Tijdens D-day

De gevechten en operaties tijdens WOII
Jesper
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2005, 13:41

Bericht door Jesper »

de zeppelins werden ook gebruikt om de schepen te beschermen tegen V1 raketen niet alleen tijdens d-day maar door de hele oorlog
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Verkenning op de A.Oceaan, op jacht naar U boten......
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Jesper
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2005, 13:41

Bericht door Jesper »

Maj.Cain schreef:Verkenning op de A.Oceaan, op jacht naar U boten......
daar werden meer catalina's voor gebruikt
Yannick
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2005, 13:29
Locatie: Merksem

Bericht door Yannick »

Versprerringsballons de zogenaamde zeppelins zijn enkel bedoelt om laagvliegende vliegtuigen (jagers of duikbommewerpers) te belemmeren bij het aanvallen van statische doelen of schepen en hadden geen enkel ander nut dan dat. Echte zeppelins zijn ingezet geweest in Wereldoorlog 1 om bommenraids uit te voeren.
maar hun invloed is te verwaarlozen, maar in woII geen gebruik van zeppelins pur sang. reden: te traag, te kwetsbaar, te weinig nuttige draagcapaciteit (voor tank is een enorme zeppelin nodig, groot volume gas)
Yannick
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2005, 13:29
Locatie: Merksem

Bericht door Yannick »

En die V-1 bescherming is absolute zever, hoogstens kan een versperrings ballon een bescherming zijn tegen radiogeleide zweefbommen. Noem mij een getal betreffende de hoeveelheid schepen die geraakt zijn door V-wapens in wo II
gewoon larie
Gebruikersavatar
mamartijn
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 okt 2004, 21:22
Locatie: nijverdal

Bericht door mamartijn »

naar mijn mening, ik heb het ergens gelezen, maar weet niet meer waar, zijn de luchtballonnen wel degelijk gebruikt als afweer voor V1's. Volgens mij met name de steden en de havens. Het lijkt me een beetje vreemd dat zo ook gebruikt zijn voor de bescherming van schepen tegen V1's. Ik zou het knap vinden als je met een V1 een schip kunt raken. Volgens mij kon je die dingen ziet zo nauwkeurig richten. Misschien weet iemand daar meer over... de werking van die V1's

Martijn
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ik heb ook ergens gelezen dat de V1's verstopt raakten door de zeppelin's waardoor de motor blokeerde... ik zal het eens moeten opzoeken...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Plaats reactie