S - Begrippenlijst: Neurenbergprocessen

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Op de laatste foto staat Göring. Maar een punt van kritiek voor dit artikel (en dat geldt tevens voor de hele site): begin alstublieft met het vermelden van bronnen! Dit zowel van foto's als gebruikte bronnen bij de tekst.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Grammatica suggesties verbeterd. Nu de rest.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Roel R. schreef:misschien is het vermelden van het verbranden van de stoffelijke overschotten in de verbrandingsovens van, ik meen auswitch wel de moeite waard? aangezien dit de laatste keer was dat de ovens branden en een soort ultieme vernedering van de hoogste nazi's?
Helaas is het niet waar. De lichamen zijn, even uit mijn hoofd, in een Amerikaans centrum voor gesneuvelde soldaten gecremeerd en vervolgens is de as uitgestrooid in een beek ergens in de buurt.

het zou ook een beetje maf zijn de lichamen helemaal naar Polen te vervoeren, alleen hiervoor.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Er staat mij ook bij dat er in ieder geval het plan was opgevat om de lichamen te verbranden in de ovens van Auschwitz. Het laatste, dat ze ergens anders zijn verbrand klinkt ook heel plausibel. Ik zal 's ff rondneuzen.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

toch ben ik er bijna zeker van dat de lichamen in de verbrandingsoven van een lager zijn verbrand, dit heb ik vaken op discovery voorbij zien komen. ik zal morgen kijken of ik hier een bron van kan vinden.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

There seems to be no official record of what actually happened, but a belief deeply held by many people is that the bodies were actually driven to the former concentration camp at dachau and cremated in the dreadful ovens. [...] That is what many would wish to believe.
Ann & John Tusa, The Nuremberg Trial, London 1995, p. 486.
Na [de executies] werden alle lijken - samen met Goerings lijk - van naambordjes voorzien telkens tweemaal gefotografeerd, [...] in houten kisten gelegd en onder bewaking van Amerikaans soldaten, die op hun voertuigen machinegeweren hadden om de pers en andere 'vervolgers' af te weren, naar München gebracht en onder valse namen in het Amerikaanse crematorium verast.
Op woensdag, 16 oktober 1946, gooiden Amerikaanse soldaten in aanwezigheid van het hoofd lijkbezorging van het Amerikaanse leger, Majoor Rex S. Morgan, 75 meter voorbij huis nr. 25 aan de Heilmannstrasse in München-Solln de as in de nauwelijks drie meter brede Conwentzbach. Omdat ze in dienst waren van het aldaar ingerichte Amerikaans crematorium en het werk routinematig verrichtten, moesten ze aannemen dat het, zoals gewoonlijk, om de as van dodelijk verongelukte Amerikaanse soldaten ging.
Werner Maser, Hermann Goering (Soesterberg 2003), p. 360
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

When the four officers from Great Britain, France, the USA and the Soviet Union inspected the corpses, Göring's body was on a stretcher beside those who had been hanged. Someone had put the noose he had evaded around his neck.
On 16 October 1946 the corpses were taken to Munich and burned in a crematorium. The ashes were strewn in a roadside ditch where no one would find them.
Paul, Wolfgang Hermann Göring, Hitler paladin or puppet? Londen 1998 270
Plaats reactie