Oorlogsfilms maken

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

killingspree schreef:het lijkt me misschien wel zo leuk om als jullie iets gaan maken het ook historisch correct telaten zijn !
ik zou wel mee doen met mijn eigen uniform maar niet als het een kwestie van soldaatje spelen word als jullie begrijpen wat ik bedoel !

niels
Zou jij dan ook meedoen in je orginele spul? Kunnen we alle 2 FSJ zijn. *)(* :P ;) Uiteraard zetten we het dan wel correct neer. Ik heb overigens wel een Zweedse broek die ik aan kan doen inplaats van de orginele Wendebroek, dus dan is het alweer iets beter(daar kan ik namelijk wel ruig mee doen) maar dan nog moet er voorzichting om worden gesprongen met mijn jas e.d. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Je springt natuurlijk wel van een meter of 500 uit de lucht SiNiStEr ;) Ruige hoogte voor je FSJ jasje
Laatst gewijzigd door 779 op 11 sep 2005, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

heb je een orginele jas dan ?

niels
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

alleen wel jammer dat het filmpje op de site van backtohell het niet doet.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

killingspree schreef:heb je een orginele jas dan ?

niels
Ik maak ook een laat-oorlogse die in onze woonplaats zijn opgepakt aan het eind van de oorlog en die van mij is uitgerust met een Duits/Hongaarse parka. Dit is historisch verantwoord daar deze gedragen zijn door Fallschirmjager.
Overigens is het niet 100% zeker of deze Hongaars is, maar dit is zo volgens Peter, en die zal het wel weten. Dit zijn de stempels die er nog instaan:
AfbeeldingAfbeelding
Op de eerste foto is nog iets dat lijkt op een 1, en vaag een 4 te onderscheiden, waarschijnlijk de 1 en de 4 van het jaartal 1944.

De jas is in een goede, mooie en zeer gebruikte staat. Hier is nog een foto van de beide kanten van de jas:
AfbeeldingAfbeelding

@Bob: Nou mijn jas is pas uitgereikt vanaf 1943 toen de eigenlijke rol van de FSJ al niet meer opging en ze enkel nog werden ingezet als elite-infanterie. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Blijft een erg mooi jasje Sander! Ook wel apart, het model komt vrij veel overeen met mijn Tarnjacke! Deze zal wel op mijn model gebaseerd zijn.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thnx aigan Edgar maar het is juist andersom, jou model is op de Hongaarse gebaseerd. Maar stuur mij nog eens een foto van jou jas. Kan ik ze eens goed vergelijken. :)

(En mijn duizendste post zie ik net, niet dat het uitmaakt maar het is wel geinig omdat ik er normaal niet op let en het nu toevallig zie. :D)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
carl1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 jul 2005, 15:20
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

...
Laatst gewijzigd door carl1944 op 10 aug 2009, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

die jassen zijn 100% orgineel wo2 en ik dacht ook duits hoor
het kan zijn dat ze in hongarijen in opdracht van duitsland zijn gemaakt maar goed !
ik heb zelf de broek hier van
heb je ook een fj helm dan en de uitrusting ?
Afbeelding

met enkel alleen een jas heb je geen fallschirmjager ;)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jah daar ben ik dus nog niet uit of deze in Duitsland geproduceerd is of toch in Hongarije zoals Peter zei. Feit blijft dat deze gebruikt is door onder andere FSJ. Zo'n broek ben ik nog naar op zoek. Die wil ik er dit jaar nog bij hebben. De uitrusting heb ik op bajonetschede en schopje na compleet. En dit had ik in een maandje bij mekaar. Het schiet dus al aardig op, maar hij is nog niet compleet nee. Ik hoop hem in Januari na de beurs in Duiven helemaal af te hebben incl. pop.
Maar het script is ook nog niet af dus ik denk dat dat ook nog wel even duurt, dus vandaar dat ik me nu alvast heb aangeboden.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Verder over de Hongaarse parka's. Zie mijn laatste vraag daar.
Laatst gewijzigd door Peter M op 22 sep 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hey Brigadeführer,

Ik zou graag meewerken. Mits het een goed script is, natuurlijk :wink:

Ik heb in 2002/2003 mijn oorkonde behaald van de opleiding 'Open Studio video & digitale media, video vooropleiding'. Een film-opleiding dus. Verder schrijf ik veel en help ik graag met je script. PB of mail me anders even.
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 23 sep 2005, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik heb ook wel interesse! Moet dan alleen wel een uniform regelen. Wil wel graag aan de geallieerde kant staan! :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

als we die film gaan maken knal ik iedereen af gruwelijk :lol:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

lijkt me een leuk idee een film.

vooral omdat een groot gedeelte van de cast waarschijnlijk uit forum.wo2 ers bestaat
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie