Het Anne Frank Huis

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Het Anne Frank Huis

Bericht door YPPY »

Een 'makkelijk' museum om mee te beginnen. :) Wie van jullie is hier geweest en wat vonden jullie hiervan?

Toen ik een jaar of 13 was ben ik er voor het eerste geweest, ik had Het Achterhuis een paar jaar eerder gelezen. Ik was verbaasd dat ze in zo'n kleine ruimte hadden gewoond met zoveel mensen.

Toen ik studeerde heb ik weer Het Achterhuis gelezen en ben ik nog een keer geweest. Het was toen inmiddels gerenoveerd. Nu was ik nog meer onder de indruk. De muren kwamen op me af en ik was er maar eventjes. Ik had nog meer bewondering voor de mensen die er zo lang gewoond hebben en ook voor hun helpers die zó midden in Amsterdam acht mensen hielpen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

Ik ben er twee keer geweest. De eerste keer toen ik in groep 8 van de basisschool zat, ik had het boek toen al meerdere malen gelezen, maar een schooluitje is gewoon niet de goede manier om zoiets te bekijken. Allemaal klasgenootjes die het stom en saai vonden en er niets van begrepen, dat vond ik erg.
De tweede keer was vorig jaar. Deze keer was het wel indrukwekkender en persoonlijker, maar ik werd gek van alle mensen die er waren. Ik wilde alleen zijn en in mijn eentje alles kunnen opnemen, dat gaat niet als Annes kamertje vol staat met 10 mensen.