Mint unisseud of isseud and battleworn?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Mint unisseud of isseud and battleworn?

Bericht door jmc baan »

Gegeven je hebt de keuze tussen een item die in perfecte staat is gebleven omdat het nooit bij de troepen is gekomen en de gehele oorlog en daarna natuurlijk in opslag heeft gelegen of een item dat uitgereikt is ,op het slagveld is geweest en daar ook dus de sporen van met zich mee draagt?Wat heeft het voor jouw? :?:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

De ''been there'' spullen vind ik het mooist :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja dit is een moeilijke vraag. Met verzamelen ga ik altijd wel voor een stukje kwaliteit. Spullen die niet uit mijn verzamel gebied komen en kwalitatief niet goed zijn zou ik laten gaan. Dan koop ik het ongebruikte spul. Ik zou namelijk niks hebben aan een jasje met orgineel gemonteerde emblemen van een eenheid die niet in mijn verzamel gebied heeft gezeten.

Maar als het nou gaat om iets wat wel uit mijn omgeving komt en het is kwalitatief niet zo goed dan heb ik een probleem. Dan zou ik gaan letten op de prijs en hoe nodig ik het vindt om te kopen.

Meestal is van de spullen niet te zeggen waar ze gebruikt zijn. Dus ik ga dan gewoon voor een stukje kwaliteit.

Maar als het gaat om papierwerk dan laat ik dat meestal niet aan me voorbij gaan zodra het te maken heeft met mijn verzamel gebied.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het gaat er om wat je wil en hoe je wilt verzamelen....

Als je een uniform of uitrustingsstuk als voorbeeld wilt is het natuurlijk het beste als je dat in nieuwstaat kunt bemachtigen...

Maar een pop die een militair in het gevecht voorstelt heeft natuurlijk geen nieuwe kledij aan... Een US GI na enkele dagen/weken in Normandië of de Ardennen was vuil en smerig, droeg gescheurde en versleten kledij enz....
Een US GI op weg naar Frankrijk droeg ge-impregneerde kledij, enz...

Soms zijn originele items zo zeldzaam en moeilijk om vinden dat je al tevreden moet zijn met een voorbeeld in iets slechtere staat.....

Het hangt er dus eigenlijk van af wat je wilt voorstellen....

Ik heb beide in mijn collectie....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik ben niet zo happig op unisued items tenzij het bijzonder zeldzaam is!!
Net zoals anderen zeggen heb ik het liever dat het wel uitgereikt is en nog gebruikt ook.
In mijn verzamelgebied heb ik te maken met items die bijna niet meer te krijgen zijn en ook liggen deze items niet op een of ander militair depo, dus moet ik voor sommige items repro aanschaffen om toch een voor mijn gevoel een goed uiterlijk van de pop te geven.
Maakt niet uit wat anderen daar over denken het is mijn verzameling en ik beslis of ik het er in wil jah of nee, zelfde geld voor jou met je unisued of niet denk ik, je bepaald uit eindelijk zelf je collectie.
Succes,
Maj.Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

ik denk dat het moeilijkste zal zijn om de butt stock en tripod na te maken van de MG42, veel succes! :)
Ik heb er geen kracht meer voor
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Maj.Cain schreef:Ik ben niet zo happig op unisued items tenzij het bijzonder zeldzaam is!!
Net zoals anderen zeggen heb ik het liever dat het wel uitgereikt is en nog gebruikt ook.
In mijn verzamelgebied heb ik te maken met items die bijna niet meer te krijgen zijn en ook liggen deze items niet op een of ander militair depo, dus moet ik voor sommige items repro aanschaffen om toch een voor mijn gevoel een goed uiterlijk van de pop te geven.
Maakt niet uit wat anderen daar over denken het is mijn verzameling en ik beslis of ik het er in wil jah of nee, zelfde geld voor jou met je unisued of niet denk ik, je bepaald uit eindelijk zelf je collectie.
Succes,
Maj.Cain
Het is idd jouw beslissing en je bent er dan ook eerlijk over dat die items replica zijn...
Ik vind het triest dat sommigen zichzelf en anderen proberen te overtuigen dat alles wat ze hebben origineel is, wanneer dit duidelijk niet het geval is...
:?
Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ga voor issued, mint is mooi maar het mag er van mij best battleworn uitzien!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Peter schreef:Ik ga voor issued, mint is mooi maar het mag er van mij best battleworn uitzien!
Exactly the same for me please!!! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Over het algemeen heb ik liever gedragen stukken, die stralen vaak meer karakter uit.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Gebruikte items vind ik over het algemeen ook het mooist. Maar mint staat laat ik natuurlijk nooit liggen!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Het maakt voor mij niet zoveel uit. Ligt er aan, net wat Johan zegt, hoe/wat je wilt gaan verzamelen.

Mij maakt het niet uit.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Inderdaad, al wil ik bevoorbeeld geen rotte klapschop hebben....
het mag gebruikt zijn, maar moet wel nog beetje normaal uitzien hé...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het ligt er maar net aan waarvoor je het wilt gebruiken. Een Duitse officier in paradeuniform. Dan moet je een uniform in topstaat hebben. Een Duitse soldaat in het veld. Dan mogen er best wat minpuntjes aan het uniform zitten.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik hou ervan dat mijn Duitse decoraties in uitstekende staat verkeren, maar toch dat tikkeltje been there hebben. Heb ook een paar stoneminte stukken, gewoon omdat ik ze ook mooi vind :D
Plaats reactie