Waardes Sturmabzeichen en sportabzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Waardes Sturmabzeichen en sportabzeichen

Bericht door Guido »

Uit: Gratis gekregen items
Giel schreef:Guido, persoonlijk vind ik dat je die SHuCo IAB een beetje meer moet high lighten :P :wink:
Ik heb begrepen dat dit toch wat zeldzamer is dan een gewone, maar kan je mij dit bevestigen en meer vertellen er over?
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:
Giel schreef:Guido, persoonlijk vind ik dat je die SHuCo IAB een beetje meer moet high lighten :P :wink:
Ik heb begrepen dat dit toch wat zeldzamer is dan een gewone, maar kan je mij dit bevestigen en meer vertellen er over?
Godverdomme, beter m'n mond gehouden :P

Er bestaan nog zeldzamere IAB's hoor, maar holle SHuCo's behoren toch tot de minder geziene en gewilde abzeichen. Ik hoop dat ik nog altijd eerst op die lijst sta 8)

Misschien moet je hem maar eens opsturen naar mij voor inspectie, ik zal de verzending betalen :evil:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

haha nou je mag van mij best op de lijst. Probleem is dat hij nooit uit de collectie zal gaan. Deze heeft mijn opa persoonlijk zelf gevonden in/na de oorlog. Wel leuk dat het een specialere is.

Giel, gezien hij toch niet uit de collectie gaat, kan je mij misschien toch de prijs die ze er voor zouden geven vertellen, gewoon uit interesse?
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:haha nou je mag van mij best op de lijst. Probleem is dat hij nooit uit de collectie zal gaan. Deze heeft mijn opa persoonlijk zelf gevonden in/na de oorlog. Wel leuk dat het een specialere is.

Giel, gezien hij toch niet uit de collectie gaat, kan je mij misschien toch de prijs die ze er voor zouden geven vertellen, gewoon uit interesse?
Hallo Guido,

Kan je nog juist eevn grotere foto's ervan posten? Ik vind ze niet meer op het forum...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

here you go:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je nog grotere foto's wil moet je het even zeggen, want heb nog foto's er van liggen van +/- 2 mb per stuk. Die kan ik je dan evt door mailen of msn what ever.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Moest je deze verkopen wil ik er 110 euro voor geven, omdat de staat mooi is, maar toch goed versleten. Een minte daar in tegen zou ik 130-140 geven. Kwa waarde volgens DN ligt deze rond de 90 euro.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ok, bedankt Giel! erg leuk om te weten!

Hoe zit dat met deze als we toch bezig zijn?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:Ok, bedankt Giel! erg leuk om te weten!

Hoe zit dat met deze als we toch bezig zijn?

Afbeelding

Afbeelding
Iets rond de 30 euro voor een sa sportabzeichen
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ah ok, dacht wel dat er meer waarde achter schuilde. Nou goed, zelfde verhaal als met de Inf. Sturm Abz.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:ah ok, dacht wel dat er meer waarde achter schuilde. Nou goed, zelfde verhaal als met de Inf. Sturm Abz.
Wat er nog meer achter schuild is dat die is uitgereikt (wie weer aan een balangrijk politiek persoon :P ), kan je zien door het verleningsnummer dat er van achteren is ingegraveerd.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

kan je dit tevens na gaan wie dat was?
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

theoretisch gezien wel, in praktijk is het bijna onmogelijk :wink:
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:kan je dit tevens na gaan wie dat was?
Met een beetje geluk wel... maar ik zou bij god niet weten waar je die lijsten kan ophalen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ok bedankt! zal eens navragen bij een verzamelaar die hier misschien wel een antwoord op heeft! I'll let you know!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Guido schreef:Ok bedankt! zal eens navragen bij een verzamelaar die hier misschien wel een antwoord op heeft! I'll let you know!
Ok, ik ben zelf zeer nieuwsgierig :!:
Plaats reactie