Kleine Normandië Quiz....

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re:

Bericht door johan willaert »

Laat ons met de 65e herdenking dit topic eens wat nieuw leven inblazen....
Jeeper704 schreef:CP van een eenheid van de 29ste Infanterie in een familiegraf op het kerkhof van Saint-Lô in juli 1944
Deze graftombe van de familie Blanchet werd door 1/115InfRegt (Maj Glover Johns) gebruikt als HQ gedurende de gevechten rond St Lô.
Dit kleine mausoleum bestaat nog steeds....

Als iemand een nieuwe vraag wilt stellen, ga je gang....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Kleine Normandië Quiz....

Bericht door S1991 »

Johan, even zo een vraag. Op wikipedia staat dat de 26th Infantry Division pas op 7 september 1944 op Utah beach en in Cherbourg gelandt zijn.
Alleen ik heb een keer een foto of tekst ergens gezien/gelezen en daar stond in dat ze al in augustus 1944 op Utah beach en in Cherbourg gelandt waren. Weet jij hier misschien iets meer van?
Ben nu wel een Unit History van de 26th Infantry Division aan het volgen op eBay, hopend dat ik dat boekje win zodat ik weer meer informatie krijg.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Kleine Normandië Quiz....

Bericht door johan willaert »

Volgens mijn info NY verlaten op 27 Aug 44 en idd aangekomen in Frankrijk op 7 Sep 44
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Kleine Normandië Quiz....

Bericht door S1991 »

johan willaert schreef:Volgens mijn info NY verlaten op 27 Aug 44 en idd aangekomen in Frankrijk op 7 Sep 44
Ah oke. Hartelijk dank !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: Re:

Bericht door Thomas V »

johan willaert schreef:Laat ons met de 65e herdenking dit topic eens wat nieuw leven inblazen....
Jeeper704 schreef:CP van een eenheid van de 29ste Infanterie in een familiegraf op het kerkhof van Saint-Lô in juli 1944
Deze graftombe van de familie Blanchet werd door 1/115InfRegt (Maj Glover Johns) gebruikt als HQ gedurende de gevechten rond St Lô.
Dit kleine mausoleum bestaat nog steeds....

Als iemand een nieuwe vraag wilt stellen, ga je gang....
Foto van de binnenkant (tijdje geleden genomen):

Afbeelding
Plaats reactie