daar een ontheffing voor nodig. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik zou wel als jou was even uitzoeken of dat nodig is.

Er bestaat volgens mij in Nederland wel ergens een plek waar je wapens kan huren. Maar zou daar geen adres van weten. Misschien dat iemand anders die kan geven?
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

Gebruikersavatar
sandman
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2005, 09:51

Bericht door sandman »

Plaats reactie