Militariabeurs Schaarsbergen(Arnhem)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Militariabeurs Schaarsbergen(Arnhem)

Bericht door Mooyman »

In het weekend van zaterdag 13 en zondag 14 augustus wordt er wederom een militariabeurs georganiseerd bij het Arnhems 40-45 museum in Schaarsbergen(Arnhem).
De beurs start zo rond 10:00 uur, tot +/-17:00 uur.


http://www.arnhemsoorlogsmuseum.com/

Wie van de forum leden is van plan deze beurs te bezoeken?.
Ik raad evetuele bezoekers aan om toch vooral op de zaterdag te gaan daar dat de meest interessante dag is van het weekend.
De zondag valt wederom, net als verleden jaar, samen met de grote show/beurs in Ursel België.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Ik denk dat ik dat weekend in Ursel ben met de re enactment groep. Vind ik wel jammer, want ik vind de beurs in Schaarsbergen toch altijd wel de moeite waard. Heb er al vaak interessante items vandaan gehaald. Maar ik ben nog nooit in Ursel geweest en ik heb gehoord dat er handelaren van over de hele wereld komen dus zal ik daar maar eens gaan kijken.

Jan
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

jup ursel daar ga ik ook heen, zie hier de topic http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7548&start=0
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jan schreef:Ik denk dat ik dat weekend in Ursel ben met de re enactment groep. Vind ik wel jammer, want ik vind de beurs in Schaarsbergen toch altijd wel de moeite waard. Heb er al vaak interessante items vandaan gehaald. Maar ik ben nog nooit in Ursel geweest en ik heb gehoord dat er handelaren van over de hele wereld komen dus zal ik daar maar eens gaan kijken.

Jan
Inderdaad, persoonlijk vind ik de beurs in Schaarsbergen ook altijd een van de interessantste/leukste van Nederland.
Net even iets anders dan in een zaaltje of sporthal, met een beetje mooi weer is er een hele interessante/leuke dag te beleven ook omdat er vele musea in de buurt zijn.

Je kan altijd nog zaterdag naar Schaarsbereg en de zondag naar Ursel Jan :wink: :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:jup ursel daar ga ik ook heen, zie hier de topic
We gaan hier geen reklame maken voor Ursel he Sander :wink: , die topic is er reeds :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Ik heb even een vraag.

Ik begin net met verzamelen en ik verzamel foto's van duitsers in rusland.
Ik ben nog nooit op een beurs geweest.
Mijn vraag is nu verkopen ze daar ook veel foto's
Zoja dan ga ik er denk ik ook naar toe.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Nou Mooyman ik lees dat Jan met de re-enactment groep naar Ursel gaat, dus aangezien ik in dezelfde groep zit, bestaat de kans dat ik daar dan ook ben te vinden. :roll: Mocht ik niet naar Ursel gaan dan ben ik zeker in Schaarsbergen.

Heb je ook geen concurentie! :P
Jan schreef:Ik denk dat ik dat weekend in Ursel ben met de re enactment groep. Vind ik wel jammer, want ik vind de beurs in Schaarsbergen toch altijd wel de moeite waard. Heb er al vaak interessante items vandaan gehaald. Maar ik ben nog nooit in Ursel geweest en ik heb gehoord dat er handelaren van over de hele wereld komen dus zal ik daar maar eens gaan kijken.

Jan
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 20 jun 2005, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Mooyman schreef:
Jan schreef:Ik denk dat ik dat weekend in Ursel ben met de re enactment groep. Vind ik wel jammer, want ik vind de beurs in Schaarsbergen toch altijd wel de moeite waard. Heb er al vaak interessante items vandaan gehaald. Maar ik ben nog nooit in Ursel geweest en ik heb gehoord dat er handelaren van over de hele wereld komen dus zal ik daar maar eens gaan kijken.

Jan
Inderdaad, persoonlijk vind ik de beurs in Schaarsbergen ook altijd een van de interessantste/leukste van Nederland.
Net even iets anders dan in een zaaltje of sporthal, met een beetje mooi weer is er een hele interessante/leuke dag te beleven ook omdat er vele musea in de buurt zijn.

Je kan altijd nog zaterdag naar Schaarsbereg en de zondag naar Ursel Jan :wink: :) .
Het zou wel kunnen. Maar de re enactment groep zit al vanaf vrijdag geloof ik in Ursel. En aangezien mijn vader een eigen bedrijf heeft zou ik ook moeilijk naar Schaarsbergen kunnen op zaterdag. Aangezien hij mij dan niet kan brengen. En ik vind het een beetje duur met de trein.

Jan
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RoBBy schreef:Ik heb even een vraag.

Ik begin net met verzamelen en ik verzamel foto's van duitsers in rusland.
Ik ben nog nooit op een beurs geweest.
Mijn vraag is nu verkopen ze daar ook veel foto's
Zoja dan ga ik er denk ik ook naar toe.

Er zullen natuurlijk ook op deze beurs foto's aangeboden worden, of het er veel zijn zal liggen aan wat de standhouders mee zullen bregen :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik ben er waarschijnlijk, samen met een andere verzamelaar uit Bedum... :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Nou Mooyman ik lees dat Jan met de re-enactment groep naar Ursel gaat, dus aangezien ik in dezelfde groep zit, bestaat de kans dat ik daar dan ook ben te vinden. :roll: Mocht ik niet naar Ursel gaan dan ben ik zeker in Schaarsbergen.

Heb je ook geen concurentie! :P
Jan schreef:Ik denk dat ik dat weekend in Ursel ben met de re enactment groep. Vind ik wel jammer, want ik vind de beurs in Schaarsbergen toch altijd wel de moeite waard. Heb er al vaak interessante items vandaan gehaald. Maar ik ben nog nooit in Ursel geweest en ik heb gehoord dat er handelaren van over de hele wereld komen dus zal ik daar maar eens gaan kijken.

Jan
Jammer jan daar ik graag even met je had gesproken over het een en ander :wink: .

En inderdaad Nico, zins jij Duits verzameld ben je een serieuze concurent voor mij :wink: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:Ik ben er waarschijnlijk, samen met een andere verzamelaar uit Bedum... :)
O dan weet ik al met wie :wink: , zie jullie daar Bjorn :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik denk wel dat ik daar naar toe ga! Mooi in de vakantie geld verdienen, en het dan daar uitgeven! :)

Is wel een goed idee denk ik :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

ik ga ook naar schaarsbergen. ook even kijken of er wat leuks te vinden valt.

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik ga sparen, misschien kom ik ook nog even :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie