S - Begrippenlijst: Neurenbergprocessen

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Heb hetzelfde stuk gelezen op een zeer zwaar christelijke site: http://www.solcon.nl/langeveld/keerpunt ... ilhelm.htm of iets dergelijks. Ben redelijk over de rooie gegaan
Laatst gewijzigd door paulstolk op 10 nov 2003, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

paulstolk schreef:Iedereen een beetje tevreden tot nu toe?
Ja hoor.
Het is vlot en boeiend in elkaar gezet.
Jolly good show so far...

Adrian.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Mooi stuk Paul!

De foto + feit dat de gevangen 24h per dag in de gaten gehouden moesten worden vind ik overigens een interessant weetje.

Maar over je werk: I'm impressed!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Weet iemand toevallig wat de Nederlandse vertaling van het Engelse woord voor de Duitse deelstaat Franconia is? (Als iedereen deze zin nog kan volgen.)

Moet er misschien ook een kleine waarschuwing bij de tekst komen in de trant van: Pas op... bevat stukken die misschien schokkend zijn! ?
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

(altijd leuk om op je eigen onderwerp te antwoorden)

Ik zit een beetje zonder inspiratie. Heeft iemand een suggestie om dit stuk af te ronden?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

uhm, je zult naar het einde moeten toewerken, letterlijk. de exercuties. je kunt misschien iets schrijven over die executies. wat erna met de lijken gebeurde. hoeveel mensen er uiteindelijk veroordeeld zijn door dat tribunaal. welke straffen ze kregen enz
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Lijkt me verstandig. Ik zal een klein lijstje geven met de straffen en een verhaal over wat er met de lijken uiteindelijk is gebeurd.... moet ik alleen nog ff zoeken waar ik dat ook al weer had gelezen :?
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

paulstolk schreef:Lijkt me verstandig. Ik zal een klein lijstje geven met de straffen en een verhaal over wat er met de lijken uiteindelijk is gebeurd.... moet ik alleen nog ff zoeken waar ik dat ook al weer had gelezen :?
In 'The Nuremberg Trial' van Ann en John Tusa misschien? ;)
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Ik kreeg het bericht dat het stuk af is.

1 klein vraagje. Wie staat er op de laatste foto?


Het kon op internet gezet worden. Om de spelfouten er uit te halen daar zou ik mijn mensen voor hebben.

Dus mensen zitten er spelfouten in? Haal ze er maar uit. :P
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Willem ter Haar schreef:Ik kreeg het bericht dat het stuk af is.

1 klein vraagje. Wie staat er op de laatste foto?


Het kon op internet gezet worden. Om de spelfouten er uit te halen daar zou ik mijn mensen voor hebben.

Dus mensen zitten er spelfouten in? Haal ze er maar uit. :P
Dat zouden we je kunnen vertellen als je even aangeeft waar het stuk staat :?
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Pagina 1?

Paul heeft er erg zijn best op gedaan en jij kunt het niet vinden?

Op de site staat hij nog niet als je daar gekeken hebt. Alleen nog hier op het forum.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Willem ter Haar schreef:Pagina 1?

Paul heeft er erg zijn best op gedaan en jij kunt het niet vinden?

Op de site staat hij nog niet als je daar gekeken hebt. Alleen nog hier op het forum.
Oh, dat stuk. Ik zal vanavond of morgen eens neuzen :)
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Een goed stuk! Ik vind het helder en duidelijk. :) Je vroeg om wat opmerkingen, mijn Nederlands is niet zo goed, maar ik heb het toch geprobeerd.

Eerste alinea: ‘sochtends spatie tussen de ‘s’ en de ‘o’?
Eerste alinea: Misdaden tegen de vrede, misdaden tegen de mensheid, oorlogsmisdaden en het beramen van een complot om deze misdaden uit te voeren. tussen aanhalingstekens ofzo? Nu was het voor mijn niet meteen duidelijk waar de aamklacht begon en waar hij eindigde.
Eerste alinea: Wanneer de aanklacht in zijn geheel is voorgelezen vraagt de rechter hoe de verdachten pleiten komma tussen voorgelezen en vraagt? Is ‘pleiten’ duidelijk voor basisschool leerlingen?
Tweede alinea: komma tussen waren en werd?

Straks zal ik verder lezen.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Aansluitend op YPPY's opmerking:

Er word gesproken van misdaden tegen de mensheid. Dit moet zijn misdaden tegen de menselijkheid.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

misschien is het vermelden van het verbranden van de stoffelijke overschotten in de verbrandingsovens van, ik meen auswitch wel de moeite waard? aangezien dit de laatste keer was dat de ovens branden en een soort ultieme vernedering van de hoogste nazi's?
Plaats reactie