Oorlogsfilms maken

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jammer dat er weer US wordt nagespeeld. Van Brits zie je tientalle malen minder films dan van US. Terwijl de rol van de Britten op zijn minst net zo belangrijk is geweest, maar die hebben niet zo'n ego dat ze al hun militaire acties meteen verfilmen en groots opblazen. Dus ik zou liever zien dat we Britten vs. Duitsers zouden verfilmen. Of een combinatie van Brits/US vs. Duits. Dat is ook nog wel te doen. Volgens mij is Brits ook makkelijker om daar uniformen voor meerdere mensen te regelen daar je nog hopen Nederlands 50er jaren spul kunt vinden dat bijna hetzelfde eruit ziet. Ik kan bijv. een stapeltje van 5 broeken uit 1950 ofzow krijgen voor 40 EUR. Dan zijn jasjes ook nog wel te regelen samen met na-oorlogse of replica insignes. Daar heb ik er zelf ook nog een paar van.

Maargoed jullie schrijven het script en jullie moeten het zelf weten. En hoe doen we het met de talen? Gewoon alles in het Nederlands, of echt realistisch, de Duitsers praten Duits en de Engelsen/Amerikanen Engels. In dat geval denk ik wel dat het mogelijk is om er ondertiteling onder te laten zetten door iemand van dit forum die een opleiding (heeft ge)volgt daarin. En wanneer krijgen we wat voorproefjes van het script en/of het verhaal te zien wat jullie van plan zijn te verfilmen?

(Zijn er overigens ook nog mensen die uit een film een bepaald percentage kleur kunnen halen, net als wat bij Band of Brothers en SPR is gebeurd, waardoor de film grauwer en ouder lijkt?)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

windows movie maker heeft azl die mogelijkheden hoor :)
Ondertiteling is in 2 seconden gebeurd, vergrauwing, veroudering, allerlei effecten echt gemakkelijk :) dsu dat is geen probleem!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

de kwaliteiten van de wmm effecten zijn redelijk teleurstellend, vooral omdat het niet bedoeld is voor zulke goede effecten als in BoB.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Als ik een filmpje bewerk met Windows Movie Maker, werkt het filmpje na ongeveer een week niet meer, er staan dan door alle effecten en filpjes rode kruizen... :?

Maarja, kan ook aan mijn computer liggen...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik heb net men eerste filmpje met wmm gemaakt, nu maar afwachten of het wat word.

en wat is er dan een beter progamma om te gebruiken?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Julian schreef:Als ik een filmpje bewerk met Windows Movie Maker, werkt het filmpje na ongeveer een week niet meer, er staan dan door alle effecten en filpjes rode kruizen... :?

Maarja, kan ook aan mijn computer liggen...
wel jonge, je filmpje moet je speciaal opslagen als hij klaar is, dit duurd bij meestal rond de 10minuten, als je hem gewoon opslaagt, en je veranderd ook maar één filmpje dat er in zit van locatie, dan kan hij da tniet meer vinden... vandaar die rode kruizen dus
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

en mijn vraag kan je vast ook wel beantwoorden :P

------------------------------------------------------------------------------ welk film bewerk progamma is beter ?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Geen id :lol: gebruik zelf wmm... zoek ook al lang een andere, maar daar kan niemand mij antwoord op geven dusja.... :lol:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Heb Camtasia studio wel eens gebruikt.
Maar die moet je wel kopen.
Omdat ik WMM beter gewoon was ben ik terug overgeschakeld naar WMM.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Boeken we al vooruitgang met het script? :P
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
carl1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 jul 2005, 15:20
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

....
Laatst gewijzigd door carl1944 op 10 aug 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

En die heb jij allemaal "even" gekocht. :wink:
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Simon schreef:
Julian schreef:Als ik een filmpje bewerk met Windows Movie Maker, werkt het filmpje na ongeveer een week niet meer, er staan dan door alle effecten en filpjes rode kruizen... :?

Maarja, kan ook aan mijn computer liggen...
wel jonge, je filmpje moet je speciaal opslagen als hij klaar is, dit duurd bij meestal rond de 10minuten, als je hem gewoon opslaagt, en je veranderd ook maar één filmpje dat er in zit van locatie, dan kan hij da tniet meer vinden... vandaar die rode kruizen dus

Oh, oke...zal ik hem voortaan op een ''speciaale manier'' opslaan :)
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik hoop dat het niet te lang meer duurt met het script, carl1944. Iedereen die wilt meespelen zit nu wel ongeduldig te wachten :P
Zou je het kunnen afwerken tegen eind oktober?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik zou het wel graag een beetje historisch correct houden.
geen bij geraapt legertje
misschien leuk om eens te inventariseren wat jullie nu hebben aan duits en amerikaans en of het niet evrstandiger is brits te doen !

niels
Plaats reactie