Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoeveel kost een Engelse helm, wo2, eigenlijk? En dan niet van het Afrika Korps maar die in Europa hebben gevochten. En wat kost een Duitse helm? En een Nederlandse? (en ik bedoel niet van parachutisten of gemotoriseerde eenheden)
Er zijn zoveeeeel verschillende "soorten" Engelse en Duitse helmen. Als je daar 1tje uit geselecteerd hebt, bijv m42, moet je kijken naar wat voor decals er op (moeten) zitten, kijken of er een naam en datum in staat kijken of hij beschadigd is etc..
Duitse helmen kun je vinden tot in de duizende euro's (je moet overigens meer je best doen om een orginele te vinden dan om er eentje uit die prijsklasse te vinden maar dit terzijde).
Engelse helmen ben ik niet zo in thuis.
Nederlandse helmen zijn echt niet zo zeldzaam, gewone zonder fratsen zijn ook zeker niet duur. Voor onder de 20 euro moet je toch zeker een Nederlandse zwarte M28 helm kunnen vinden.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
En ook deze even een sgopje naar het juiste forum...
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
:)G1008) schreef:Hoeveel kost een Engelse helm, wo2, eigenlijk? En dan niet van het Afrika Korps maar die in Europa hebben gevochten.
De Engelsen hadden geen Afrika Korps
Maar zwarte Nederlandse helmen zijn inderdaad niet zo duur. Maar de Nederlandse soldaten hadden in mei 1940 geen zwarte helmen. De zwarte helmen werden gebruikt door de luchtbescherming en BS
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
-eerste model : niet betaalbaar
-2de model DD vroeg stijl decal LW: €12.000 - ...
-2de model DD 2de stijl decal LW: €10.000
-2de model DD Heer: N.B
-2de model mid war bolts SD €3000-€3500
-2de model late war aluminium SD €3000 - €3500
-2de model ND €3000
Even denken, dan heb ik dus: - M35 SD: €700 - €900 en - M42 ND: €300.
(Helaas is mijn M 35 beschadigd en zit er geen binnenhelm in, maar het plaatje is nog goed te zien:D. Mijn M 42 is tiptop zoals de Engelsen dat zouden zeggen).