Duitse vrouwen

De gevechten en operaties tijdens WOII
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Voeg er maar voorbeelden van verkrachtingen bij. :cry:

Omgeving Manhay.
Boer met 2 dochters ..... alletwee verkracht door SS (Das Reich?).
Eentje vermist, de andere overleed aan haar verwondingen in het hospitaal.
Soldaten waren - volgens getuige - "straalbezopen".
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
jan willem
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:21

Bericht door jan willem »

bollebekboerke schreef:Ik bedoel de waarden en normen die wij nu kennen, die gegroeid zijn tot wat ze vandaag zijn. De normen en waarden van andere volken zijn toch soms ook ver verwijderd van de onze? Steniging, vrouwendiscriminatie, ........ Volkse gebruiken van verre volken in azie bvb. zullen voor ons soms wreed overkomen,voor hun is het soms de normaalste zaak. Ik begrijp dat zo vele vlamingen en Nederlanders oa opgehitst werden om mee te gaan vechten aan het oostfront.
De vele Vlamingen en Nederlanders zijn niet naar het Russische front te gaan om te vechten tegen zgnd. "Volkse" gebruiken. Er ging een groot deel onder dwang van de Katholieke kerk, het communistische gevaar dat op de loer lag, onder dwang van ouders, het niet hebben van een job, het zoeken van avontuur en bepaalde beloftes en die bij aankomst niet werden nagekomen door het Duitse opperbevel. Boerenzonen die gingen omdat na afloop van de strijd een boerderij was beloofd in het grote Russische land.

De reden tot deelname ligt wel iets anders dan het Volkse gebruik.

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Met andere woorden: velen zijn in de maling genomen door de Duitsers.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
jan willem
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:21

buiten dat....

Bericht door jan willem »

Harro schreef:
backtracer schreef:Wat betreft de verkrachtingen in de Ardennen valt dat mee (al is er 1 al 1 te veel natuurlijk). Mensen denken vaak dat daar beestachtig huisgehouden is maar dit komt vooral door een specifiek voorval dat nogal indruk gemaakt heeft. Dronken Hitlerjugend neemt het op de vooravond van het Ardennenoffensief nog eens goed van en valt een aantal huizen binnen en vergrijpen zich aan de vrouwen.
Wat is je bron voor dit voorval en waar heeft het plaatsgevonden? Deze divisie was " op de vooravond" nog niet in de Ardennen maar in Duitsland zelf. En wat zijn je bronnen dat het verder wel meeviel?
Buiten dat ze dus niet aanwezig waren in de Ardennen, het gebruik van drank binnen de Hitlerjugend divisie werd ten strengste verboden. De geallieerden gebruikten niets voor niets de term "Milkdivision".

Het verbod op gebruik van drank werd mij onlangs nog door een aanzienlijk deel van deze divisie bevestigd. De HJ divisie was een zeer close groep en aardig geindoctrineerd met het nazi idee. Er was een hoge mate van groepscorrectie aanwezig op jongens die buiten de boot dreigden te vallen.


JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

Bericht door backtracer »

Vraag aan Harro:

"Een boek met veel fouten en onvolkomenheden. "


Een historisch volkomen correct beeld geven is kwasi onmogelijk. Mag ik vragen wat er zo verkeerd weergegeven wordt in dit boek dat de situatie verkeerd weer zou geven?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik heb het niet over dit specifieke incident, hoewel Jan Willem goed weergeeft wat er zoal twijfelachtig aan is, maar over het boek in het algemeen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Niet specifiek Duits

Bericht door MARKET GARDEN »

Ik denk dat verkrachting niet een specifieke Duitse aangelegenheid was.
Het is gewoon een maatschappelijk probleem wat in oorlogstijd door de omstandigheden vaker voorkomt.
Als ik bijvoorbeeld zie dat in een land Als Belgie, kon geen Nederlandse cijfers vinden, 2600 vrouwen per jaar verkracht en soms zelfs vermoord worden.
Bedenk hierbij dat veel verkrachtingen niet worden aangegeven.

In een leger met honderduizenden mannen, lang van huis en vaak onder hele hoge spanning zal dit soort "misdragingen" alleen maar toenemen.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

misschien aangevuld met het feit hoe ze op het volk van de vijand neerkeken en/of hoe ze in hun maatschappij tegenover vrouwen opkijken (of neerkijken) en/of hoe ze opgevoed zijn.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus alle samenlevingen kijken neer op vrouwen, bollebekboerke? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Toegegeven, Harro, dat er veel culturen zijn waar vrouwen op een lagere positie staan dan de mannen.
Je moet niet zo ver gaan voor voorbeelden.

Maar of dat van toepassing is op soldaten uit Wereldoorlog Twee, da's iets anders.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat lijkt mij ook. BBB (bollebekboertje) probeert verbanden te leggen die er niet zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

wat viseer je me toch? Een vb. naar de zin van u ,Harro.
Als een duits soldaat reeds van halfweg de jaren 30 ingepompt word dat het volk van de sovjet unie minderwaardig is dan zal die de vrouwen met heel weinig respekt behandelen.
Of een ander mgl. vb:
Als een sovjet soldaat oa uit wraak of door opvoeding de Duitse vrouwen ongepast benadert.
Dat lijkt me toch duidelijk een WOII verband te zijn?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

bollebekboerke schreef:Als een sovjet soldaat oa uit wraak of door opvoeding de Duitse vrouwen ongepast benadert.
Ik snap niet wat die opvoeding er nou mee te maken heeft. Als er tijdens de oorlog één land was waar vrouwen een redelijke status hadden dan was dat de Sovjet Unie, vrouwelijke soldaten waren er bij de vleet en een regiment vrouwelijke piloten is zelfs berucht geworden (Nachthexen). De verkrachtingen hebben dus niks met de opvoeding van het Stalin-volk te maken. :h
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat probeer ik hem ook duidelijk te maken maarschalk, opvoeding en neerkijken op vrouwen spelen niet de rol die hij dit toedicht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Ik denk dat drank, wraak (begrijpelijk) & propaganda de belangrijkste oorzaken waren van de verkrachtingen, moorden en plunderingen door Sovjet militairen.
Hun opvoeding zal niet vrouwvriendelijker of vrouwonvriendelijker zijn geweest dan andere oosteuropese landen.

De Sovjetpropaganda spitste zich voornamelijk toe op wraak, "papa dood een Duitser voor me" enz. enz.
Combineer dit met wat drank en alle ellende die ze gezien hadden op hun weg naar Duitsland en je hebt de verklaring.
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie