Wie herkent deze liniaal

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Wie herkent deze liniaal

Bericht door Philip,ABRG »

Ben vandaag weer even in het afval van Oosterbeek wezen graven, leuke items, het embleem lag verderop in het bos, en behoord tot de Regina Rifles, welke in 1945 in Oosterbeek lagen, heeft iemand enig idee, omtrent de liniaal?


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding+


Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik ken hem verder niet. Maar als ik de tekst zo lees op de liniaal dan denk ik aan een liniaal voor de artillerie of mortier eenheid. Denk dat deze zat op het kanon of mortier geschut om de juiste hoek en afstand in te stellen.

Heb je meer informatie omtrent de Regina Rifles bij Oosterbeek? Heb namelijk een zestal paybooks van een Canadees van dit onderdeel.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Ik zat te denken aan de MG liniaal of inderdaad mortier, of ze in Oosterbeek zaten, weet ik niet Nico, wel dat ze in Wolfheze zaten, in deel 3 van boeken seire Blik Omhoog staat een stuk over ze
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Is een rekenliniaal voor de Vickers MG, tenminste het middelste gedeelte ervan, even goed ben ik er blij mee.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Leuke vondst ja.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie