Duitse vrouwen

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

Bericht door backtracer »

Ik ben het met u eens bollebekboerke!
Het neerkijken op vrouwen heeft wel degelijk OOK (niet alleen hierdoor) met opvoeding te maken. Een groot deel van de waarden en normen worden juist tijdens de jeugd gevormd.

Een van Stalins favoriete schrijvers, wiens werk standaard op zijn nachtkastje lag omschreef het als volgt:
"Een persoon krijgt door opvoeding en ervaring in zijn jeugd een stempel opgedrukt waar hij later in alle perioden van zijn leven, zijn doen en laten op afstemt".
Verder lijken alle belangrijke padagogen ooit tot deze conclusie gekomen, van Plato's Politeia tot Rousseaus's Emile ou de l’éducation tot de pdagogen van nu lijken ze het hier allemaal over eens.

Neem andere culturen waar weliswaar niet op vrouwen wordt neergekeken maar waar ze wel als minder waardevol beschouwd worden! Dit heeft heus niet alleen maar met religieuze redenen te maken maar ook met morele en soms zelfs economische!

En aan Harro:
Soms mogen je meningen idd wel wat beter gefundeerd worden, een bron als niet correct verklaren alleen maar "omdat ik vind dat het vol met fouten zit" vind ik wat magertjes.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Misschien dat iemand dan ergens een site ofzo kent die me duidelijk maakt hoe het sovjet leger samen gesteld was ivm nationaliteiten, afkomst ed. Zodat het sovjet leger een gezicht krijgt, pas dan kan ik (en ik niet alleen waarschijnlijk) een beeld krijgen van hoe ze verschilden (of
hoe ze gelijkenissen toonden) met onze mentaliteit en levenswijze.
Een vooroordeel dat ik dan misschien heb kan ik dan misschien aanpassen of laten vallen. Daar dient dit forum oa voor hoop ik.
Opvoeding,daar versta ik oa hoe ze eventueel geletterd zijn en "beschaafd", hoe "beschaafder" hoe minder wreedheden (hoop ik toch) . Natuurlijk past het nazi regime niet in deze stelling,hun wreedheden indachtig.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Backtracer: ik heb geen zin om in deze discussie uitvoerig in te gaan op de fouten in "wreed als ijs". Maar de beschrijving die gegeven wordt van de situatie in en om Stavelot is voor mij genoeg om het boek at te doen als een simpele opsomming van eenzijdige, dubieuse bronnen.

En ik denk dat je BBB niet begrijpt. Het is onzin om juist de Russische samenleving als vrouwonvriendelijk af te schilderen. Onze maarschalk geeft hiervoor duidelijke argumenten. Maar Plato en Rousseau leefden dan ook niet in de Sovjet-Unie :mrgreen:

Overigens geeft je geen reactie op de vragen die Jan Willem enik je stelden betreffende je post over de HJ divisie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

Bericht door backtracer »

Ik denk dat we idd behoorlijk wat onderwerpen door elkaar aan het halen zijn. Mijn reactie was eigenlijk meer gericht op die van Zhukov maar ach, dat kan gebeuren tijdens een boeiende discussie he ;)

Vragen die u en JW mij stelden? Sorry niet gezien, uw vraag op de bron heb ik vermeld en wat betreft de groep die deze verkrachtingen uitgevoerd hebben zal ik mij wellicht vergist hebben van eenheid, geen HJ maar SS al ben ik er nog altijd vrij zeker van overtuigd dat het wel degelijk HJ betrof (al kan ik dit niet staven met bewijs dus ga ik mee met de persoon die dat tot nu toe wel heeft!)

De stelling dat "HJ geen alcohol gebruikte omdat ten strengste verboden was" houdt bij mij echter geen stand.
Omdat er nog nooit een veldmaarschalk capituleerde zou Paulus dat immers ook nooit doen he?
Omdat capitulatie zo wie zo verboden was heeft geen Duitser zich overgegeven?
Of omdat in de reglementen te vinden was dat op verkrachting de doodstraf stond is dit ook nooit gebeurd door Duitse soldaten?
Laatst gewijzigd door backtracer op 01 sep 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

:? Een post die begint met Ik ben het met u eens bollebekboerke! is een reactie op Zhukov?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Waar zeg ik dat de russische (sovjet) samenleving vrouwonvriendelijk is?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, dat zegt BBB en jij zegt het met hem eens te zijn.

Overigens schreef ik hier al over Stavelot. Vergelijk maar met "wreed als ijs"

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=2130
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Een onderliggende gedachte van mij is dan mss wel: Is een doorsnee Duits soldaat wreder en onmenselijker dan een doorsnee Sovjet soldaat in oorlogsituatie?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, dat is hij niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

Bericht door backtracer »

Euh, uw reactie is ook niet op de juiste persoon gericht nu vrees ik ;) Ik was mijn reactie aan het aanpassen toen de uwe al geplaatst was, vandaar deze nieuwe.

Maar om een antwoord op een gehele, meelezende, groep te richten mag ik toch best meedelen dat ik het met iemands mening eens ben?

Ik denk dat we idd behoorlijk wat onderwerpen door elkaar aan het halen zijn. Mijn reactie was eigenlijk meer gericht op die van Zhukov maar ach, dat kan gebeuren tijdens een boeiende discussie he

Vragen die u en JW mij stelden? Sorry niet gezien, uw vraag op de bron heb ik vermeld en wat betreft de groep die deze verkrachtingen uitgevoerd hebben zal ik mij wellicht vergist hebben van eenheid, geen HJ maar SS al ben ik er nog altijd vrij zeker van overtuigd dat het wel degelijk HJ betrof (al kan ik dit niet staven met bewijs dus ga ik mee met de persoon die dat tot nu toe wel heeft!)

De stelling dat "HJ geen alcohol gebruikte omdat ten strengste verboden was" houdt bij mij echter geen stand.
Omdat er nog nooit een veldmaarschalk capituleerde zou Paulus dat immers ook nooit doen he?
Omdat capitulatie zo wie zo verboden was heeft geen Duitser zich overgegeven?
Of omdat in de reglementen te vinden was dat op verkrachting de doodstraf stond is dit ook nooit gebeurd door Duitse soldaten?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Nee, dat zegt BBB en jij zegt het met hem eens te zijn.
Eerst de afzender goed lezen van een voorgaande post en zijn post enkele berichten ervoor.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

backtracer schreef:Vragen die u en JW mij stelden? Sorry niet gezien, uw vraag op de bron heb ik vermeld en wat betreft de groep die deze verkrachtingen uitgevoerd hebben zal ik mij wellicht vergist hebben van eenheid, geen HJ maar SS al ben ik er nog altijd vrij zeker van overtuigd dat het wel degelijk HJ betrof (al kan ik dit niet staven met bewijs dus ga ik mee met de persoon die dat tot nu toe wel heeft!)

De stelling dat "HJ geen alcohol gebruikte omdat ten strengste verboden was" houdt bij mij echter geen stand.
Omdat er nog nooit een veldmaarschalk capituleerde zou Paulus dat immers ook nooit doen he?
Omdat capitulatie zo wie zo verboden was heeft geen Duitser zich overgegeven?
Of omdat in de reglementen te vinden was dat op verkrachting de doodstraf stond is dit ook nooit gebeurd door Duitse soldaten?
Kan zijn, maar je mist het duidelijkste probleem: wat deed de HJ divisie in België aan de vooravond van het offensief? Hoe konden ze in dat dorp zijn en niet in Duitsland met de rest van de strijdmacht?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
backtracer
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 nov 2004, 17:39

Bericht door backtracer »

U mist de duidelijkste uitleg ;)

Herhaling:
Vragen die u en JW mij stelden? Sorry niet gezien, uw vraag op de bron heb ik vermeld en wat betreft de groep die deze verkrachtingen uitgevoerd hebben zal ik mij wellicht vergist hebben van eenheid, geen HJ maar SS al ben ik er nog altijd vrij zeker van overtuigd dat het wel degelijk HJ betrof (al kan ik dit niet staven met bewijs dus ga ik mee met de persoon die dat tot nu toe wel heeft!)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

bollebekboerke schreef:Een onderliggende gedachte van mij is dan mss wel: Is een doorsnee Duits soldaat wreder en onmenselijker dan een doorsnee Sovjet soldaat in oorlogsituatie?
Mag ik die vraag dan ook omdraaien Harro?
Laatst gewijzigd door BBB op 01 sep 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En wat is het bewijs van die persoon dan backtracer? Hoe toont hij aan dat soldaten van de HJ divisie in België waren voor de aanval op 16 december 1944 begon, terwijl de divisie toen eigenlijk nog tientallen kilometers verderop was aan de Duitse kant van de grens? Ook als het een andere SS eenheid was, hoe is dit mogelijk met de Leibstandarte in de bossen bij Blankenheim en andere SS eenheden nog verder weg?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie